11345 keer gelezen

Topic: Monster Hunter World

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Monster Hunter World

Gepost op: vr. 19 januari, 2018, 17:58


release: 26/01/'18
dev/pub: Capcom

De basiselementen van de game worden uitgelegd in bovenstaand filmpje. Er is tevens de mogelijkheid om guilds aan te maken tot 50 personen. Je kan zelfs tot 8 verschillende guilds joinen.

Iemand die deze gaat spelen?
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Monster Hunter World

Reactie #1 Gepost op: vr. 19 januari, 2018, 18:28
Zou wel kunnen
 

Offline BartolomeusD

Re: Monster Hunter World

Reactie #2 Gepost op: za. 20 januari, 2018, 08:52
Ik wel waarschijnlijk
 


Twitter: Bartolomeus_D
Youtube: BartolomeusD

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Monster Hunter World

Reactie #3 Gepost op: za. 27 januari, 2018, 17:43
Heb hem nu ff gespeeld, vind het tot nu toe wel een leuke game, aandacht voor SP en MP, makkelijk drop in/drop out systeem en grafisch best te pruimen.

Animo voor deze game?
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Monster Hunter World

Reactie #4 Gepost op: za. 27 januari, 2018, 20:25
nog maar een uurtje gespeeld morgen doe ik verder
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline DutchElite

Re: Monster Hunter World

Reactie #5 Gepost op: za. 27 januari, 2018, 21:19
Nog steeds in twijfel om te kopen...
 

Offline BartolomeusD

Re: Monster Hunter World

Reactie #6 Gepost op: zo. 28 januari, 2018, 10:19
Ik heb 'm ook en ben de Hunt begonnen. De game start wat overweldigend qua dingen te doen en keepiing track of. Ben dus nog vooral bezig met uitpluizen maar is wel een toffe en ook mooie game. Ben er nog wel even zoet mee denk ik =)
 


Twitter: Bartolomeus_D
Youtube: BartolomeusD

Offline qrobinez

Re: Monster Hunter World

Reactie #7 Gepost op: zo. 28 januari, 2018, 15:30
ik vond de beta extreem moeilijk, maar de final versie is een stuk simpeler, het vechten loopt nu soepeler naar mijn mening.

Er komt inderdaad wel erg veel op je af, zeker als je wat verder bent en voor het eerst een monster gevangen moet nemen in plaats van dood maken, is het behoorlijk lastig te begrijpen. Op zich wordt het allemaal wel goed uitgelegd, maar als je shock trap op is en je dan materialen nodig hebt om een nieuwe te maken die niet voorkomen in dat gebied dan wordt het halen van een missie wel wat lastig. Maar goed, uiteindelijk lukt dat ook wel.

Dan inhoudelijk:
De verschillende omgevingen hebben een totaal andere sfeer, met bijbehorende strategie en taktiek en natuurlijk type monsters. Als je na een uur of 6 in het tweede gebied komt dan heb je de basis inmiddels wel onder de knie van het vechten en dat is maar goed ook, want er staat je daar behoorlijk wat te wachten.
Grafisch gezien is het in resolutie mode echt  geweldig, de andere twee opties (framerate of meer graphic elementen) op een pro vond ik de graphics te slecht maar in resolutie mode ziet het er schitterend uit.

De stijl van de game vind ik geweldig, het doet me enorm denken aan de sfeer van final fantasy die ik ook top vind. Al met al een geweldige game die veel beter is in de praktijk dan de beta deed vermoeden. Het is niet een game voor iedereen, het is pittig, soms frustrerend en kwa mogelijkheden behoort het tot de moeilijkere rpg games, dus het is erg complex en daar moet je wel zin in hebben om dat te doorgronden. Zeker het upgrade systeem is lastig aangezien je niet direct weet welke items je moet vinden om de upgrade mogelijk te maken, die staan er in als vraagtekens en zul je via research opdrachten moeten leren.

Positief:
- enorm gevulde wereld (zowel flora als fauna)
- heeeeeeeel veel te doen (story line, research opdrachten, expeditions, en veel en veel meer)
- fantastische presentatie van een semi open wereld
- elke nieuwe monster fight voelt als een haalbare boss fight aan (en duurt altijd wel tussen de 10 en 20 minuten)
- De karakters zijn zeer aansprekend en je voelt je vrij snel verbonden met de mensen in de stad waarin je woont
- Je sidekick die meevecht is geweldig (die van mij loopt met een grote nepsnor rond en heeft nu een gitaar als slag wapen)

Mindere punten (naar mijn mening):
- Online coop met vier man wordt je min of meer opgedrongen, elke keer dat je solo wilt spelen moet je dat tijdens de start aangeven
- Timed quests, elke normale quest hangt een tijdlimitiet aan, dat is frustrerend aangezien je dan een quest van 50 minuten hebt, 30 minuten aan het zoeken kan zijn (als je pech hebt) en dan nog 20 minuten voor het gevecht hebt die in de praktijk soms niet genoeg kan zijn, zo had ik in de 50e minuut een monster bijna verslagen (hij liep mank naar zijn schuilplaats), maar toen was de tijd op, missie failed, en je kunt opnieuw op zoek naar dat monster. Dit wordt overigens beter in een later stadium als je voldoende research hebt gedaan naar zo'n monster, dan vinden je fireflies hem sneller.
Laatst bewerkt op: zo. 28 januari, 2018, 15:32 door qrobinez 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Monster Hunter World

Reactie #8 Gepost op: zo. 28 januari, 2018, 20:26
Bram heb je al een squad aangemaakt?
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Monster Hunter World

Reactie #9 Gepost op: zo. 28 januari, 2018, 21:20
Citaat van: diknmuis op zo. 28 januari, 2018, 20:26

Bram heb je al een squad aangemaakt?

Nog niet, normaal ben ik morgen wel weer online. Ik weet niet of ik al zover zit dat ik het kan
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Monster Hunter World

Reactie #10 Gepost op: zo. 28 januari, 2018, 21:58
Citaat van: Heer_Vonck op zo. 28 januari, 2018, 21:20

Nog niet, normaal ben ik morgen wel weer online. Ik weet niet of ik al zover zit dat ik het kan

je moet in die main hub de lift naar boven nemen en dan create squad
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Monster Hunter World

Reactie #11 Gepost op: ma. 29 januari, 2018, 10:08
Citaat van: Heer_Vonck op zo. 28 januari, 2018, 21:20

Nog niet, normaal ben ik morgen wel weer online. Ik weet niet of ik al zover zit dat ik het kan


Als je een squad hebt aangemaakt zou je mij dan ook willen inviten voor die squad?

Gisteren op een harde manier geleerd dat het toch wel handig is, om meerdere gear sets te maken, tot nu toe deed ik alles met zwaard en schild, maar bij een barroth heb je het toch wel heel lastig. Als je dan wat meer onderzoek doet dan blijkt een bow (die wel tot 200 damage per pijl kan doen met de juiste upgrades) of de hamer die een barroth stunned (versuft en bevriest) een hele fijne manier om zo'n monster snel te kunnen verslaan. Nu sta ik wel voor de keuze wat een lekkere gear setup is, aangezien je affinity level opbouwt met een gear set die bepaald hoe hard je er mee kan aanvallen is het wel belangrijk om niet alle wapens in gear sets te gooien, en je te focussen op maximaal drie? gear sets denk ik.

Wat zou een goede mix van gear items zijn volgens jullie, ik denk zelf aan de drie:
- zwaard plus schild
- Hamer
- Bow
 

Offline BartolomeusD

Re: Monster Hunter World

Reactie #12 Gepost op: ma. 29 januari, 2018, 13:10
Lastig te zeggen. Aangezien de speelstijl zo enorm veranderd per wapen dat het wel lijkt alsof je een andere game speelt.

Maar als je kunt switchen tussen close-up en ranged dan kan dat vooral voor solo-play wel een voordeel zijn denk ik.

Ik ben zelf ook nog op zoek.
Heb alleen 'Sword and Shield' en de 'Lance' nog maar gespeeld. Beiden een beetje 'tanky' speelstijl maar al gelijk zo verschillend. Das wel tof moet ik zeggen.
En zo zijn er dus 14 wapen(classes). Dat is echt mega veel. Vooral voor een nieuwkomer als ik (bijna teveel content) :)
 


Twitter: Bartolomeus_D
Youtube: BartolomeusD

Offline qrobinez

Re: Monster Hunter World

Reactie #13 Gepost op: ma. 29 januari, 2018, 13:42
Citaat van: BartolomeusD op ma. 29 januari, 2018, 13:10


Heb alleen 'Sword and Shield' en de 'Lance' nog maar gespeeld. Beiden een beetje 'tanky' speelstijl maar al gelijk zo verschillend. Das wel tof moet ik zeggen.
En zo zijn er dus 14 wapen(classes). Dat is echt mega veel. Vooral voor een nieuwkomer als ik (bijna teveel content) :)

ik vond lance niet echt handig en leuk, dat is meer een verdedigings class, bovendien was die niet echt wendbaar (logisch).

Maar je hebt gelijk, elk wapen speelt behoorlijk anders en maakt het wel anders kwa gevecht aanpak. Longsword is ook wel ok, maar mist weer defense mogelijkheden. Hamer is populair bij spelers, mede door de enorm goede gear-powerups later in het spel.
Die dual blade is overigens ook wel spectaculair.  Keuzes  :D

Wat me overigens ook wel wat tijd heeft gekost om achter te komen is dat je nadat je een monster voor het eerst bent tegengekomen je investigations kunt starten naar dat monster. Op die manier krijg je betere drops van dat monster voor het upgraden van je gear en armor. Zeker als je een bepaalde tree van je wapen wilt vrijspelen is dit een hele goede manier om die tree sneller vrij te krijgen.
Laatst bewerkt op: ma. 29 januari, 2018, 13:59 door qrobinez 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Monster Hunter World

Reactie #14 Gepost op: ma. 29 januari, 2018, 17:20
Affinity is enkel critical hit chance, het is dus niet hoe meer/Ianger je met een wapen speelt hoe meer schade je doet
Wapens die veel schade doen en ook veel elemental schade (vuur, poison,...) hebben dan meestal low Affinity

Investigations zijn de beste manier om te farmen, je krijgt tevens extra beloningen
Laatst bewerkt op: ma. 29 januari, 2018, 17:24 door diknmuis 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308