1640 keer gelezen

Topic: Ultrawings VR

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

Ultrawings VR

Gepost op: do. 21 december, 2017, 11:23
Ultrawings VR

Ultrawings is de eerste 'fun' flightsimulator op de playstation VR.

Ik heb de eerste license opdrachten gedaan inmiddels. De eerste indruk is erg goed! Het voelt een beetje aan alsof je nu vliegt in zo'n flightsimulator X ultrawing, dus kwa flight controls zit het wel goed.

Er is veel aandacht besteed aan VR beginners versus de echte VR ervaren mensen. Standaard staat alles op super comfortabel, dus de ramen aan de zijkant zijn dicht en je hebt maar een klein beeld venster. Natuurlijk heb ik dat allemaal direct uit gezet (je hebt drie instellingen hiervoor) zodat je het volledige beeld ziet.
Daarnaast kun je kiezen tussen arcade besturing of realistic besturing. Vanzelfsprekend maakt dit vrij veel uit voor de wendbaarheid van het vliegtuigje.

De game begint met het halen van een vlieg-license, deze leert je de basis van het vliegen in de game. Dit wordt gedaan middels allerlei opdrachten die je kunt halen op brons, zilver of goud, hoe hoger je scoort hoe meer geld je voor de opdracht krijgt. In het begin is het vrij simpel, maar het wordt al snel uitdagend om goud te halen. Als je eenmaal genoeg geld hebt kun je in freeflight naar een ander eiland vliegen om daar andere Vliegvelden en vliegtuigen te kopen. Hoe meer vliegvelden je bezit, hoe meer soorten opdrachten je krijgt. Er zijn veel verschillende soorten opdrachten, van het stukmaken van ballonnen tot timed parcours opdrachten en dingen daar tussen in.

Om de vliegervaring compleet te maken zule je zelf je vliegtuig moeten starten en landen. Dat leer je in de eerste License opdrachten en heel moeilijk is het niet, maar leuk maakt het het zeker.

Grafisch is het goed (op een ps pro), wel zie je stitching markeringen in het water, maar dat is niet echt afleidend. Ook zijn de intro schermen in een lage resolutie, maar zodra je in de VR game zelf zit is het grafisch prima.

Ik denk dat hier veel tijd in gaat zitten, mede door de verschillende opdrachten. Wel denk ik dat er wat meer eilanden hadden mogen zijn, nu zijn er 4 of 5 niet al te grote eilanden waarboven de opdrachten zich afspelen, maar misschien veranderd dat nog tijdens de game. Dat is nu nog niet te bepalen in een uurtje spelen.

Al met al, erg blij mee, het geeft een flight simulator achtige ervaring en het feit dat er allerlei opdrachtjes te doen zijn maakt het erg leuk, zeker gezien de verschillende verdiensten (want je wil uiteraard alles op goud halen).

Laatst bewerkt op: do. 21 december, 2017, 11:38 door qrobinez 
  • 1