3482 keer gelezen

Topic: Game of the Year 2017

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Game of the Year 2017

Gepost op: za. 09 december, 2017, 08:24
Simpel, wat was voor jou de game (of games) die het jaar 2017 maakten?

PS: als er een game niet instaat, ff vermelden, dan plaatsen we die erbij!
 

Offline vdbeld

  • Level 2
  • **
  • psnvdbeld
  • Berichten: 134
  • XP: 2
  • Geslacht: Man

Re: Game of the Year 2017

Reactie #1 Gepost op: za. 09 december, 2017, 09:53
Toch assassins creed origins op 1, en een goede 2de plek voor horizon.  Op 3 uncharted.   
 

Offline Vinsanity

  • Redactie
  • Level 5
  • *
  • Lakers Nation stand up
  • psnvincent-Jannie
  • Berichten: 1.079
  • XP: 5
  • Geslacht: Man

Re: Game of the Year 2017

Reactie #2 Gepost op: za. 09 december, 2017, 11:35
1 - AC Origins
2 - NBA 2K18
3 - Project Cars 2

 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Game of the Year 2017

Reactie #3 Gepost op: za. 09 december, 2017, 18:22
Ik kan me sws niet lang meer bezig houden met de zogenaamde triple A titels, het boeit me niet meer en heb constant het been-there-done-that gevoel, crossplatform titels speel ik meestal ook op pc. Ik vond hel eigenlijk (weeral) een zwak jaar, games die het totaal anders aanpakken of als vernieuwend de geschiedenisboeken ingaan maken ze blijkbaar niet meer, om nog maar te zwijgen van het lootbox debacle. Nier Automata was blijkbaar de enigste die wat anders deed.

Als arpg/loothoer fan leek destiny 2 wel wat te worden, hun aanpak is imo heel verkeerd.
AC heeft een enorm prachtig open wereld maar lijdt weeral aan ubisoft-itis, na 30u had ik het wel gezien.
Wolfenstein 2 is een zeer goede solide sp shooter, niks baanbrekend echter.

Op enkele pc-only titels na zal het voor mij Project Cars 2 worden. De game is zeker niet perfect maar heb er nu toch al een kleine 200u sinds de release inzitten, in combinatie met vr is het een zeer complete (sim)racegame geworden.

Gran Turismo Facebook.. euh Sport is voor mij één vd slechtste titels.
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Game of the Year 2017

Reactie #4 Gepost op: za. 09 december, 2017, 22:23
Ik vond het een waanzinnig jaar met de ene geweldige release na de andere, 2018 lijkt dezelfde kant op te gaan, dus voor mij is de ps4 release kalender volledig op stoom :)

Beste 2017 game
1. Horizon Zero Dawn
2. Gran Turismo Sport
3. Assassins Creed Origins
4. Uncharted The Lost Legacy

grootste tegenvaller voor mij dit jaar:
- Project cars 2

Als Battlefront 2 niet dat idiote loot systeem met progressie eraan gekoppeld had, dan had deze game voor mij op 1 gestaan als beste game, maar goed, door die progressie ellende verdient die geen stem van mij.
Laatst bewerkt op: za. 09 december, 2017, 22:26 door qrobinez 

Offline Vinsanity

  • Redactie
  • Level 5
  • *
  • Lakers Nation stand up
  • psnvincent-Jannie
  • Berichten: 1.079
  • XP: 5
  • Geslacht: Man

Re: Game of the Year 2017

Reactie #5 Gepost op: zo. 10 december, 2017, 09:41
Citaat van: diknmuis op za. 09 december, 2017, 18:22

Ik kan me sws niet lang meer bezig houden met de zogenaamde triple A titels, het boeit me niet meer en heb constant het been-there-done-that gevoel, crossplatform titels speel ik meestal ook op pc. Ik vond hel eigenlijk (weeral) een zwak jaar, games die het totaal anders aanpakken of als vernieuwend de geschiedenisboeken ingaan maken ze blijkbaar niet meer, om nog maar te zwijgen van het lootbox debacle. Nier Automata was blijkbaar de enigste die wat anders deed.

Als arpg/loothoer fan leek destiny 2 wel wat te worden, hun aanpak is imo heel verkeerd.
AC heeft een enorm prachtig open wereld maar lijdt weeral aan ubisoft-itis, na 30u had ik het wel gezien.
Wolfenstein 2 is een zeer goede solide sp shooter, niks baanbrekend echter.

Op enkele pc-only titels na zal het voor mij Project Cars 2 worden. De game is zeker niet perfect maar heb er nu toch al een kleine 200u sinds de release inzitten, in combinatie met vr is het een zeer complete (sim)racegame geworden.

Gran Turismo Facebook.. euh Sport is voor mij één vd slechtste titels.


Wat je zegt met betrekking tot vernieuwing is best herkenbaar. Ik denk dat het komt omdat wij van een generatie zijn die alles al gezien hebben  (van commandor 64 naar de huidige PS4). Daar zit “ons”, als in generatie, probleem.
 

Offline qrobinez

Re: Game of the Year 2017

Reactie #6 Gepost op: wo. 13 december, 2017, 10:40
Citaat van: Vinsanity op zo. 10 december, 2017, 09:41

Wat je zegt met betrekking tot vernieuwing is best herkenbaar. Ik denk dat het komt omdat wij van een generatie zijn die alles al gezien hebben  (van commandor 64 naar de huidige PS4). Daar zit “ons”, als in generatie, probleem.

dat hoeft niet per se hoor,
ik ben van de pong generatie (dat is daar nog ver voor dus). Ik heb dat totaal niet, ik vind het ongelooflijk wat ze tegenwoordig in games kunnen realiseren. Dat heeft ook veel met belevingswereld te maken natuurlijk want de game concepten zijn over het algemeen hetzelfde, 30 jaar geleden was een shooter ook een centraal puntje op je scherm waar een blokje voor langs ging en je op een knopje moet drukken. Natuurlijk is dat nu nog steeds zo. Maar de vormgeving, de interactie, de vloeiendheid, de verhalen die verteld worden, het is allemaal zo veel beter dan vroeger dat ik daar nog elk moment van kan genieten.

Eerlijk gezegd heb ik het nog nooit zo goed gezien als de afgelopen 2 jaar, games als final fantasy, Horizon Dawn, Assassins Creed Origins en vele anderen zitten zo enorm goed in elkaar als je daar gewoon onbevangen in mee gaat dat je echt een top ervaring hebt naar mijn mening.

Natuurlijk is het wel zo dat je smaak en interesses veranderen als je ouder wordt. Ik vind alleen wel dat als je zelf echt nergens meer plezier in kan vinden binnen het game genre dat je dan een andere hobby moet zoeken waar je wel plezier in hebt. Gamen is behoorlijk prijzig als je meerdere games koopt en als je daar alleen maar negatieve gevoelens bij krijgt dan is dat gewoon doodzone van je geld en je humeur en je levensvreugde.

Ik vermaak me er prima mee, of dat nu VR is of het magistrale Final Fantasy epos. Uiteraard zijn er wel games die ik niets aan vind, maar dat zul je altijd houden, iedereen heeft een eigen smaak, maar als ik zelf echt bijna geen 1 game meer kan waarderen dan zou ik er echt mee stoppen.
Laatst bewerkt op: wo. 13 december, 2017, 10:46 door qrobinez 

Offline Vinsanity

  • Redactie
  • Level 5
  • *
  • Lakers Nation stand up
  • psnvincent-Jannie
  • Berichten: 1.079
  • XP: 5
  • Geslacht: Man

Re: Game of the Year 2017

Reactie #7 Gepost op: wo. 13 december, 2017, 16:38
Citaat van: qrobinez op wo. 13 december, 2017, 10:40

dat hoeft niet per se hoor,
ik ben van de pong generatie (dat is daar nog ver voor dus). Ik heb dat totaal niet, ik vind het ongelooflijk wat ze tegenwoordig in games kunnen realiseren. Dat heeft ook veel met belevingswereld te maken natuurlijk want de game concepten zijn over het algemeen hetzelfde, 30 jaar geleden was een shooter ook een centraal puntje op je scherm waar een blokje voor langs ging en je op een knopje moet drukken. Natuurlijk is dat nu nog steeds zo. Maar de vormgeving, de interactie, de vloeiendheid, de verhalen die verteld worden, het is allemaal zo veel beter dan vroeger dat ik daar nog elk moment van kan genieten.

Eerlijk gezegd heb ik het nog nooit zo goed gezien als de afgelopen 2 jaar, games als final fantasy, Horizon Dawn, Assassins Creed Origins en vele anderen zitten zo enorm goed in elkaar als je daar gewoon onbevangen in mee gaat dat je echt een top ervaring hebt naar mijn mening.

Natuurlijk is het wel zo dat je smaak en interesses veranderen als je ouder wordt. Ik vind alleen wel dat als je zelf echt nergens meer plezier in kan vinden binnen het game genre dat je dan een andere hobby moet zoeken waar je wel plezier in hebt. Gamen is behoorlijk prijzig als je meerdere games koopt en als je daar alleen maar negatieve gevoelens bij krijgt dan is dat gewoon doodzone van je geld en je humeur en je levensvreugde.

Ik vermaak me er prima mee, of dat nu VR is of het magistrale Final Fantasy epos. Uiteraard zijn er wel games die ik niets aan vind, maar dat zul je altijd houden, iedereen heeft een eigen smaak, maar als ik zelf echt bijna geen 1 game meer kan waarderen dan zou ik er echt mee stoppen.


Ik denk dat je mijn opmerking niet begrijpt. Ik reageer op de opmerking van diknmuis dat ik wel het been-there-done-that  gevoel herken, niet dat ik een afkeer tegen het gamen heb of dat ik klaag dat het een dure hobby of dat ik het gamen niet meer waardeer (dat staat namelijk niet in mijn reactie).

Ik zal het even nader toelichten. Je weet zelf welke games ik voornamelijk speel (sport, race met zo links en recht een uitstapje naar Battlefield, Assassins Creed, Far Cry enz.). Als ik nu bijvoorbeeld kijk naar Project Cars 2 dan zie ik een geweldige game met, voor mij, een beetje teleurstellende careermode. Geen verhaallijn alleen, heel plat gezegd, een race aanklikken en gas erop. Aan de ene kant heb ik het "wauw-gevoel" zoals met het effect van de wagen op door het rijden door plassen maar aan de andere kant een kleine teleurstelling omdat men niets met een career doet, terwijl daar wel mogelijkheden voor liggen. Waardoor ik, na een tientallen uren later toch een klein gevoel heb dat ik, op dat gebied, Project Cars 1 aan het spelen ben.

Battlefield 1 daarin tegen ben ik na 150 uur nog steeds niet moe en knal er nog elke week een avondje erop los.

Voor mezelf heb ik het gamen wel een andere draai gegeven dan pakweg 10 jaar geleden. Komt inderdaad omdat je ouder wordt en minder tijd hebt (sociale verplichtingen/werk).

Hoop dat ik het zo wat heb kunnen toelichten, anders moeten we het op PSN maar met een shooter gaan uitvechten ;) ;) ;) ;)

 

Offline qrobinez

Re: Game of the Year 2017

Reactie #8 Gepost op: wo. 13 december, 2017, 19:39
Citaat van: Vinsanity op wo. 13 december, 2017, 16:38

Ik denk dat je mijn opmerking niet begrijpt. Ik reageer op de opmerking van diknmuis dat ik wel het been-there-done-that  gevoel herken, niet dat ik een afkeer tegen het gamen heb of dat ik klaag dat het een dure hobby of dat ik het gamen niet meer waardeer (dat staat namelijk niet in mijn reactie).

hahaha,

we praten dan inderdaad langs elkaar heen, ik weet dat dat hele verhaal voor jou niet opgaat hoor. Ik reageerde eigenlijk in het algemeen dat er ook een oudere generatie is die dingen anders beleeft.

Ik kom in de dagelijkse praktijk best veel ouderen tegen die maar weinig dingen nog leuk vinden. Er wordt vrij veel geklaagd en men ziet maar van weinig dingen de positieve dingen in. Zeker op gamegebied merk je dit wel, ook wel logisch want als je zelf ouder wordt dan wordt je vriendenkring om je heen ook ouder. Ik begrijp zelf dan niet zo goed waarom die mensen dan nog blijven gamen, als je dingen echt niet leuk vindt dan lijkt me dat zonde van je tijd en geld.

Maar jou bedoel ik daar zeker niet mee :), het was meer een aanvulling in het algemeen op basis van ervaringen met anderen in mijn friendslijsten en in real life.

Laatst bewerkt op: wo. 13 december, 2017, 19:47 door qrobinez 
  • 1