6131 keer gelezen

Topic: Zen Infinite Minigolf + VR versie

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

Zen Infinite Minigolf + VR versie

Gepost op: di. 25 juli, 2017, 14:25
Zen Infinite Minigolf

Na 7 jaar lang het fenomenale Planet Minigolf op de ps3 gespeeld te hebben is eindelijk de opvolger voor de PS4 beschikbaar. De grote krachts van planet minigolf lag in het feit dat je je eigen banen kon ontwerpen en dat je deze kunt uploaden / downloaden. Er waren inmiddels zo'n 80.000 banen beschikbaar voor de ps3 versie dus in principe oneindig speelbaar.

Dit concept is gelukkig overgenomen voor de nieuwe ps4 versie. Deze infinite minigolf is overigens nu ook beschikbaar op Steam en de XBox, maar alle bekende elementen zijn gelukkig behouden gebleven. Infinite Minigolf heeft een andere stijl gekregen die meer cartoony gebaseerd is met een missie structuur. Het traditionele stroke play (binnen 15 slagen in de hole komen) is verdwenen en heeft plaats gemaakt voor een score gebaseerde aanpak. Dit pakt verrassend goed uit in de praktijk, want ga je voor die hole in one voor 10.000 punten of neem je een spectaculaire route waarin je via powerups allerlei juwelen kan verzamelen om ver boven die 10.000 punten te komen (mits je binnen een redelijk aantal slagen weet te blijven).

De powerups zijn hetzelfde als in de oude versie. Zo kun je de beschikking krijgen over:
- een joystick om te sturen
- een raket voor de snelheid
- een veertje voor het overbruggen van lange gedeeltes door de lucht
- een gewichtje om weer te vallen of om snelheid te maken als je naar beneden gaat op de baan
- een magneet om je in de hole te krijgen
- een springveer om over dingen heen te kunnen springen
- een lijmfles om af te remmen

Genoeg uitdaging dus om de banen te spelen. Je speelt zowel punten vrij waarmee je items kunt kopen als de mogelijkheid om pakjes minigolf kaarten te kopen die weer recht geven op allerlei items, zoals kleding, ballen, sticks, etc.

Je kunt zelf je banen maken in de zeer uitgebreide course editor en uiteraard kun je zowel local als online toernooien doen op random gekozen banen of op de factory banen.

Voor de ps4 bezitters zitten er een paar extra features in. Zo heb je de mogelijkheid om de bal te besturen via de motion controls (dit kun je aanzetten in het optie menu) en nog belangrijker, je kunt de game in VR spelen. Indien je een VR setup hebt dan detecteert de game dit en tijdens het opstarten van de game vraagt hij of je in VR wil spelen of niet.
 

Offline DutchElite

Re: Zen Infinite Minigolf + VR versie

Reactie #1 Gepost op: di. 25 juli, 2017, 19:09
Ziet er leuk uit! Staat te downloaden..
Dank voor de tip!
Staat erop wat een leuke game zeg!
Laatst bewerkt op: di. 25 juli, 2017, 19:37 door DutchElite 

Offline qrobinez

Re: Zen Infinite Minigolf + VR versie

Reactie #2 Gepost op: di. 25 juli, 2017, 23:21
hele avond met drie vrienden random online courses gespeeld in deze game, dat is echt dikke fun deze party game!
je kunt overigens wel stroke play spelen in private games, daar kun je de score opzet uitschakelen.
Laatst bewerkt op: di. 25 juli, 2017, 23:23 door qrobinez 

Offline ara

Re: Zen Infinite Minigolf + VR versie

Reactie #3 Gepost op: wo. 26 juli, 2017, 10:27
ja, het was mega toffe sessie.
de puntenindeling een beetje mysterieus, maar misschien zijn er andere factoren die bepalen dat de persoon met de minste punten toch niet vooraan stond.

"een" party zou een dikke hit worden met dit golfspelleke en That's you game.  :p 8)
 

Offline qrobinez

Re: Zen Infinite Minigolf + VR versie

Reactie #4 Gepost op: wo. 02 augustus, 2017, 14:46
na een week elke avond wel zo'n 2 uur met 4 man online deze game gespeeld te hebben, kan ik niet anders zeggen als heerlijk spel.
inmiddels meer dan 10 uur online gespeeld en daarnaast ook nog eens zo'n 10 uur besteed aan de single player campaign plus het maken van zeer uitdagende eigen courses.

Dit is een spel met een enorm lange levensduur, er komen gemiddeld zo'n 200 courses per dag bij en je hebt de mogelijkheid om wereld records aan te vallen op elke baan die er in de game zit. Haal je zo'n wereld record dan is de beloning enorm hoog in de vorm van 15 betalingskaarten in verschillende categorieen. Die betalingskaarten zijn enorm belangrijk omdat je avatar daarmee nieuwe pakjes, sticks en ballen kan kopen. De items die je kunt kopen zijn weer gekoppeld aan je ranking level die je kunt ophogen door het halen van 5 sterren per level (elke ster is een bepaalde opdracht in de game). Om 100 procent van de trophies te halen moet je uiteindelijk level 50 halen, maar dan ben je denk ik toch wel zo'n 40 a 50 uur gericht bezig. Er zit overigens geen platinum in deze game, wat mij enorm verbaasd gezien de hoeveelheid tijd die je kwijt bent om 100 procent van de trophies te halen.

Al met al een briljante game vind ik. Er zijn wel wat issues, maar Zen Studio is makkelijk bereikbaar en luistert ook echt naar je opbouwende kritieken en gaan kijken of ze die dingen willen aanpassen / uitbreiden.


 

Offline ara

Re: Zen Infinite Minigolf + VR versie

Reactie #5 Gepost op: do. 03 augustus, 2017, 14:03
Heb je al mini golf gespeeld in VR?
Ik vond het een beetje teleurstellend dat je in third person moet spelen. Ik had liever gezien dat je werkelijk met de move controllers - die als club dienen- je bal moest doorstoten.

Dit is zo een leuk spel met vrienden!
Of alleen, wanneer je de holes van je vrienden op je gemak gaat spelen en dan nog eens een World Record kunt breken haha , zalig.  :D
 

Offline qrobinez

Re: Zen Infinite Minigolf + VR versie

Reactie #6 Gepost op: do. 03 augustus, 2017, 14:21
Citaat van: ara op do. 03 augustus, 2017, 14:03

Heb je al mini golf gespeeld in VR?
Ik vond het een beetje teleurstellend dat je in third person moet spelen. Ik had liever gezien dat je werkelijk met de move controllers - die als club dienen- je bal moest doorstoten.

het is hetzelfde als zen pinball VR, je kijkt er van bovenaf min of meer op.

Maar volgens mij kan dat ook niet anders in deze game, er zitten zoveel power up tricks in die in first person niet te doen zijn dat je deze game eigenlijk alleen maar in third person kan spelen.

Maar het zou inderdaad wel cool zijn om een echte golf game te krijgen op de VR waarbij je kan golfen met een move controller. Maar die komt er vast wel als je kijkt naar hoeveel VR games er op dit moment wel niet bij komen elke maand.
 

Offline DutchElite

Re: Zen Infinite Minigolf + VR versie

Reactie #7 Gepost op: do. 03 augustus, 2017, 19:15
Echt een Top spel!
Erg verslavend ook!
En een goede voorbereiding op Everybody's Golf.
Die eind van de maand komt... 8)
 

Offline qrobinez

Re: Zen Infinite Minigolf + VR versie

Reactie #8 Gepost op: vr. 04 augustus, 2017, 15:18
tip!

ik kwam er vandaag achter dat als je in VR speelt je via driehoekje de camera weer achter de bal kan krijgen terwijl deze beweegt, dat is ook hard noodzakelijk op sommige banen waar powerups op liggen (zoals mijn eigen banen :D)
 
  • 1