3200 keer gelezen

Topic: Star Trek Bridge Crew VR

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

Star Trek Bridge Crew VR

Gepost op: wo. 31 mei, 2017, 22:55
als niet star trek kenner toch maar star trek bridge crew gehaald na de enthousiaste verhalen te hebben gelezen op de verschillende forums. De eerste indruk is erg goed, je krijgt via een tutorial een duidelijke uitleg van de verschillende handelingen en situaties per rol die je kunt spelen.

Direct na de tutorial heb ik de game in een private match samen met een friend gespeeld. We begonnen met de eerste campaign missie, daar hebben we 48 minuten over gedaan om die succesvol af te sluiten. Ik begon als captain en mijn friend als Helm (bestuurder). Tijdens die eerste missie heb ik bewust ook de rollen gespeeld van de overige 2 AI leden om het spel wat beter te leren.

De eerste missie is wel wat overweldigend, je moet nogal veel doen en komt met veel dingen in aanraking. Maar het ging eigenlijk allemaal best goed. De tweede campaign missie hebben we in 38 minuten afgerond, ook een hele leuke missie waarbij mijn friend nu de captain rol had en ik die van helm.

De trophies vliegen je om de oren tijdens de eerste missies.

Ik moet zeggen dat ik vooraf weinig van deze game verwacht had, hij leek me dodelijk saai en alleen geschikt voor fan boys van de serie. Maar dat is in de praktijk absoluut niet zo. Het is een vrij strategische "resource management achtige" game waarbij de afzonderlijke rollen mooi uitgewerkt zijn en ook leuk voor de mensen die geen star trek fan zijn. Je moet continu beslissingen nemen als captain hoe je dingen uitvoert en de resource management achtige functies zitten voornamelijk in de engineer rol waarbij jij leidend bent voor het schip kwa power verdeling, health, etc.

Grafisch vind ik hem erg mooi op de PS Pro. ik heb verhalen gelezen van kartelrandjes, maar die zijn mij niet opgevallen in het schip. Ook de bedieningsconsoles waar je op speelt zien er prachtig uit. Een leuke gadget is dat je buiten het schip kan kijken of het enorme viewvenster in zoom mode kan zetten (wat leuk is voor je gevechten).

Ik heb wel het vermoeden dat het vrij snel hectisch gaat worden en dat het lastig wordt om de game te halen. Dat is nu nog niet zo in de eerste twee missies, maar alle omstandigheden die gecreëerd kunnen worden in de game geven eigenlijk wel aan dat je nog min of meer rustig aan het handje genomen wordt.

Ik vind overigens ook dat de game echt leuk is in coop, er is veel overleg nodig en met slechte communicatie wordt het een lange weg om de missie te halen. Maar ook in single player is het wel een leuke game. Ik had zelf geen moeite om snel te wisselen tussen karakters, bij mij werkte het half kijken naar een karakter en dan de transfer knop in te drukken prima, dat kwam niet zo nauw. Als je terug wil springen naar je oorspronkelijke positie is 1 druk op de move knop voldoende, dan hoef je niet te kijken.

De arm positionering heb ik zelf niet als storend ervaren, ik speel met 2 move controllers met mijn armen rustend op de leuningen van de bureau stoel, hierdoor heb ik de move controllers eigenlijk nooit te laag en is dat probleem mij niet echt opgevallen.

Al met al, naar mijn mening weer een top titel voor het VR genre met een lange levensduur (mede door de procedurele, steeds wijzigende missie opdrachten die je ook kunt activeren als je geen campaign missie wil doen).
 

Offline ara

Re: Star Trek Bridge Crew VR

Reactie #1 Gepost op: do. 01 juni, 2017, 19:35
Ik had wel wat last met de arm positie, maar door zo een paar keer de start knop in te houden, kwam dit wel goed. Het was even zoeken. :)
Een zeer toffe game idd, ik had ook zo mijn twijfels omdat ik geen 'Trekkie' ben, maar je hoeft geen fan van de serie te zijn.
Ik ben benieuwd wanneer onze crew voltallig is, hoe het fun factor dan gaat zijn.  :p
 

Offline qrobinez

Re: Star Trek Bridge Crew VR

Reactie #2 Gepost op: do. 01 juni, 2017, 21:22
vanavond 2 keer missie 3 gedaan, 1e keer ging enorm mis, 2e keer hebben we een andere taktiek gekozen, dit ging heel erg goed en we hebben alle opdrachten gehaald, helaas kwamen we in een klingon gevecht terecht terwijl onze warp drive stuk was en aan het repareren was, dus de terugtocht net niet overleefd. Missie mislukt :(

Ondanks dat de missie mislukt was toch een hele leuke coop sessie gehad, het is wel spannend dat je die missies niet zomaar haalt, het is duidelijk dat de gekozen taktiek een behoorlijke invloed op het resultaat heeft!

Op naar de volgende poging :D
Laatst bewerkt op: do. 01 juni, 2017, 21:24 door qrobinez 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Star Trek Bridge Crew VR

Reactie #3 Gepost op: zo. 13 augustus, 2017, 12:56
Iemand zin om deze vanavond nog eens te spelen?
 

  • 1