4002 keer gelezen

Topic: Farpoint

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ara

Farpoint

Gepost op: zo. 14 mei, 2017, 13:47
Release datum: 17 mei '17
Publisher: Sony Computer Entertainment
Developer: Impulse Gear

Het korte verhaal is het volgende:

Een vreemd verschijnsel heeft je, samen met je co-op partner, op een buitenaardse planeet gedropt. Het is aan jullie om de geheimen te ontrafelen van dit verschijnsel en een neergestorte ruimtestation "The Pilgrim" te zoeken , wat de enige kans is om terug thuis te komen. 
De planeet heeft gelukkig een groot arsenaal aan wapens die jullie kunnen ontdekken, wat je nodig hebt om de angstaanjagende beesten te lijf te gaan.

Deze shooter is te spelen met de gloednieuwe richtcontroller. Bijgevoegd filmpje geeft voldoende informatie.  :p




 

Offline qrobinez

Re: Farpoint

Reactie #1 Gepost op: zo. 14 mei, 2017, 16:10
ik ben benieuwd, ik krijg hem woensdag op de release dag.
Ik stel voor om eerst even de single player campaign een uurtje te spelen en dan direct de COOP versie in te gaan :D

 

Offline qrobinez

Re: Farpoint

Reactie #2 Gepost op: do. 18 mei, 2017, 10:28
gisteravond eindelijk tijd gehad om farpoint te spelen, de aim controler was helemaal leeg dus die moest ik eerst opladen, maar toen die vol was kon het beginnen.

Ik denk dat deze game de allerbeste VR ervaring geeft die op dit moment beschikbaar is voor de playstation VR. Ook als demo voor mensen die nooit VR gespeeld hebben wordt het namelijk perfect geintroduceerd.

De game begint met het kijken naar een introductiefilm op een bioscoop scherm (2D) waarbij je steeds dichter bij het scherm komt. Na de introductiefilm veranderd je scherm langzaam naar een volledig VR beeld waarbij jij in een statisch ruimteschip zit. Dit is erg indrukwekkend en vergelijkbaar met de Battlefront VR ervaring voor de eerste keer.

Nadat je uiteindelijk crashed op een planeet en je pod opengaat sta je ineens op een planeet in een zandstorm. Het is op dat moment aan te raden om Smooth Turning en de draaisnelheid op 11 aan te zetten. Dit maakt namelijk het verschil of je hem als een rails shooter speelt of dat je vrij kan rondlopen over de planeet.

Standaard staat die op alleen rechtdoor (rails shooter), dus smooth turning maakt dat je net zoals in gewone shooter games overal heen kunt lopen waar je maar naar toe wil. Het is wel zo dat er nog steeds een richting afgedwongen wordt (Vergelijkbaar met de COD single player campaigns), het is geen open wereld, maar het geeft wel een gevoel van vrijheid aangezien er meerdere paden zijn die altijd weer op hetzelfde punt uitkomen.

De game komt inderdaad langzaam op gang, de eerste tutorial missie duurt ongeveer een half uur en laat je langzaam wennen aan de eerste beesten en scan opties. Wat mij betreft de perfecte pace om even te wennen dat je nu daadwerkelijk rond kan lopen in een first person shooter omgeving.

Het is eigenlijk bizar, je hebt echt het idee dat je met een wapen rondloopt op een planeet. De manier waarop je wapen wordt weergegeven en de interactie met je wapen is perfect uitgevoerd. Zelfs met Aim Down Sight hebben ze het voor elkaar gekregen dat dit goed aanvoelt en je nooit het wapen tegen je vizier aandrukt. Alles klopt op dat vlak. Controller Lag voel je niet in de praktijk (zal er ongetwijfeld wel zijn).

De eerste missie is dus een langzame tutorial missie, de tweede missie wordt al wat drukker kwa tegenstanders, vanaf de derde missie gaat het helemaal los!

Na de eerste indrukken ben ik met een friend samen de coop gaan spelen, elkaar inviten in de game werkt foutloos. De coop mode is wel even andere koek dan de rustige introductie. Wij moesten over een planeet lopen naar een punt waar een shuttle ons zou evacueren. Ondertussen werden we aangevallen door spiders, aliens, vliegende beesten en ga zo maar door, De aliens waren onderverdeeld tussen soldiers en snipers. Zeker in de grotten was het enorm hard werken en zijn we meerdere keren doodgegaan, je kunt de ander reviven door hem opnieuw te scannen als hij dood is, maar als je beide dood bent is het missie over en kun je opnieuw beginnen.

Coop is fantastisch in deze game, zeker als je met een friend samen dit speelt!

Dan de technische indrukken:
- De aim controller werkt foutloos, de recoil van de guns werkt echt heel goed en je hebt echt het gevoel in de game dat je met zware wapens aan het rondlopen bent. De nauwkeurigheid is erg groot, zeker als je ADS gebruikt en je door je holografische visier heenkijkt schiet je altijd precies op het punt waar je op mikt.
- Grafisch is dit de best uitziende VR game van dit moment! Alles klopt, als je bijvoorbeeld de zandstormen om je heen ziet komt dit realistisch over. De textures zijn zeer goed en de personen zien er kwa lengte en verhoudingen erg goed uit.
- Coop werkt foutloos, invites werken foutloos, de invite wordt weergegeven in de game zelf.
- De laadtijden zijn acceptabel
- Minpunt is dat er geen save points tijdens de missies zijn, voor zover ik dat kon zien moet je steeds wel een missie afmaken en niet halverwege stoppen (ik moest opnieuw beginnen in een missie nadat ik halverwege even gestopt was).


Samenvattend,
voor mij is deze game toch wel een gamechanger voor het VR genre, het doorbreekt de huidige game catalogus door voor het FPS van het statische 1 punt lokatie af te stappen. Het is eigenlijk bizar dat je in je eigen huis een planeet op kan stappen en samen met een friend die ergens anders op de wereld speelt je samen over die planeet rondloopt en elkaar naar het eindpunt van de uitdaging die je voorgeschoteld krijgt helpt. Het is echt vet dat je gewoon vrij kan rondlopen over die planeet en dat je je friend nu gewoon ziet rondlopen in volledig VR.

Daarbij opgeteld het feit dat de Aim controller je echt de indruk geeft (ook door de recoil die anders is per wapen) dat je met wapens je over die planeet naar het eindpunt aan het vechten bent maakt de VR ervaring compleet af. Ik had een ventilator (het was gisteren bloedheet) op mij staan en dat maakte de immersive ervaring helemaal compleet omdat ik af en toe windvlagen voelde terwijl ik de stormen om mij heen zag op de planeet.

Af en toe ben je wel afgeleid door de mooie vergezichten, op een gegeven moment stond die friend van mij op een berg naar beneden te kijken over het water heen waarin de zon langzaam glinsterend ten onder ging. Zij vergat daarbij wel dat er op dat moment een alien sniper op haar aan het richten was, maar ach, het is coop he en ik zag die laser richting hem wel, dus heb die alien sniper maar even voor haar neergeschoten.

Dit is echt next level gamen wat mij betreft en ik ben er erg onder de indruk van.

en alhoewel dit niet echt de VR indruk geeft kun je wel zien wat je tegenkomt in deze trailer:

Laatst bewerkt op: do. 18 mei, 2017, 11:07 door qrobinez 

Offline ara

Re: Farpoint

Reactie #3 Gepost op: do. 18 mei, 2017, 12:28
Top review qui.

Ben over de hele lijn mee eens, alleen had ik het graag gezien dat de story mode ook coöp zou zijn. Wat nu niet het geval is.
Daar ben ik erg in teleurgesteld.   :$
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Farpoint

Reactie #4 Gepost op: do. 18 mei, 2017, 18:31
Is de game ook al zittend te spelen?
 

Offline ara

Re: Farpoint

Reactie #5 Gepost op: do. 18 mei, 2017, 19:18
Citaat van: Heer_Vonck op do. 18 mei, 2017, 18:31

Is de game ook al zittend te spelen?


ja dat kan  ;)

zie maar op 1:20
 

Offline qrobinez

Re: Farpoint

Reactie #6 Gepost op: zo. 21 mei, 2017, 13:14
gisteren de eerste queen boss fight meegemaakt, ongelooflijk groot beest, en na een half uur was het me nog niet gelukt doe te verslaan, vandaag maar een nieuwe poging :D

wat wel megairritant is dat je dan het hele level opnieuw moet spelen, kost je toch bijna een half uur extra om daar te komen. Dat had echt wel beter gekund.

Maar goed, VR shooten met de aim controller is dikke fun, dus heel erg is het ook weer niet  :)
 

Offline ara

Re: Farpoint

Reactie #7 Gepost op: di. 23 mei, 2017, 20:02
Voor mij is het te realistisch. Ik ben als de dood voor spinnen, ik weet dat een game is, maar mijn brein wil maar niet geloven dat die spinnen niet 'echt' zijn.
De buren zijn nu wel gewend aan mijn gegil, maar ikzelf doorsta iedere keer kei felle angsten, dat ik denk dat ik die farpoint niet meer kan spelen.

Dus: spinnen en zombies.. geen goed idee in vr voor mij.
 :$ :p
 

Offline qrobinez

Re: Farpoint

Reactie #8 Gepost op: wo. 24 mei, 2017, 10:01
Citaat van: ara op di. 23 mei, 2017, 20:02

Voor mij is het te realistisch. Ik ben als de dood voor spinnen, ik weet dat een game is, maar mijn brein wil maar niet geloven dat die spinnen niet 'echt' zijn.
De buren zijn nu wel gewend aan mijn gegil, maar ikzelf doorsta iedere keer kei felle angsten, dat ik denk dat ik die farpoint niet meer kan spelen.

Dus: spinnen en zombies.. geen goed idee in vr voor mij.
 :$ :p

dat is erg zonde!

je kunt die spinnen toch ook zien als hele snelle krabben ? die zien er bijna hetzelfde uit in de game.

en dat ze op je gezicht afspringen, dat ben je toch op een gegeven moment wel gewend lijkt me. Ze staan in dat geval even stil, doen hun bek open en dan weet je dat ze op je afspringen. Dan is het puur op het juiste moment ze uit de lucht schieten (levert je na 100 spinnen/krabben ook een trophy op).

Nadat je nu die queen spider verslagen hebt wordt het wel iets anders, nu heb je robot vogel achtige scanners en je hebt de aliens die daar rond lopen (sniper aliens en soldaten), die zien er redelijk menselijk uit. Die spinnen wordt dan iets minder, immers je gaat die schepen in.


Maar mocht het je echt niet lukken, dan kun je altijd nog kiezen voor de game: Dicky Wilde.
Dat is een soort duck hunt met de aim controller, best een leuke game trouwens.
 

Offline ara

Re: Farpoint

Reactie #9 Gepost op: do. 25 mei, 2017, 11:35
Citaat van: qrobinez op wo. 24 mei, 2017, 10:01


Maar mocht het je echt niet lukken, dan kun je altijd nog kiezen voor de game: Dicky Wilde.
Dat is een soort duck hunt met de aim controller, best een leuke game trouwens.


heb ik gekocht; die is wel grappig ja
 
  • 1