2615 keer gelezen

Topic: Brookhaven Experiment VR

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

Brookhaven Experiment VR

Gepost op: wo. 23 november, 2016, 10:32
Brookhaven Experiment VR

De PSVR blijkt zeer geschikt te zijn voor een shooter ervaring. Brookhaven Experiment is een titel die al een tijdje beschikbaar is op de andere VR platformen, maar nu ook beschikbaar is voor de PSVR.

Brookhaven Experiment draait om het plaatsje Brookhaven. Daar zijn verschrikkelijke dingen gebeurd en er woont geen normaal mens meer. Jij gaat als speler op zoek naar wat daar gebeurd is, verwacht daar niet te veel van, want de game plaatst je op 1 van de 10 lokaties en vertelt het verhaal vervolgens aan je. Dus vrij rondlopen door het plaatsje is er niet bij.

Op een gewone 2d tv zou dit een vrij eentonige simpele indie ervaring zijn. Maar dit is VR!!! en dan worden zelfs de meest simpele games ineens intense ervaringen als het goed uitgevoerd is. En dat is het absoluut!



Dit is namelijk een zombie / monsters waves shooter. Het is de bedoeling dat je staand speelt en zodra je de game start wordt je in VR gepositioneerd op 1 van de 10 lokaties. Het is daar redelijk donker en doodeng. Gelukkig heb je een zaklamp en een pistool en kijk je angstig in 360 graden om je heen. Het duurt niet lang of de monsters van Brookhaven hebben door dat jij daar staat (best logisch als je ineens op een plein met een megazaklamp loopt te schijnen) en je hoort in 360 graden audio de richting waar de monsters vandaar komen lopen. En dan begint het.....

Elk monster probeert je aan te vallen, jij hebt de beschikking over een pistool, een hakmes en zaklamp. Doordat je staat kun je vrij om je heen kijken en de monsters die je aanvallen zo vroeg mogelijk neerschieten of neerhakken. Dit doe je met 2 move controllers en dit werkt verbazingwekkend nauwkeurig. Je krijgt bonuspunten als je bijvoorbeeld eerst de arm eraf schiet of bij headshots en het duurde niet lang voordat ik nauwkeurig de lichaamsdelen kon raken die ik wilde raken.

Elke wave heeft een aantal monsters, in de campagne moet je zo'n 3 a 4 waves weten te weerstaan waarbij er steeds meer monsters op je afkomen en ook de type monsters veranderen die een andere strategie vereisen. Bijvoorbeeld de Brutes hoor je enorm komen aanstampen en kun je alleen via headshots doodkrijgen.

Nadat je een level compleet vrijgespeeld hebt kun je upgrades kopen, zo kun je al vrij snel een zaklamp op je wapen kopen, erg handig want dan kun je het hakmes continu in je andere hand houden voor close combat. Daarnaast kun je perks verdienen, maar ook hele andere type wapens zoals bijvoorbeeld een SMG en verschillende soorten granaten.

Grafisch gezien is de game geweldig, de omgevingen zijn zeer overtuigend vormgegeven en je voelt je echt aanwezig op die lokatie. Het helpt ook enorm dat je staat en als je een stap vooruit doet je ook in de game vooruit stapt (of achteruit). Je hebt echt het idee dat je er aanwezig bent. (Ik heb de game op de playstation Pro gespeeld).

Conclusie
Echt eng wordt de game nooit, het is wel hard werken (zeker later in de levels) om de Wave hordes te verslaan. Kwa immersie voel je je echt op de lokatie aanwezig waarbij er een grote rol is weggelegd voor de 3d audio die essentieel is om te horen waar de monsters vandaan komen (ook vanachter jou). Het upgrade systeem en de Grade waardering zorgt voor een grote replay value en de verschillende type monsters maken de ogenschijnlijk simpele gameplay toch gevarieerder dan het op het eerste systeem lijkt.

Als je van shooter games in VR houdt vind ik dit een absolute aanrader (met als bonus de zeer vriendelijke prijs van deze game).
Want.... monsters schieten is gewoon fun!
 

Offline ara

Re: Brookhaven Experiment VR

Reactie #1 Gepost op: zo. 14 mei, 2017, 13:11
heb ik deze al eens niet bij jou thuis gespeeld?

MAN! dat was eng!! ik heb uw heel straat bijeen gegild denk ik  :D  :'(
 

Offline qrobinez

Re: Brookhaven Experiment VR

Reactie #2 Gepost op: ma. 15 mei, 2017, 10:01
Citaat van: ara op zo. 14 mei, 2017, 13:11

heb ik deze al eens niet bij jou thuis gespeeld?

MAN! dat was eng!! ik heb uw heel straat bijeen gegild denk ik  :D  :'(

klopt, ik heb die toen maar uitgezet toen je aan het spelen was om te voorkomen dat de buren denken dat er wat aan de hand is bij ons.

Overigens,
deze gaat ook support krijgen voor de Farpoint Hardware gun controller!
 

Offline ara

Re: Brookhaven Experiment VR

Reactie #3 Gepost op: ma. 15 mei, 2017, 10:32
Cool. Ga ik zeker NIET kopen  :p
 
  • 1