1468 keer gelezen

Topic: Slechte VR games

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

Slechte VR games

Gepost op: do. 20 oktober, 2016, 16:14
Slechte VR games
in deze thread kun je aangeven welke VR titels jij slecht vindt. Dat betekent overigens niet dat het slechte titels zijn voor iedereen, maar dat jij ze wel slecht vindt. Dus geef bij je titel dan de argumentatie op waarom je het zo'n slechte titel vindt zodat iedereen een overwogen keuze kan maken.

Hieronder de VR games van dit moment die ik slecht vind.

Here They Lie VR
Dit is een horror game waarin je rond kunt lopen en enge wezens dient te ontwijken. Ik vond deze game helemaal niets, alles om je heen is extreem wazig, het rondlopen voelt enorm klungelig doordat je draait via rotaties van 30 graden of zo. Ook de zogenaamde jump scares kwamen niet over. Ik vind het simpelweg niet eng als er een wezen om de hoek kijkt en jij deze moet ontwijken door even in een gangetje te gaan staan.


Headmaster VR
In deze game sta je voor een doel en moet je ballen koppen in dat doel. Het klinkt even saai als dat het is. Voor mij is dit een simpele techdemo waar ik het nut compleet niet van inzie.


Thumper VR
Soort van ritme spel waarbij je de obstakels kunt opruimen via kruisje en je de joystick opzij moet drukken in de bochten. Dit op het ritme van de muziek waarbij jouw vliegtuigje in een soort van gang vliegt. Ik vond de muziek waardeloos en ongeinspireerd, de gameplay extreem saai en de visuals helemaal niets. Dat zal overigens wel aan mij liggen want op andere forums zijn ze behoorlijk enthousiast over deze game.


Rez Infinite VR
Ook een soort van ritme spel waarbij er een mannetje vliegt door een soort van wireframe. Hierin moet je ook op de maat van de muziek blokjes aanwijzen die je vervolgens opblaast via kruisje. Ook dit vond ik echt helemaal niks, voorspelbaar en saai. Maar ook hier, heel veel mensen vinden deze game fantastisch.


1 ding wat mij wel duidelijk is geworden in de afgelopen week  is dat  VR gaming demo's nodig heeft. Op basis van een 2D youtube filmpje kun je niet echt bepalen of de gameplay wat voor je is. De bovenstaande ritme games laten ook zien dat ervaringen nogal persoonlijk zijn. Ik vind het waardeloze games, maar er zijn ook heel veel fans van deze games te vinden die het geweldig vinden. Dus probeer altijd een game eerst zelf uit voordat je een beslissing neemt. Voor de meeste games op VR zijn er demos beschikbaar dus het is gewoon mogelijk.


Laatst bewerkt op: do. 20 oktober, 2016, 16:16 door qrobinez 
  • 1