1873 keer gelezen

Topic: Driveclub VR

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

Driveclub VR

Gepost op: do. 20 oktober, 2016, 15:45
Driveclub VR

Driveclub VR is de enige racegame die op dit moment voor VR beschikbaar is. De game bevat alle banen die in de standaard driveclub game zitten plus een aantal nieuwe die specifiek voor de VR versie zijn gemaakt.



Driveclub VR bevat dezelfde menu opzet als de standaard driveclub versie. Dus gamers die die versie spelen zullen alles met gemak kunnen vinden. Er is een compleet nieuwe tour beschikbaar die je als VR gamer kunt spelen. Standaard is het spel wat makkelijker gemaakt nu doordat er allerlei hulpmiddelen standaard aan staan. De echte racefanaat zet dit uiteraard direct uit wat de snelheid en het gevoel enorm ten goede komt. Ook is er een "Hardcore Weggedrag" feature toegevoegd. Als je deze aanzet wordt het een compleet andere ervaring en zal je veelvuldig achterste voren staan. Ik vond het zelf te moeilijk, dus deze heb ik weer uitgezet.

De game ervaring in VR zelf is onbeschrijfbaar eigenlijk. Dit is iets wat je mee moet maken. Het begint al tijdens de introductie van de race, je kunt de wagen van je keuze in volledig 3D volledig bekijken, erg indrukwekkend. Tijdens de race is de immersie ervaring van ongekend hoog niveau. Het maakt nogal wat uit of je een racegame op een vlakke 2d scherm speelt of dat je deze in VR speelt. In VR zit je namelijk standaard in de auto, kun je volledig vrij om je heenkijken en voelt het echt alsof je in de auto zit. Voor het eerst zul je merken dat je terugvalt op je standaard autorij kunsten, je zult veelvuldig gebruik maken van de spiegels en het inkijken in de bochten om zo de snelst mogelijke tijden mogelijk te maken.

Het spel komt helemaal tot uiting als je de gelukkige eigenaar bent van een stuur / pedal setup. Door de force feedback in je stuur voel je echt alles en door het metalen frame van je wheelstand voel je het weggedrag terug in je pedalen. Het moment dat je voelt dat je een tikje tegen je auto krijgt tijdens de race van een ander en je in full 3D bezig bent je auto onder controle te houden en je vervolgens over je schouder uit het raam kijkt en ziet dat je in gevecht bent met een 3D auto naast je is echt een fantastische ervaring. Ook het rijden over heuvels in het wegdek is in VR een bijna levensechte ervaring!

Maar helaas is niet alles positief aan deze game. Het meest grote probleem is de resolutie van de PSVR bril. De huidige VR techniek is perfect in staat om items die zich dichtbij in het 3D beeld bevinden haarscherp in beeld te brengen. Dit zie je goed terug in de cockpit van je auto en de auto's die zich dichtbij jouw auto vinden terug. Dit ziet er geweldig uit. Maar racegames hebben een focus punt in de verte, aangezien je toch moet kijken naar hoe de bochten in de verte eruit ziet om daarop te kunnen anticiperen. En doordat er dus veel visuele informatie op een relatief klein stuk moet worden weergegeven zie je hier de problemen waar de PSVR resolutie een grotere rol begint te spelen. De weer te geven onderdelen in de verte worden hierdoor onscherp wat wel vermoeiend blijkt te zijn bij een wat langere speelduur. Daardoor zie je bochten toch wat minder scherp en zijn auto's in de verte lang niet zo scherp als dichtbij.

Mensen met VR ervaring zullen hier niet van opkijken aangezien die op de hoogte zijn van waar de huidige VR techniek toe in staat is, maar nieuwe VR gebruikers wat toch het grootste gedeelte van de PSVR community is zullen hier toch enigszins van schrikken.

Conclusie:
Driveclub VR is een fantastische game voor racefanaten, het is simpelweg niet uit te leggen hoe levensecht het racen in VR voelt en moet eigenlijk gewoon ervaren worden. Als je de beschikking over een stuur / pedal setup hebt maakt dit het immersie gevoel compleet. Je hersenen zullen de complete race als echt ervaren en geen enkele 2d racegame komt ook maar in de buurt van deze ervaring.

Wel is driveclub VR wat vermoeiender om te spelen als je dit wat langer speelt achter elkaar (meerdere uren), hoofdoorzaak hiervoor is de resolutie van de bril die de tonen voorwerpen op afstand toch wat onduidelijk maakt. Dit probleem heb je met voorwerpen dichtbij niet, maar op afstand is het simpelweg wazig te noemen. Toch vind ik dit in de praktijk geen probleem, die wazigheid vergeet je eigenlijk direct als je in bloedstollende battles met andere auto's aan het vechten bent om die felbegeerde top 3 positie.

Wat mij betreft: VR racing rules !!!
Laatst bewerkt op: do. 20 oktober, 2016, 15:46 door qrobinez 

Offline qrobinez

Re: Driveclub VR

Reactie #1 Gepost op: zo. 06 november, 2016, 20:40
wat een geweldige game is dit, de tour heb ik uit. Heeft iemand hier de game ook?
zo ja, dan zouden we even samen in een (drive) club moeten gaan, daarmee kun je de club cars vrij spelen.
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Driveclub VR

Reactie #2 Gepost op: zo. 06 november, 2016, 21:07
Ik heb hem ook, jammer genoeg nog niet opgezet
 

Offline qrobinez

Re: Driveclub VR

Reactie #3 Gepost op: ma. 07 november, 2016, 11:48
Citaat van: Heer_Vonck op zo. 06 november, 2016, 21:07

Ik heb hem ook, jammer genoeg nog niet opgezet

doodzonde  :D

binnenkort dan maar even een multiplayer event doen?
dan kunnen we die club ook gelijk even regelen zodat we de club cars vrijspelen
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Driveclub VR

Reactie #4 Gepost op: ma. 07 november, 2016, 13:33
Binnenkort zoals tussen nu en binnen twee weken? ;-)
 

Offline qrobinez

Re: Driveclub VR

Reactie #5 Gepost op: ma. 07 november, 2016, 13:50
Citaat van: Heer_Vonck op ma. 07 november, 2016, 13:33

Binnenkort zoals tussen nu en binnen twee weken? ;-)

sure, ik vind het prima
 
  • 1