1781 keer gelezen

Topic: Until Dawn - Rush of Blood VR

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

Until Dawn - Rush of Blood VR

Gepost op: do. 20 oktober, 2016, 14:28
Until Dawn - Rush of Blood VR

Until Dawn - Rush of Blood is een on-rails shooter waarbij je plaats neemt in een achtbaan om onderweg het op te nemen tegen een demon. Tijdens de achtbaanrit kun je prijsschieten op targets of wordt je aangevallen door de verschillende 'wezens' die de demon naar jou toe stuurt. Het uiteindelijke doel is alle 7 achtbaanritten te overleven om het zo tegen de demon zelf op te kunnen nemen en de wereld weer een stukje veiliger te maken.



Deze game is een perfecte introductie voor iedereen die met het VR genre kennismaakt. Doordat je op een achtbaan-rails zit en iedereen wel affiniteit met achtbanen heeft, weet de beginnende VR gebruiker wat hem min of meer te wachten staat kwa gevoel. Dus misselijkheid en duizeligheid zullen de meesten niet ervaren in deze game.

Dat betekent niet dat het een standaard rit gaat worden, het is immers een horror game. En dat zal je gaan merken ook! De game zit vol bloedstollende Jump Scares en je gaat door allerlei stereotype enorm enge omgevingen heen. In die omgevingen ga je tijdens de ritten geconfronteerd worden met aanvallen door geesten, clowns, zombies, spinnen, en ga zo maar door.

Gelukkig heb je de beschikking over twee uitstekende wapens. Deze wapens kun je simpel upgraden door onderweg te schieten op wapen upgrade boxen. Het voelt echt heel erg fijn als je door zwermen vogels aangevallen wordt en jij hebt net je wapens geupgrade naar mitrailleurs die je leegt op al die vogels die je om je heen als uit elkaar spattende vliegjes neer ziet vallen. Heerlijk shooteren zo!

De game kun je spelen met de dual shock of met de move controllers. Spelen met de move controllers voegt een extra dimensie toe omdat je dan beide armen vrij kunt bewegen en je je armen precies zo ziet bewegen in de game als dat je ze echt houdt. Dat komt het immersie gevoel enorm ten goede. Ook het mikken voelt erg nauwkeurig aan en geeft een goed gevoel als je op 100 meter een hidden collectible weet neer te schieten.

Want er is een hoop te doen, met de 7 achtbanen ben je toch wel zo'n drie uur bezig, maar daarna houdt het niet op. Je kunt op zoek gaan naar alle collectibles die verborgen zijn in de verschillende levels. Ook zijn er in de meeste levels meerdere routes mogelijk, dus je zult de levels meerdere keren moeten spelen om alle collectibles via de routes te weten achterhalen. Daarnaast kun je de game op meerdere moeilijkheidsgraden doorspelen en is er een friends en online score systeem om je scores zo hoog mogelijk te proberen te krijgen en te uploaden en vergelijken.

Conclusie:
Until Dawn - Rush of Blood is ondanks de vriendelijke prijs een VR titel van formaat. Het is de perfecte introductie in de VR wereld en een geweldige titel om je familie of friends kennis te laten maken met VR. Hij is op sommige momenten bloedstollend eng en de jump scares zullen je ongetwijfeld meerdere keren enorm laten schrikken. Maar vooral de herspeelbaarheid staat garant voor een lange speelduur. Het is simpelweg leuk om in VR op een achtbaan een shooter te spelen alsof je een rit in een amusementspark doet.

Ik heb hem inmiddels 2 keer rondgespeeld maar ben er nog lang niet zat van en zal hier zeker nog de nodige ritten in gaan maken om alles vrij te spelen en die trophy lijst compleet te maken. De moeilijkere moeilijkheidsgraden zijn enorm uitdagend en daar kom je niet zomaar doorheen, dus de uitdaging is er zeker.
Laatst bewerkt op: do. 20 oktober, 2016, 15:48 door qrobinez 

Offline ara

Re: Until Dawn - Rush of Blood VR

Reactie #1 Gepost op: di. 01 november, 2016, 10:43
Ik heb me hier geweldig mee geamuseerd.
Zonder te overdrijven.. Mijn buurman heeft klaar gestaan om de politie te bellen. Ik heb nog nooit zo hard zitten gillen van angst voor een game of film.  :p
Maar ik was niet alleen hoor. Ik had eens een avond wat vrienden uitgenodigd. Het vrouwelijk gezelschap heeft ook mega fel zitten schreeuwen van angst, (op mijn fb staan bewijzen) hahaha,  terwijl er van de partners dan een simpele grinnik kwam.

Deze game was elke euro waard.   :)
 

Offline qrobinez

Re: Until Dawn - Rush of Blood VR

Reactie #2 Gepost op: di. 01 november, 2016, 11:29
Citaat van: ara op di. 01 november, 2016, 10:43

Zonder te overdrijven.. Mijn buurman heeft klaar gestaan om de politie te bellen. Ik heb nog nooit zo hard zitten gillen van angst voor een game of film.  :p
Maar ik was niet alleen hoor. Ik had eens een avond wat vrienden uitgenodigd. Het vrouwelijk gezelschap heeft ook mega fel zitten schreeuwen van angst, (op mijn fb staan bewijzen) hahaha,  terwijl er van de partners dan een simpele grinnik kwam.

hahaha, herkenbaar!

mijn zwager heeft vorige keer voor het eerst de VR geprobeerd met deze game, hij heeft het 1 rit volgehouden. Ik heb me rot gelachen, want dan zie je hoeveel invloed VR op je hersenen kan hebben als je er voor open staat. Hij begon wat lacherig, maar binnen 5 minuten zag je hem wegzakken, zich meerdere malen enorm rotschrikken, zich vasthouden aan de stoel bij het bewegen van de achtbaan kar, en zelfs volledig instinctief schoppen naar clowns die hem aanvielen. Zo zat hij in het spel. Na die 12 minuten was hij lijkbleek, wilde niet meer verder spelen en kon alleen maar uitbrengen: ongelooflijk.

Het grappige was dat zijn vrouw ook erbij was en die heeft echt 12 minuten al meekijkend onafgebroken op de grond liggen rollen van het lachen om hoe haar man reageerde tijdens Rush of Blood. Ik had vooraf al gezegd, als je nooit VR horror gespeeld hebt dan ga je wat meemaken nu :D Hij geloofde dat niet zo, maar was enorm overtuigd daarna.

De immersie was echt super intens bij hem. Wel jammer dat hij niet verder wilde, want Eve Valkyrie en de kitchen demo had ik hem ook wel even graag willen laten spelen hahahaha, maar goed dan was die helemaal van de wereld geweest daarna.
 

Offline ara

Re: Until Dawn - Rush of Blood VR

Reactie #3 Gepost op: di. 01 november, 2016, 13:13
Citaat van: qrobinez op di. 01 november, 2016, 11:29

hahaha, herkenbaar!

mijn zwager heeft vorige keer voor het eerst de VR geprobeerd met deze game, hij heeft het 1 rit volgehouden. Ik heb me rot gelachen, want dan zie je hoeveel invloed VR op je hersenen kan hebben als je er voor open staat. Hij begon wat lacherig, maar binnen 5 minuten zag je hem wegzakken, zich meerdere malen enorm rotschrikken, zich vasthouden aan de stoel bij het bewegen van de achtbaan kar, en zelfs volledig instinctief schoppen naar clowns die hem aanvielen. Zo zat hij in het spel. Na die 12 minuten was hij lijkbleek, wilde niet meer verder spelen en kon alleen maar uitbrengen: ongelooflijk.

Het grappige was dat zijn vrouw ook erbij was en die heeft echt 12 minuten al meekijkend onafgebroken op de grond liggen rollen van het lachen om hoe haar man reageerde tijdens Rush of Blood. Ik had vooraf al gezegd, als je nooit VR horror gespeeld hebt dan ga je wat meemaken nu :D Hij geloofde dat niet zo, maar was enorm overtuigd daarna.

De immersie was echt super intens bij hem. Wel jammer dat hij niet verder wilde, want Eve Valkyrie en de kitchen demo had ik hem ook wel even graag willen laten spelen hahahaha, maar goed dan was die helemaal van de wereld geweest daarna.


toch geweldig dat zo een game dit met je kan doen  :p
 

Offline qrobinez

Re: Until Dawn - Rush of Blood VR

Reactie #4 Gepost op: di. 01 november, 2016, 13:25
Citaat van: ara op di. 01 november, 2016, 13:13

toch geweldig dat zo een game dit met je kan doen  :p

klopt, en als ik het zelf niet ervaren zou hebben en gezien zou hebben hoe anderen het ervaren dan zou ik dit soort verhalen ook nooit geloofd hebben :D. En toch zijn ze 100 procent waar  :)
 
  • 1