1546 keer gelezen

Topic: Tumble VR

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

Tumble VR

Gepost op: wo. 19 oktober, 2016, 16:05
Tumble VR

Tumble VR is een puzzelgame met meer dan 80 uitdagingen gericht op het spelen met blokken. De uitdagingen variëren van het zo hoog mogelijk bouwen van een toren tot het samenvoegen van ingewikkeld uitziende blokjes van verschillende materialen die als een puzzel in elkaar moeten passen.

De prijs is uitermate laag, voor 10 euro kun je deze game al krijgen in de store. Grafisch gezien is dit een top game, de blokken zien er haarscherp uit en de futuristische omgeving doet veel recht aan de uitstraling van de game.

Je kunt de game spelen met de dualshock of met de move controller. Zelf speel ik hem met de move controller wat naar mijn mening een perfecte implementatie heeft voor het bouwen of vernietigen van de torens. Je kunt eenvoudig de blokken draaien en positioneren op de toren.



Het spel begint uitermate simpel waarbij je een toren moet bouwen van een bepaalde hoogte. Hiervoor krijg je verschillende type blokken. Als snel blijkt dat het bouwen van torens in VR een match made in heaven blijkt te zijn. Je kunt namelijk nu heel simpel in 3D je toren bekijken door simpelweg met je hoofd te bewegen. Of je nu opzij gaat of de diepte, alles wordt naadloos weergegeven in 3D. Kwa immersie voelt het alsof je met echte blokken bouwt. Ook de verschillende materialen van de blokken voelen goed aan. Een glazen blok voelt echt glad aan terwijl een granieten blok alle lichte blokjes eronder ineens rotsvast weet te zetten door zijn gewicht.

Een goede toevoeging is dat je local multiplayer kunt spelen. Op het gewone tv scherm kan de persoon die meekijkt dan meespelen in jouw game en het jouw bijvoorbeeld lastig maken door het plaatsen van lasers of windturbines. Ook zijn er puzzelblokken verborgen die je dient te vinden in de verschillende levels om te kunnen gebruiken in een final challenge. Die zijn soms goed verborgen en het nodigt uit om goed om je heen te kijken om ze te vinden.

Conclusie
Er zijn op dit moment nog niet zoveel puzzelgames voor de VR, ik vind het een enorme topper in zijn genre aangezien het bouwen met blokken een perfect match is met de VR techniek. De puzzels zijn behoorlijk uitdagend en de omgeving en blokken zien er haarscherp uit in VR. Mocht je de game al gespeeld hebben op de PS3 dan zal je een aantal puzzels wel herkennen, maar er zitten ook veel nieuwe puzzels in die specifiek gemaakt zijn voor VR. Ik heb inmiddels al flink wat puzzels opgelost en het is te leren binnen enkele minuten, maar sommige puzzels zijn zo uitdagend dat je toch echt wel even bezig bent om ze te doorgronden. Ik vind het een heerlijke ontspannende game om te spelen in VR.

Laatst bewerkt op: wo. 19 oktober, 2016, 18:55 door qrobinez 

Offline ara

Re: Tumble VR

Reactie #1 Gepost op: wo. 19 oktober, 2016, 21:50
ik ben ook fan van Tumble. Die speelde ik al graag op ps3, en nu in VR is het nog leuker!
Hopelijk komen er nog veel van die puzzel spelletjes. Stel je voor een Portal voor VR  :o Hoe cool zou dat niet zijn :)
 
  • 1