879 keer gelezen

Topic: Harmonix Music VR

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

Harmonix Music VR

Gepost op: wo. 19 oktober, 2016, 14:11
Harmonix Music VR

Harmonix Music VR is een VR app die specifiek gericht is op het afspelen van je eigen muziek. Aangezien ik best veel muziek luister en altijd al veel bezig geweest ben met visualisers (die je muziek met grafische patronen weergeven) was ik enorm geinteresseerd in deze app.

De demo vond ik niet bepaald overtuigend die slechts 1 mode liet zien met een paar demo tracks. Maar aangezien deze app erg goedkoop was heb ik deze toch aangeschaft om te kijken of deze aan mijn verwachtingen zou voldoen. Ik kan nu al melden dat dat absoluut het geval is.



In Harmonix Music VR vindt je 4 modes. Deze zijn compleet verschillend en bieden voor iedereen wel wat wils tijdens het luisteren van je muziek, van actief bezig zijn tot passief ondergedompeld worden in visuals. Hieronder de 4 modes:

The Beach
In the beach luister je naar je eigen muziek terwijl je je virtueel bevindt op een strand. In de verte zie je de lucht allerlei patronen vormen op de maat van je muziek. Er is veel te vinden op dat strand en er zijn een aantal punten waar je naar toe kunt door ernaar te kijken. Vanaf een view punt vindt je om je heen een aantal doorzichtige bollen. Door naar zo'n bol te kijken zoom je in op die bol en krijg je een bepaalde visuele stimulans op de maat van de muziek die die bol vertegenwoordigt. Dit kunnen bloemen zijn waarbij de bloemblaadjes op de maat van de muziek vervormen of bijvoorbeeld een reis naar de zon waarbij er allerlei kleuren voorbij komen op de maat van de muziek. Op deze manier kun je een beetje interactief de muziek visualiseren waar je naar aan het luisteren bent.

The Dance
In the dance mode vindt je allerlei voorwerpen die je op de maat van de muziek kunt laten dansen, je moet hier zelf wel actief mee aan de gang door met de move controller bijvoorbeeld de armen te laten bewegen van 1 van de karakters.

The Trip
Als je helemaal niets wil doen dan kun je The Trip opstarten, dit is mijn favoriete mode! Je bevindt je op een soort van weg waarover je met een behoorlijke snelheid door 3d achtige objecten heenvliegt. Uiteraard veranderen deze als een soort van 3d kaleidoscoop continu op de maat van je muziek. Het heet niet voor niets de trip en afhankelijk van de muziek kun je hier helemaal gedachtenloos op wegglijden en tot rust komen (afhankelijk van de muziek).

The Easel
Dit is ook een hele leuke mode. In deze mode ben je eigenlijk de schilder van je eigen objecten. Tijdens de start van het nummer bevindt je je in een lege kamer en kun je met je move controllers voorwerpen schilderen in 3D. Hiervoor kun je kiezen uit meer dan 20 brushes of voorwerpen. Zodra je begint te tekenen beweegt je 3D voorwerp op de maat van de muziek mee. als je een object af hebt kun je deze verplaatsen in de ruimte en je volgende object tekenen. Binnen notime heb je hele ruimte vol met allerlei kunstzinnige voorwerpen die jezelf gecreeerd hebt terwijl je naar je favoriete muziek luistert. Een hele actieve manier van muziek beleving dus.

Conclusie
Als je van muziek luisteren houdt en er iets meer mee wil doen dat alleen luisteren of je juist wil onderdompelen in allerlei visuals tijdens het luisteren dan is Harmonix Music VR een geweldige app hiervoor. Zeker aangezien je al je eigen muziek hiervoor kunt gebruiken, of dat nou dance / trance is of hele rustige ambient, alles wat jij mooi vindt kun je er voor gebruiken.

Het is geen game en puur gericht op het luisteren naar muziek. Zo zijnbijvoorbeeld the beach en the dance nadat je het een keer gezien hebt wel steeds hetzelfde, maar de andere twee modes, met name The Trip voor passieve beleving en The Easel voor actieve beleving bewijzen afwisselend genoeg te zjn om lang te kunnen genieten van je muziek in VR.


Als bonus hier een 10 minuten durende video van the trip, in VR is dit dus compleet 3D en vlieg je door al die objecten heen,

Laatst bewerkt op: wo. 19 oktober, 2016, 14:16 door qrobinez 
  • 1