2164 keer gelezen

Topic: Sports Bar VR

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

Sports Bar VR

Gepost op: wo. 19 oktober, 2016, 12:08
Sports Bar VR

Sports Bar VR plaatst je in een cafe waar mensen aan het drinken zijn en naar blues muziek luisteren. Het is een ontmoetingsplaats in VR waar je samen met je vrienden of met vreemden een virtueel biertje kan drinken (je kunt een biertje spawnen in de game) en waar je onder het genot van een biertje de bekende bar games samen kunt spelen.

De volgende games zijn aanwezig op dit moment (meer games worden toegevoegd via updates):
- Pool biljart
- Darten
- Air Hockey
- Skeeball



Ik heb het nu een aantal dagen gespeeld, maar gisteren kwam de game ook uit in amerika en werd het gezellig druk en kon je ook poolen in gevulde kamers (er kunnen maximaal 6 man tegelijk in een bar lobby samen komen).

Pool
Het poolen werkt met 2 move controllers (deze game werkt niet met de dual shock controller). Op deze manier hou je je keu vast en kun je richten op de bal. Zodra je een goed punt gevonden hebt hou je de trigger van je move controller vast en kun je de stoot beweging van je keu met je achterste move controller maken die de snelheid bepaalt. Dat werkt verbazingwekkend soepel en weet echt het immersie gevoel over te brengen dat je echt met een keu speelt.

De AI is belachelijk goed, dit wordt in een update wat versimpeld hebben ze aangekondigd, maar winnen is me niet gelukt van de AI. Tegen mensen is het wat simpeler. Als je wint verdien je XP waarmee je Bar Level stijgt en je weer leuke dingen (vooral visueel) kunt kopen. Ook verdien je prijsjes die je ergens neer kan zetten.

Het wordt online overigens al snel een zootje, mensen gooien hun bierflesjes kapot op de pooltafel, of tegen de ballen aan, en nog veel meer. Hier is rekening mee gehouden want je kunt op elk moment je pooltafel shielden. Dan kunnen vreemden jouw potje die je met je friend speelt niet meer beinvloeden omdat ze niet door het schild heen kunnen komen. Het is goed doordacht in ieder geval :D

Darts
Het darten is initieel erg lastig, de darts vliegen alle kanten op. In je linkerhand hou je de darts vast die je met je rechter move controller uit je hand pakt. De truuk is dan dat je mikt en met de trigger van je linker move controller je richting locked. De rechter controller beweging bepaalt dan de snelheid en de hoek waar je hem loslaat.

Het is echt leuk, maar ook wel vermoeiend :D

Air Hockey
Vind ik echt een enorm leuk spel in deze game. Het is dezelfde ervaring als air hockey in het echt. De puck gaat razendsnel over het veld heen en weer en de movement controller vond ik vrij accuraat. Wel is ook hier de AI weer belachelijk goed.

Skeeball
vond ik een matige game. De ballen vliegen overal heen, maar om ze in die score gaten te krijgen, het lukt mij nauwelijks. Zal wel een truuk voor zijn, maar ik heb hem nog niet ontdekt.


Mijn conclusie na een aantal dagen spelen:
voor 17,95 is dit een no brainer. Het heeft een hoog social VR gehalte en de games zijn zowel grafisch als kwa gameplay goed uitgevoerd. Ook de omgeving is mooi vormgegeven en het komt het Bar gevoel enorm ten goede dat je mensen om je heen hoort praten.

Wel is de AI nu veel te goed op dit moment, dat wordt aangepast in een update, maar op dit moment is winnen van de AI praktisch onmogelijk. Ook wordt er veel getrolled door mensen als je met echte vreemden in de bar rondhangt. Dat is op zich ook wel logisch, maar je moet er wel even over nadenken om je tafel te shielden om gewoon normaal te poolen.

Je hebt overigens wel wat ruimte nodig om op de juiste afstand van de camera te komen om te kunnen poolen, maar daarna is het ook wel perfect uitgevoerd, en je kunt de hoogte van het poolbiljart instellen zodat je ook zittend kunt poolen.

Laatst bewerkt op: wo. 19 oktober, 2016, 14:17 door qrobinez 

Offline kleine_vernimme

Re: Sports Bar VR

Reactie #1 Gepost op: wo. 19 oktober, 2016, 12:20
Ik lees steeds met veel plezier je ervaringen met de VR. Je doet me meer en meer twijfelen om het toch ook maar aan te schaffen.
Keep up the good work :-)
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Sports Bar VR

Reactie #2 Gepost op: wo. 19 oktober, 2016, 19:16
Heb wat problemen met die Sports Bar, ik snap niet goed hoe je de verschillende sporten kan uitoefenen, of hoe je zelfs je keu maar deftig houdt :-s
 

Offline qrobinez

Re: Sports Bar VR

Reactie #3 Gepost op: wo. 19 oktober, 2016, 19:32
Citaat van: Heer_Vonck op wo. 19 oktober, 2016, 19:16

Heb wat problemen met die Sports Bar, ik snap niet goed hoe je de verschillende sporten kan uitoefenen, of hoe je zelfs je keu maar deftig houdt :-s

ja dat wordt uitgelegd in de tutorial die je in het begin krijgt, maar is inderdaad wel wat onduidelijk
je kiest met driehoekje je dominante hand, in je andere hand roep je dan het menu op om de game te spelen

de keu hou je net zo vast als een echte keu, dus 1 move controller aan de voorkant en 1 aan de achterkant. De dominante hand doe je achter.

Anders binnenkort even samen proberen?
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Sports Bar VR

Reactie #4 Gepost op: wo. 19 oktober, 2016, 19:50
Citaat van: qrobinez op wo. 19 oktober, 2016, 19:32

ja dat wordt uitgelegd in de tutorial die je in het begin krijgt, maar is inderdaad wel wat onduidelijk
je kiest met driehoekje je dominante hand, in je andere hand roep je dan het menu op om de game te spelen

de keu hou je net zo vast als een echte keu, dus 1 move controller aan de voorkant en 1 aan de achterkant. De dominante hand doe je achter.

Anders binnenkort even samen proberen?


goed idee!
 

Offline qrobinez

Re: Sports Bar VR

Reactie #5 Gepost op: do. 20 oktober, 2016, 12:00
Citaat van: Heer_Vonck op wo. 19 oktober, 2016, 19:16

Heb wat problemen met die Sports Bar, ik snap niet goed hoe je de verschillende sporten kan uitoefenen, of hoe je zelfs je keu maar deftig houdt :-s

gisteren weer anderhalf uur gepoold in Sports bar. Ik heb de controls nu volledig onder de knie en er zijn een paar handigheidjes die je moet weten om pool echt lekker te kunnen spelen. Hieronder de controls:

Game selecteren
- via de move controler kies je de game die je wilt spelen door te richten op het voorwerp, dus als je wilt darten richt je de laser op de dart machine die oranje oplicht dan. Als je geen laser uit je move controller krijgt druk dan op rondje en daarna op driehoekje. Als je bijvoorbeeld een 501 game wilt darten dan richt je de laser op de 501 knop op de dartmachine en de game begint.
- als je wilt poolen richt je de laser het biljart en druk op de menu knop, nu kun je kiezen wat voor type poolgame je wil spelen en of je tegen de AI wil spelen of tegen andere mensen in multiplayer. Dit kan overigens alleen in de echte bar. Als je de game start kom je in een trainingsbar die je moet verlaten door de laser op de uitgang te richten, dan kom je in de grote bar terecht.

Pool controls:
- via het vierkantje kun je bepalen waar je wil staan aan de pooltafel
- daarna moet je jezelf positioneren zodat je perfect staat voor de stoot die je wil gaan doen met je keu. Dit doe je door beide MOVE buttons tegelijk ingedrukt te houden. Via een ski beweging kun je nu compleet vrij bewegen door de ruimte of de tafel draaien waardoor je razendsnel de juiste positie voor je stoot hebt.
- Hou vervolgens de linker controller voor (voorkant van je keu) en je rechterhand achter. Door je beide handen net zo te positioneren als dat je een echte keu in handen hebt kun je de hoek en richting in realtime bepalen. Je ziet een rood laser stipje op de witte bal waar je hem raakt en een doorzichtige cirkel op de bal die je gaat raken op de plek die je kiest.
- Als je je richting bepaald heb hou je de trigger van je linker move controller ingedrukt, nu is de richting gelocked en kun je met je rechter move controller naar achteren en voren gaan om de stoot te doen. De snelheid waarmee je dit doet bepaalt hoe hard het gaat.

Dat is eigenlijk alles. Zo zou je je makkelijk moeten kunnen redden in sportbar VR.  :D
 

Offline qrobinez

Re: Sports Bar VR

Reactie #6 Gepost op: do. 03 november, 2016, 12:01
er is gisteren een flinke update voor sports bar VR uitgekomen, de AI is nu wat simpeler geworden en er zijn drie nieuwe games toegevoegd!

- schaken
- dammen
- sjoelen

 

Offline ara

Re: Sports Bar VR

Reactie #7 Gepost op: zo. 14 mei, 2017, 13:14
is een heeeeel fijne vr game ja.
Dammen vind ik leuk en tooghangen... haha
dat poolen lukt mij ook niet goed, mijn keu schokt nogal eens. Maar het kan ook mijn onkunde zijn. (het is niet de game, het is de player die hapert)  :p
 
  • 1