963 keer gelezen

Topic: EVE: Valkyrie VR

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

EVE: Valkyrie VR

Gepost op: di. 18 oktober, 2016, 16:09
Eve: Valkyrie VR is 1 van de tripple A launch games op de PSVR
Hieronder mijn eerste bevindingen.

Eve Valkyrie;
deze heeft drie game modes, even platgezegd:
- team deathmatch
- domination
- carrier assault (soort rush mode)

Je kunt kiezen uit verschillende type schepen die je eigen speelstijl ondersteunen, waaronder fighter, heavy fighter en support class.

Deze speel je vrij door het opdoen van XP tijdens de multiplayer battles, waarmee je de schepen kunt kopen. Daarnaast kun je skins kopen voor je schepen, je moet launchtubes kopen met xp om tijdens de wedstrijd uit meerdere schepen te kunnen kiezen, en je kunt perks kopen met xp om je schip in te richten (zoals extra shield bijvoorbeeld).

Heel slecht is het dat er een micro transactie systeem is waarmee je met echt geld Bonus XP implants kan kopen, ik weiger dat, maar dat heeft wel tot gevolg dat het levelen in-game met XP niet echt snel gaat, dus je bent lange tijd bezig om alles vrij te spelen.

Dat zou normaal niet zo erg zijn ware het niet dat je vanaf level 5 gematched wordt met Oculus Rift spelers (het is een cross platform game). Die zijn al heel lang bezig en hebben natuurlijk veel beter uitgeruste schepen dan jou en zijn veel betere spelers doordat ze de maps en gameplay mechanics door en door kennen.
(je kunt overigens in settings geloof ik wel aangeven dat je ps4 only matches wil)

Visueel is het wel een spektakel van jewelste, als je over de andere enorme schepen heenvliegt en je ziet de aarde onder je dan heb je echt wel het immersie gevoel dat je in de ruimte vliegt, dat is wel erg indrukwekkend.

Positief:
- visueel geweldig
- gameplay is initieel simpel
- keuze van het schip heeft behoorlijke impact op de gameplay

Minder positief:
- micro transactie systeem wordt min of meer opgedrongen door het langzame levelen via XP
- na level 5 ben je over het algemeen wel binnen 30 seconden dood met je beginnersschip (althans, ik wel :D)
- elk potje lijkt wel op elkaar, te weten, druk op driehoekje om te locken, ga achter dat schip aan en druk op L2, R2
 
  • 1