2295 keer gelezen

Topic: RIGS: Mechanized Combat League VR

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

RIGS: Mechanized Combat League VR

Gepost op: di. 18 oktober, 2016, 16:08
Rigs Mechanized Combat League is 1 van de Tripple A launchgames.
Hieronder mijn eerste indruk van de game.

Rigs:
Rigs is een sport game waar je met mechs drie type sportspellen kan spelen in een aantal arena's. De game begint met een tutorial die ongeveer een half uur duurt en je de basis leert van het spelen van de game. De tutorial laat je ook de verschillende control schemes beleven zodat je het spel op de voor jouw prettigste manier kan instellen. Zelf vond ik het richten met het hoofd en het lopen en draaien met de controller het prettigst spelen.

Aangezien het kwa VR immersie nogal heftig is staat standaard de dynamic Visor aan. Deze zorgt ervoor dat beginnende spelers wat kunnen wennen aan de heftige VR movements. Wat dit ruwweg doet is afhankelijk van je snelheid en het draaien, het beeld verkleinen door een zwarte ronde vignette cirkel. Als je eenmaal volledig gewend bent aan VR kun je dit in de settings uiteraard weer uitzetten.

Na de tutorial kom je in de single player Campaign. Hier leer je dat er een stuk of 20 mechs te verdienen zijn die allemaal hun eigen speelstijl hebben en perks. Zo kan de 1 extreem hoogspringen, de ander heeft een automatisch her generend schild, weer een ander kan extreem sterke melee stoten uitdelen, een ander heeft weer raketten waarmee die kan schieten, en ga zo maar door. Aan het begin van de campagne mag je hier 1 van uitkiezen die past binnen je budget.

Daarnaast heb je sponsors die je specifieke opdrachten geven. Je hebt een sponsor contract voor offline en online. Denk hierbij aan opdrachten als, versla drie keer een mech in 1 ronde met een melee attack, of scoor 2 keer in 1 ronde, etc.. Als je een sponsor contract voltooid dan krijg je daar een visuele beloning voor, bijvoorbeeld een nieuwe suit, helm of vizier.

De campaign loodst je door alle gamemodes heen waarbij je tegen de AI bots een competitie schema afwerkt. Dit is in de praktijk niet simpel, de bots zijn enorm goed dus het is hard werken om een wedstrijd te winnen. Om mee te kunnen doen moet je 2 teammates inhuren (je team bestaat uit 3 mensen). Deze kun je kiezen uit een lijst en variëren van gratis tot betaald (XP). De betaalde hebben uiteraard betere kwaliteiten en vaak ook betere mechs. Door prestaties te halen en wedstrijden te doen verdien je XP, waarmee je weer meer rigs kan kopen.

Als je even zat bent van de campaign kun je je flink vermaken in de trials mode. Hierin krijg je allerlei parcour opdrachten (zoals timetrials, schiet x mechs neer, hou waves van bots tegen en voltooi een parcour, etc) die je moet zien te halen. Ook hier verdien je weer XP mee en er zit een medaille systeem aan gekoppeld waarin je je scores kan verbreken.

Als je eenmaal zover bent dat je multiplayer aan kan dan ga je naar de multiplayer lobby, hierin kun je 1 tegen 1 met friends spelen (waarbij je dan allebei met je eigen team tegen elkaar speelt). Of je speelt samen met friends tegen anderen, of je gaat solo meedoen met anderen in een team. In multiplayer kom je in een divisie toernooi terecht, je begint in divisie 10 en hoe meer je wint hoe hoger je in de divisie komt.

Er zijn kwa gameplay drie gamemodes:
- Team Takedown : eigenlijk is dit gewoon team deathmatch
- Powerslam : soort van basketbal waarbij je met een bal door een grote cirkel moet springen
- Endzone : soort van Rugby, waarbij je de bal door een doel moet zien te krijgen.

De gameplay is enorm gevarieerd in de praktijk, het speelt echt compleet anders kwa tactiek.

of te wel, een enorm uitgebreide game in de praktijk.

Positief:
- visueel erg goed
- veel te unlocken
- veel mogelijkheden, Campaign, trials, multiplayer, sponsor contracten, etc.
- veel mechs te verdienen
- speelstijl van de mechs heeft een behoorlijke invloed op hoe je de potjes speelt
- goede zeer uitgebreide tutorial
- goede introductie naar snelle vr movement games door de dynamic visor
- sport spellen zijn leuk, potjes zijn erg afwisselend, waardoor een langere levensduur wel waarschijnlijk is

Minder positief
- AI is wel erg sterk in het begin van de campaign voor beginners
- Maar heel weinig arena's (4 stuks)
- je moet niet heel gevoelig zijn voor duizeligheid en misselijkheid in deze game om er echt van te kunnen genieten.
 

Offline DutchElite

Re: RIGS: Mechanized Combat League VR

Reactie #1 Gepost op: di. 18 oktober, 2016, 20:27
Dit is echt het spel van het moment!
En we zijn er best goed in (qrobinez en dutchelite) onze eerste mp match met overmacht gewonnen!
Denk dat de tegenstanders hun VR gelijk verkopen...haha
Gaan we wat mij betreft vaker doen!
Tot de volgende!
 

Offline qrobinez

Re: RIGS: Mechanized Combat League VR

Reactie #2 Gepost op: di. 18 oktober, 2016, 20:57
Citaat van: DutchElite op di. 18 oktober, 2016, 20:27

Dit is echt het spel van het moment!
En we zijn er best goed in (qrobinez en dutchelite) onze eerste mp match met overmacht gewonnen!
Denk dat de tegenstanders hun VR gelijk verkopen...haha
Gaan we wat mij betreft vaker doen!
Tot de volgende!

absoluut!

die single player campaign is leuk, maar zodra je in multiplayer tegen live spelers speelt en je wint met 36 - 19 in je eerste potje dan geeft dat een machtig gevoel!
komt ook door die bizar grote robot van jouw natuurlijk :D, maar desalnietemin. Geweldige Multiplayer game!

En nu ga ik flink sparen om diezelfde robot als jouw te kunnen kopen, want die is echt super hahahhaa
 

Offline DutchElite

Re: RIGS: Mechanized Combat League VR

Reactie #3 Gepost op: wo. 19 oktober, 2016, 09:01
Of een andere uit die klasse is mss ook een optie...
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: RIGS: Mechanized Combat League VR

Reactie #4 Gepost op: zo. 23 oktober, 2016, 14:54
Heb hem net eens geprobeerd, deze moest ik toch ff afzetten na de tutorial...
 

Offline DutchElite

Re: RIGS: Mechanized Combat League VR

Reactie #5 Gepost op: zo. 23 oktober, 2016, 15:00
Citaat van: Heer_Vonck op zo. 23 oktober, 2016, 14:54

Heb hem net eens geprobeerd, deze moest ik toch ff afzetten na de tutorial...


Gaat gelukkig vanzelf beter en met hoofdbesturing ipv rechter stick gaat t ook beter...
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: RIGS: Mechanized Combat League VR

Reactie #6 Gepost op: zo. 23 oktober, 2016, 15:01
Ja? Ik heb hem momenteel op rechterstick staan omdat ik soms nog wil bewegen in een andere richting dan degene die ik kijk...
 

Offline DutchElite

Re: RIGS: Mechanized Combat League VR

Reactie #7 Gepost op: zo. 23 oktober, 2016, 15:26
Citaat van: Heer_Vonck op zo. 23 oktober, 2016, 15:01

Ja? Ik heb hem momenteel op rechterstick staan omdat ik soms nog wil bewegen in een andere richting dan degene die ik kijk...


http://www.psx-sense.nl/253835/review-rigs-mechanized-combat-league/
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: RIGS: Mechanized Combat League VR

Reactie #8 Gepost op: zo. 23 oktober, 2016, 15:36
?
 

Offline DutchElite

Re: RIGS: Mechanized Combat League VR

Reactie #9 Gepost op: zo. 23 oktober, 2016, 15:45
Citaat van: Heer_Vonck op zo. 23 oktober, 2016, 15:36

?


In de link staat t allemaal ...😉😎
 

Offline qrobinez

Re: RIGS: Mechanized Combat League VR

Reactie #10 Gepost op: zo. 23 oktober, 2016, 15:54
Citaat van: Heer_Vonck op zo. 23 oktober, 2016, 14:54

Heb hem net eens geprobeerd, deze moest ik toch ff afzetten na de tutorial...

klopt, had ik ook.
De tutorial duurt ook een half uur en het gaat snoeihard kwa movement. Een dag later had ik er al minder last van en nu helemaal niet meer, gisteren ook nog 2 uur driveclub VR gespeeld, merk daar helemaal niets meer van. Voor de Rigs game geldt hetzelfde.

Maar inderdaad, ik moet wel sturen met de linkerjoystick, sturen met kijken vindt ik te lastig, omdat die te langzaam draait.

Dus gewoon langzaam opbouwen die game, tutorial, dan dagje laten liggen, volgende dag weer proberen. Rigs is 1 van de meest intense games om te beleven. Maar als je volhoudt en het wordt een 2e natuur om te richten met je hoofd en te sturen met je joysticks dan komt het helemaal goed en is het een top game.
 

Offline DutchElite

Re: RIGS: Mechanized Combat League VR

Reactie #11 Gepost op: zo. 23 oktober, 2016, 16:01
Citaat van: qrobinez op zo. 23 oktober, 2016, 15:54

klopt, had ik ook.
De tutorial duurt ook een half uur en het gaat snoeihard kwa movement. Een dag later had ik er al minder last van en nu helemaal niet meer, gisteren ook nog 2 uur driveclub VR gespeeld, merk daar helemaal niets meer van. Voor de Rigs game geldt hetzelfde.

Maar inderdaad, ik moet wel sturen met de linkerjoystick, sturen met kijken vindt ik te lastig, omdat die te langzaam draait.

Dus gewoon langzaam opbouwen die game, tutorial, dan dagje laten liggen, volgende dag weer proberen. Rigs is 1 van de meest intense games om te beleven. Maar als je volhoudt en het wordt een 2e natuur om te richten met je hoofd en te sturen met je joysticks dan komt het helemaal goed en is het een top game.


Ja kan de snelheid van draaien ook aanpassen hé
 

Offline qrobinez

Re: RIGS: Mechanized Combat League VR

Reactie #12 Gepost op: zo. 23 oktober, 2016, 18:01
Citaat van: DutchElite op zo. 23 oktober, 2016, 16:01

Ja kan de snelheid van draaien ook aanpassen hé

klopt, maar daar wordt het niet beter van hahahaha, het gaat al zo snel :D
 
  • 1