2715 keer gelezen

Topic: Favoriete VR game

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

Favoriete VR game

Gepost op: di. 18 oktober, 2016, 13:43
wat is jullie favoriete game van de 4 'tripple A' VR titels die er op dit moment zijn?

1. Battlezone
2. Rigs
3. Eve Valkyrie
4. Driveclub VR

Ik heb ze Rigs, Eve, en driveclub allemaal de nodige uren gespeeld maar het was pas gisteravond dat ik eigenlijk zonder duizeligheid en misselijkheid Eve en Rigs lang kon spelen. Dat maakt nogal een verschil in beleving vind ik.

Mijn absolute favoriete game op dit moment is Rigs, dit is gewoon een titel die helemaal af is met heel veel content en uitdaging en grafisch eigenlijk wel 1 van de betere titels is.

Rigs
In rigs kun je enorm veel verschillende rigs (mech robots) vrijspelen die allemaal hun eigen speelstijl hebben. Er is een lange single player campaign mode, multiplayer is erg uitgebreid inclusief de mogelijkheid om tegen of samen met friends te spelen. Je hebt sponsor contracten met opdrachten die pakjes of helmen vrijspelen. Je hebt veel Trials (parcour opdrachten) die weer de nodige XP opleveren waarmee je rigs kan kopen, en ga zo maar door. Ik vond het in het begin een matige game doordat je er zo snel duizelig van werd, maar nu dat voorbij is is het echt een sport shooter die echt af is met een geweldige gameplay. Absoluut mijn favoriete nummer 1 VR game van alles wat ik nu de afgelopen vier dagen geprobeerd heb.

Eve Valkyrie
vind ik ook een goede VR game, maar ik merk al wel dat deze toch wat eentonig is kwa gameplay, ik vraag me af of dit op de lange termijn een leuke titel blijft door het ontbreken van de content. Ook hier kun je xp verdienen om een aantal schepen te kopen en die met skins en power ups te upgraden, maar het voelt allemaal aan als meer van hetzelfde.

Driveclub VR
vind ik ook erg goed, maar dat komt vooral omdat ik deze met stuur speel. Wel merk je in deze game dat de resolutie een probleem kan zijn voor games waar je voornamelijk de diepte in kijkt. In de verte focus je je op de bochten en de weg en door de resolutie zijn daar gewoon minder pixels voor dan dingen vlak bij je. De cockpit (bijvoorbeeld het leer) ziet er mega strak uit, maar in de verte wordt het toch wel wat wazig wat na een tijdje toch wel vermoeiend wordt. Overigens ziet het er niet superslecht uit of zo, maar het is niet dezelfde ervaring als Rigs of Eve. Maar de gevechten op de parcours in VR zijn simpelweg geweldig, je voelt dat je auto aangetikt wordt en als je opzij kijkt zie je gewoon de andere auto met je battlen om die positie in het veld te krijgen. Mooie ervaring.

Battlezone VR
deze heb ik alleen de demo van gespeeld, voor mij was dat ook wel genoeg, ik vond het saai en niet echt mijn type game.

Dus van deze titels staat bij mij absoluut op 1: Rigs

Wat is tot nu toe jullie favoriet?
 

Offline DutchElite

Re: Favoriete VR game

Reactie #1 Gepost op: di. 18 oktober, 2016, 16:05
Voor mij tot nu toe.

1-Rigs
2- Eve
3- Playroom en dan vooral Robots Redding
4- "Normale" games met VR op..
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Favoriete VR game

Reactie #2 Gepost op: di. 18 oktober, 2016, 17:08
Heb er nog niet veel achter de kiezen, maar eve vind ik top!
 

Offline ara

Re: Favoriete VR game

Reactie #3 Gepost op: wo. 19 oktober, 2016, 21:55
Alhoewel ik me hees gegild heb, en 1x nat in het zweet wakker geworden ben, (ja, echt gebeurd)  :'(
is

- Until Dawn, Rush of Blood mijn favorietje.
- Tumble krijgt een eervolle 2de plaats.

 

Offline qrobinez

Re: Favoriete VR game

Reactie #4 Gepost op: wo. 28 maart, 2018, 23:19
Vanavond de Wipeout Omega VR update flink uitgeprobeerd. Ik heb echt veel VR games, maar man man man, dit is toch wel weer even een andere league.

Ik heb er maar 1 woord voor: Waanzinnig!

Het menu is heel stylistisch vormgegeven en eigenlijk voor het eerst zijn alle letters scherp. Die 1620p rendering pakt enorm goed uit op de playstation Pro.

Dan start je de eerste ronde en je gelooft je ogen gewoon niet, je zit echt in de game, de cockpit is haarscherp in 3D en de omgevingen zijn exact hetzelfde als in de gewone game bomvol met allerlei objecten die ook allemaal scherp zijn. Het is vooral opvallend dat het gevoel van ruimte op de baan en de grootte van je schip allemaal perfect in balans zijn.

Kwa motion sickness heb ik helemaal niets ervaren, er zijn 3 comfort instellingen, maar de default instelling speelde prima. Zelfs met de banen waarbij je enorme jumps maakt bleef het voor mijn gevoel prima onder controle kwa motion sickness, de game loopt vloeiend zonder framedrops dus dat maakt het wel een evenwichtige beleving.

Wat mij betreft is dit op dit moment de best uitziende, meest indrukwekkende VR game die op de markt is. De hoeveelheid content in de game is belachelijk groot, alles van de normale game zit ook in VR. Het gevoel van snelheid is geweldig en de thrill van het racen is volledig aanwezig terwijl de bestuurbaarheid zeer goed blijft (zeker als je de gewone versie helemaal plat gespeeld hebt en de banen uit je hoofd kent).

Ongelooflijk dat dit een gratis update is.

Wat een vette game!
 
  • 1