10494 keer gelezen

Topic: DIRT Rally - Algemeen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: DIRT Rally - Algemeen

Reactie #60 Gepost op: ma. 20 februari, 2017, 13:01
zelf nog niet met VR gespeeld maar kan me inbeelden dat de immersie wel top is in racegames, zeker om uw apex aan te snijden etc
een 'gewone 2D' triple screen setup maakt blijkbaar ook al een groot verschil
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline ara

Re: DIRT Rally - Algemeen

Reactie #61 Gepost op: ma. 20 februari, 2017, 17:58
Deze Dirt is toch wel mega moeilijk hoor!  :'(
ik race wel met controller, (schijnt moeilijker te zijn) Maar goed, ik ga geen grote aankopen doen voor een stuur, omdat ik nu niet bepaald een racefanaraatje  :p ben.
Maar ik heb wel een VR en mannekes , tis super gaaf om "int echt" te racen. Helaas ... ik hou het maar een rondje vol, en dan lijkt het of mijn maag gekeerd is en mijn hersenen in vuur staan.  :$
Niet opgeven is de boodschap, het schijnt dat die misselijkheid na oefenen voorbij  gaan.  :)
 

Offline PapiBerto

Re: DIRT Rally - Algemeen

Reactie #62 Gepost op: vr. 24 februari, 2017, 10:30
Citaat van: qrobinez op ma. 20 februari, 2017, 12:06

dit weekend is de VR DLC package uitgekomen die de hele game speelbaar maakt in VR. Dit is de tweede racegame die nu beschikbaar is op de VR. Driveclub was op zich best aardig maar de graphics waren niet echt geweldig en nogal fuzzy in de verte (waardoor bochten moeilijk in te schatten zijn). Ik was dus benieuwd of dit ook in Dirt een probleem zou zijn.

Ik heb de VR game met een t300 stuurwiel gespeeld, opvallend is dat alleen de parcouren daadwerkelijk in VR zijn uitgevoerd. Alle gewone schermen zie je in een gigantisch bioscoop scherm voor je. Op zich een prima alternatief voor full games wat mij betreft. Zodra je in de auto zit vallen een paar dingen op, zo is de achterkant van je auto niet gerenderd als je achterom kijkt. Ongetwijfeld hebben ze dit gedaan om de gpu power in de rest van de omgeving te gebruiken, maar het valt even op. In de praktijk kijk je niet achterom tijdens het racen dus ik vind het een prima beslissing om de omgeving er gewoon beter uit te laten zien.

De omgeving ziet er geweldig goed uit voor een Versie 1 VR bril. Zeker als je door een kwartiertje aan het rijden bent ben je eigenlijk vergeten dat je gewoon thuis op een stoel met een stuurtje aan het rijden bent. Ik kreeg echt de indruk dat ik door een dichtbegroeid bos over modderige zandwegen met een noodgang aan het ploeteren was om die 1e plek maar te halen. In 2D vond ik dirt rally echt een moeilijk spel. In VR is het stukken simpeler, het is zoveel eenvoudiger om gewoon de juiste lijnen te rijden met de juiste snelheid zodra je dit in 3d VR speelt, de immersie ervaring is echt fantastisch. Zelfs over de sneeuwbanen in zweden wist ik nu goede tijden neer te zetten, dit was compleet onmogelijk voor mij op 2D. Voor mij is VR racing de toekomst, het werkt vele malen beter dan in 2D.

Wel denk ik dat een stuur setup een must is voor deze game. Hierdoor voorkom je toch wel min of meer dat je misselijk wordt omdat je hersenen de gameplay als rijdend registreren. Met een controller werd ik wel misselijk, de enorme snelheid en het achteroverhangen op de bank met een controller maakte het voor mij net niet af. Een stuur setup is echt een groot voordeel voor dit soort games.

Conclusie:
voor 12,99 euro is dit een zeer waardevolle toevoeging aan je VR setup. De game ziet er goed uit en is volledig speelbaar op de VR (ook multiplayer). Mocht je de game nog niet hebben dan is deze voor 39 euro (inclusief de VR uitbreiding) te koop, wat dit een goedkope volledige VR game maakt op dit moment. Voor de racefanaten met een VR bril is dit een must have vind ik!

Leuke review!
Begint hier nu wel te kriebelen om de ps vr aan te schaffen :D