10436 keer gelezen

Topic: Playstation VR hardware en games

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

Re: Playstation VR hardware en games

Reactie #30 Gepost op: zo. 16 oktober, 2016, 15:17
Citaat van: DutchElite op zo. 16 oktober, 2016, 12:45

Heb t vanmorgen geprobeerd van 't heftig zat...
Denk dat ook ik bij Q In de les moet eerst... :p
Maar wel erg goed.
Iemand nog Rigs gekocht of gaat die kopen.
Vond de demo wel erg vet

ik heb hem net gekocht en de tutorial (die is lang!) en de eerste wedstrijd tegen  bots gespeeld, echt megavette game, maar net zoals Eve kun je dit niet lang spelen, dat moet je in stappen opbouwen. Er zit wel een hulpmiddel in die standaard aanstaat en het beeld dynamisch bij movement wat kleiner maakt, maar dan nog steeds is het een behoorlijk heftige ervaring.

De gameplay is fantastisch van rigs, je richt met je hoofd en ik heb het zo ingesteld dat ik loop en draai met de analoge sticks (in plaats van ook met je hoofd.
De demo vond ik wel redelijk, maar nu ik de volledige tutorial heb doorlopen snap ik het spel een beetje. Ook is er enorm veel te unlocken, veel verschillende type rigs, je hebt sponsor contracten met doelen en je verdiend XP waarmee je weer dingen kunt kopen.

Lijkt me kwa speelduur de langste game op de playstation voor het VR platform. Langer dan Eve vermoed ik door de multiplayer potjes die kort maar zeer vermakelijk zijn.
 

Offline DutchElite

Re: Playstation VR hardware en games

Reactie #31 Gepost op: zo. 16 oktober, 2016, 15:34
Citaat van: qrobinez op zo. 16 oktober, 2016, 15:17

ik heb hem net gekocht en de tutorial (die is lang!) en de eerste wedstrijd tegen  bots gespeeld, echt megavette game, maar net zoals Eve kun je dit niet lang spelen, dat moet je in stappen opbouwen. Er zit wel een hulpmiddel in die standaard aanstaat en het beeld dynamisch bij movement wat kleiner maakt, maar dan nog steeds is het een behoorlijk heftige ervaring.

De gameplay is fantastisch van rigs, je richt met je hoofd en ik heb het zo ingesteld dat ik loop en draai met de analoge sticks (in plaats van ook met je hoofd.
De demo vond ik wel redelijk, maar nu ik de volledige tutorial heb doorlopen snap ik het spel een beetje. Ook is er enorm veel te unlocken, veel verschillende type rigs, je hebt sponsor contracten met doelen en je verdiend XP waarmee je weer dingen kunt kopen.

Lijkt me kwa speelduur de langste game op de playstation voor het VR platform. Langer dan Eve vermoed ik door de multiplayer potjes die kort maar zeer vermakelijk zijn.


Heb uhm ook gekocht staat te downloaden als ik thuis ben zou ie erop moeten staan.
Mss ook wel wat om vande week een eventje te plannen.
Komt alleen nog niet in de game database voor om een event aan te maken
Maar dat zal geen echt probleem zijn... ;)
Tot vanavond
Laatst bewerkt op: zo. 16 oktober, 2016, 15:36 door DutchElite 

Offline qrobinez

Re: Playstation VR hardware en games

Reactie #32 Gepost op: zo. 16 oktober, 2016, 15:43
Citaat van: DutchElite op zo. 16 oktober, 2016, 15:34

Heb uhm ook gekocht staat te downloaden als ik thuis ben zou ie erop moeten staan.
Mss ook wel wat om vande week een eventje te plannen.
Komt alleen nog niet in de game database voor om een event aan te maken
Maar dat zal geen echt probleem zijn... ;)
Tot vanavond

zeker, prima game om samen te spelen, als je de tutorial door bent dan weet je hoe je squads kan aanmaken.
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Playstation VR hardware en games

Reactie #33 Gepost op: zo. 16 oktober, 2016, 17:30
Rigs heb ik (nog) niet, ga eerst de sports bar en eve wat degelijk verkennen ;-)

Morgen onze review van Batman VR ook online trouwens
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Playstation VR hardware en games

Reactie #34 Gepost op: zo. 16 oktober, 2016, 18:41
Citaat van: DutchElite op zo. 16 oktober, 2016, 15:34

Komt alleen nog niet in de game database voor om een event aan te maken
Maar dat zal geen echt probleem zijn... ;)


Done
 

Offline DutchElite

Re: Playstation VR hardware en games

Reactie #35 Gepost op: zo. 16 oktober, 2016, 20:07
Net met de mannen eve mp gespeeld.
Wat is dat intens ben kapot..haha
Erg goed te doen.
Op naar de volgende..
 

Offline qrobinez

Re: Playstation VR hardware en games

Reactie #36 Gepost op: ma. 17 oktober, 2016, 09:10
Citaat van: DutchElite op zo. 16 oktober, 2016, 20:07

Net met de mannen eve mp gespeeld.
Wat is dat intens ben kapot..haha
Erg goed te doen.
Op naar de volgende..

ja, met drie man is erg leuk in zo'n squad, nog niet eenvoudig om heer vonck te vinden om zijn schip te healen. Aanwijzingen als; 'ik zit aan de rand' helpt niet erg mee als je rondvliegt in de enorme galaxy :D

een sessie van drie kwartier voor ongeoefende EVE spelers is overigens lang zat, dan zit je kwa immersie gevoel echt wel aan je limiet en moet je toch echt wel even rust nemen :D

Dat zal later wel beter worden als we meer gewend zijn.

Rigs is een beetje hetzelfde verhaal kwa heftigheid, als kun je die wel langer volhouden doordat ze een beginners friendly optie standaard aan hebben die het scherm dynamisch kleiner maakt bij snelle movements. Die kun je later uitzetten als je wat meer gewend bent aan VR.


Ik heb nu vier dagen heel veel VR games geprobeerd, de initiele wow factor is achter de rug maar ik blijf het fantastisch vinden. Na vier dagen heb ik al wel een voorkeur voor een aantal games. Deze vind ik voor VR toch wel must haves (in ieder geval voor mij :D), dit zijn op volgorde van best naar goed:

Must haves:
1. Until Dawn - Rush of Blood
2. Rigs
3. Eve Valkyrie
4. Playroom VR (vooral Robot Rescue)
5. Tumble VR

Games die ik ook leuk vind maar die wel tracking issues hebben door feit dat je heel veel ruimte nodig hebt en eigenlijk niet werken op minder dan 2 meter afstand:
- Sports bar
- Batman VR
- Job simulator

Als laatste een 'game' die eigenlijk geen game is, maar die ik wel leuk genoeg vond om te kopen:
- Music Harmony VR
hierin kun je je eigen songs in afspelen en heb je de mogelijkheid om je eigen visuals in 3d te tekenen die op je eigen tracks reageren. Is erg leuk om te doen, want je luistert naar je eigen favoriete muziek en ondertussen ben je lekker bezig met je move controller om een leuke kamer te maken.

Wat ik overigens geweldig vindt van de VR is de enorme hoeveelheid demo's, daar kun je je echt uren mee vermaken, ook die VR tekenfilm achtige games (zoals invasion) die je gratis kunt downloaden zijn echt gaaf en ook leuk om als demo aan mensen te laten zien.


Wat betreft de hardware:
na 4 dagen zeer intensief gebruik moet ik zeggen dat Sony hier een enorme prestatie heeft neergezet, ik let dan vooral op de prijs en de huidige staat van de VR techniek. Voor een 1e generatie VR is dit meer dan acceptabel. Ook de enorme hoeveelheid games en demo's bij de release geeft al aan dat Sony dit VR platform zeer serieus neemt en ik ben enorm benieuwd hoe ver we zijn over een jaar als developers meer gevoel gaan krijgen voor VR programming en de mogelijkheden van het huidige apparaat.

Het is nu al goed te zien dat de ene developer er beter in is dan de andere, tussen de demo's zit best wel veel grafische kwaliteit verschil. Games als Driveclub VR zien er wat minder goed uit dan bijvoorbeeld Batman VR, maar dat komt ook doordat Driveclub enorm veel details wil tonen op het scherm waar de resolutie van de bril op dit moment gewoon nog niet hoog genoeg voor is, wat je met name zien als je details in de verte wil bekijken waar simpelweg de resolutie mist.

Maar goed, zodra je achter je stuur zit en je in een fel gevecht bent in de race vergeet je al dat soort dingen en krijg je een race ervaring die door geen 1 ander PlayStation spel op dit moment geëvenaard wordt. De resolutie is voor mij in ieder geval dan geen issue meer en ik ga volledig op in de ervaring.

Of te wel, ik ben na 4 dagen (5 uur spelen per dag) nog steeds enorm enthousiast, dat betekent niet dat er geen verbeterpunten zijn, de volgende dingen zouden wel beter kunnen:
- camera zou baat hebben bij een wat meer groothoeklens. (je moet voor sommige games nu te veraf zitten)
- de headset is enorm gevoelig voor de positie op je hoofd, voor het weergeven van een scherp beeld, 1 cm je headset naar beneden op je hoofd ten opzichte van de sweetspot en je beeld is al wazig. Dat blijft bij het begin van een sessie wel even passen en meten totdat je het echt perfect scherp hebt (wat het dan wel de hele sessie blijft overigens)
- De oogmeting zit nogal verstopt en blijkt van cruciaal belang om het hele beeld scherp te krijgen. Dit hadden ze beter in de standaard kalibratie kunnen stoppen.
- Hoewel je het apparaat niet echt voelt als het op je hoofd zit blijkt bij mij in ieder geval dat je na 20 uur gamen in 4 dagen toch wel spierpijn in je nek krijgt. Je beweegt toch meer dan een halve kilo continu met je hoofd heen en weer, dat ga je uiteindelijk wel merken.
- Met een bril op krijg je light leakage van onderen, dat is best storend op sommige momenten en niet te voorkomen met de huidige bril.

Dus al met al zijn er wel wat kleine issues, maar eerlijk is eerlijk, de lijst met positieve punten is 10 keer zo lang en wat vooral belangrijk is.... -> zodra je in je vliegtuigje over de aarde vliegt in EVE dan ben je op slag al die kleine issues vergeten!
Laatst bewerkt op: ma. 17 oktober, 2016, 09:32 door qrobinez 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Playstation VR hardware en games

Reactie #37 Gepost op: ma. 17 oktober, 2016, 09:30
Ik kon nog wat doorgaan hoor Qui :-p
 

Offline qrobinez

Re: Playstation VR hardware en games

Reactie #38 Gepost op: ma. 17 oktober, 2016, 09:33
Citaat van: Heer_Vonck op ma. 17 oktober, 2016, 09:30

Ik kon nog wat doorgaan hoor Qui :-p

hahaha stoer hoor!

ik niet, ik lag trillend van de ervaring op de grond na te genieten en bij te komen hahahaha  :D

ik moest vooral lachen om die geluiden van dutchelite toen we stopten, echt een enorme zucht van verlichting dat die even bij kon gaan komen van de intense ervaring hahahahaha
 

Offline DutchElite

Re: Playstation VR hardware en games

Reactie #39 Gepost op: ma. 17 oktober, 2016, 10:01
Mooi zeg dat wel was kapot...hahah
Rustig opbouwen nog f maarja was ook de eerste dat ik langer als 20min aan één stuk met de VR op zat..
Vanavond aan Rigs zal voor morgen event in plannen voor de liefhebbers...
Laatst bewerkt op: ma. 17 oktober, 2016, 10:04 door DutchElite 

Offline qrobinez

Re: Playstation VR hardware en games

Reactie #40 Gepost op: ma. 17 oktober, 2016, 10:10
Citaat van: DutchElite op ma. 17 oktober, 2016, 10:01

Mooi zeg dat wel was kapot...hahah
Rustig opbouwen nog f maarja was ook de eerste dat ik langer als 20min aan één stuk met de VR op zat..

ja absoluut respect, net een VR binnen en dan gelijk al bijna een uur EVE Valkyrie spelen, geen wonder dat je kapot was, dat is de meest heftige VR game op dit moment kwa gevoel.

 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Playstation VR hardware en games

Reactie #41 Gepost op: zo. 13 november, 2016, 16:10
Nog iemand hints tegen de motion sickness? Na een sessie van 20 minuten (Robinson) zet ik hem best af...

plz advise
 

Offline qrobinez

Re: Playstation VR hardware en games

Reactie #42 Gepost op: zo. 13 november, 2016, 16:20
Citaat van: Heer_Vonck op zo. 13 november, 2016, 16:10

Nog iemand hints tegen de motion sickness? Na een sessie van 20 minuten (Robinson) zet ik hem best af...

plz advise

ja, dat heeft praktisch iedereen in robinson, ik heb er zelf ook veel last van, en dat is echt alleen bij deze game. Je kunt er weinig aan doen, ik weet wel dat je niet voorbij die 20 minuten moet gaan als je dat voelt. Je bent anders de hele avond misselijk.

Gewoon korte sessies van 20 minuten blijven doen en dan stoppen.

 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Playstation VR hardware en games

Reactie #43 Gepost op: zo. 13 november, 2016, 17:41
Inderdaad

Goed om weten dat het niet volledig aan mij ligt
 

Offline qrobinez

Re: Playstation VR hardware en games

Reactie #44 Gepost op: zo. 13 november, 2016, 19:15
Citaat van: Heer_Vonck op zo. 13 november, 2016, 17:41

Inderdaad

Goed om weten dat het niet volledig aan mij ligt

nee ligt aan de game, maar ik snap niet helemaal waarom. Bijvoorbeeld in Eagle Flight merk je helemaal niets van motion sickness, en dat gaat veel sneller kwa movement dan robinson