Citaat van: DutchElite op zo. 16 oktober, 2016, 20:07Net met de mannen eve mp gespeeld.
Wat is dat intens ben kapot..haha
Erg goed te doen.
Op naar de volgende..
ja, met drie man is erg leuk in zo'n squad, nog niet eenvoudig om heer vonck te vinden om zijn schip te healen. Aanwijzingen als; 'ik zit aan de rand' helpt niet erg mee als je rondvliegt in de enorme galaxy
een sessie van drie kwartier voor ongeoefende EVE spelers is overigens lang zat, dan zit je kwa immersie gevoel echt wel aan je limiet en moet je toch echt wel even rust nemen
Dat zal later wel beter worden als we meer gewend zijn.
Rigs is een beetje hetzelfde verhaal kwa heftigheid, als kun je die wel langer volhouden doordat ze een beginners friendly optie standaard aan hebben die het scherm dynamisch kleiner maakt bij snelle movements. Die kun je later uitzetten als je wat meer gewend bent aan VR.
Ik heb nu vier dagen heel veel VR games geprobeerd, de initiele wow factor is achter de rug maar ik blijf het fantastisch vinden. Na vier dagen heb ik al wel een voorkeur voor een aantal games. Deze vind ik voor VR toch wel must haves (in ieder geval voor mij
), dit zijn op volgorde van best naar goed:
Must haves:
1. Until Dawn - Rush of Blood
2. Rigs
3. Eve Valkyrie
4. Playroom VR (vooral Robot Rescue)
5. Tumble VR
Games die ik ook leuk vind maar die wel tracking issues hebben door feit dat je heel veel ruimte nodig hebt en eigenlijk niet werken op minder dan 2 meter afstand:
- Sports bar
- Batman VR
- Job simulator
Als laatste een 'game' die eigenlijk geen game is, maar die ik wel leuk genoeg vond om te kopen:
- Music Harmony VR
hierin kun je je eigen songs in afspelen en heb je de mogelijkheid om je eigen visuals in 3d te tekenen die op je eigen tracks reageren. Is erg leuk om te doen, want je luistert naar je eigen favoriete muziek en ondertussen ben je lekker bezig met je move controller om een leuke kamer te maken.
Wat ik overigens geweldig vindt van de VR is de enorme hoeveelheid demo's, daar kun je je echt uren mee vermaken, ook die VR tekenfilm achtige games (zoals invasion) die je gratis kunt downloaden zijn echt gaaf en ook leuk om als demo aan mensen te laten zien.
Wat betreft de hardware:
na 4 dagen zeer intensief gebruik moet ik zeggen dat Sony hier een enorme prestatie heeft neergezet, ik let dan vooral op de prijs en de huidige staat van de VR techniek. Voor een 1e generatie VR is dit meer dan acceptabel. Ook de enorme hoeveelheid games en demo's bij de release geeft al aan dat Sony dit VR platform zeer serieus neemt en ik ben enorm benieuwd hoe ver we zijn over een jaar als developers meer gevoel gaan krijgen voor VR programming en de mogelijkheden van het huidige apparaat.
Het is nu al goed te zien dat de ene developer er beter in is dan de andere, tussen de demo's zit best wel veel grafische kwaliteit verschil. Games als Driveclub VR zien er wat minder goed uit dan bijvoorbeeld Batman VR, maar dat komt ook doordat Driveclub enorm veel details wil tonen op het scherm waar de resolutie van de bril op dit moment gewoon nog niet hoog genoeg voor is, wat je met name zien als je details in de verte wil bekijken waar simpelweg de resolutie mist.
Maar goed, zodra je achter je stuur zit en je in een fel gevecht bent in de race vergeet je al dat soort dingen en krijg je een race ervaring die door geen 1 ander PlayStation spel op dit moment geëvenaard wordt. De resolutie is voor mij in ieder geval dan geen issue meer en ik ga volledig op in de ervaring.
Of te wel, ik ben na 4 dagen (5 uur spelen per dag) nog steeds enorm enthousiast, dat betekent niet dat er geen verbeterpunten zijn, de volgende dingen zouden wel beter kunnen:
- camera zou baat hebben bij een wat meer groothoeklens. (je moet voor sommige games nu te veraf zitten)
- de headset is enorm gevoelig voor de positie op je hoofd, voor het weergeven van een scherp beeld, 1 cm je headset naar beneden op je hoofd ten opzichte van de sweetspot en je beeld is al wazig. Dat blijft bij het begin van een sessie wel even passen en meten totdat je het echt perfect scherp hebt (wat het dan wel de hele sessie blijft overigens)
- De oogmeting zit nogal verstopt en blijkt van cruciaal belang om het hele beeld scherp te krijgen. Dit hadden ze beter in de standaard kalibratie kunnen stoppen.
- Hoewel je het apparaat niet echt voelt als het op je hoofd zit blijkt bij mij in ieder geval dat je na 20 uur gamen in 4 dagen toch wel spierpijn in je nek krijgt. Je beweegt toch meer dan een halve kilo continu met je hoofd heen en weer, dat ga je uiteindelijk wel merken.
- Met een bril op krijg je light leakage van onderen, dat is best storend op sommige momenten en niet te voorkomen met de huidige bril.
Dus al met al zijn er wel wat kleine issues, maar eerlijk is eerlijk, de lijst met positieve punten is 10 keer zo lang en wat vooral belangrijk is.... -> zodra je in je vliegtuigje over de aarde vliegt in EVE dan ben je op slag al die kleine issues vergeten!