4333 keer gelezen

Topic: Horen reviews van PC games thuis op deze site?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Teun de Dreun

Re: Horen reviews van PC games thuis op deze site?

Reactie #15 Gepost op: wo. 17 februari, 2016, 10:44
Dus het oorspronkelijke doel is vervangen door het doel om zoveel mogelijk goodies en test spullen te ontvangen?   Dan is het verstandig om de naam aan te passen en elk platform te behandelen.   
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Horen reviews van PC games thuis op deze site?

Reactie #16 Gepost op: wo. 17 februari, 2016, 11:06
Citaat van: Teun de Dreun op wo. 17 februari, 2016, 10:44

Dus het oorspronkelijke doel is vervangen door het doel om zoveel mogelijk goodies en test spullen te ontvangen?   Dan is het verstandig om de naam aan te passen en elk platform te behandelen.


Nope, het doel is niet vervangen, maar uitgebreid, voor ons is het ook de vraag van hoever we nog moeten uitbreiden. Als het geen meerwaarde levert volgens onze leden, dan doen we het ook niet, daarom ook deze poll.
 

Offline qrobinez

Re: Horen reviews van PC games thuis op deze site?

Reactie #17 Gepost op: wo. 17 februari, 2016, 14:01
Citaat van: Heer_Vonck op di. 16 februari, 2016, 16:50

Het doel was oorspronkelijk om gelijkgestemde zielen met elkaar kennis te laten maken. We merken dat het vrij moeilijk is om nieuwe leden te werven, want ik denk wel dat er nog meer gelijkgestemde zielen rondlopen.

ik ben er echt van overtuigd dat het tijd steken in pc reviews er niet voor gaat zorgen dat er veel nieuwe leden bij gaan komen. De vraag die je jezelf zou moeten stellen, zijn bijvoorbeeld 20 pc reviews per jaar genoeg om pc gamers zich te gaan laten aanmelden of te laten lezen op deze site? Dit betekent dat je met die 20 reviews (of 10 of 5 of wat dan ook) moet gaan opboksen tegen alle andere media die er nu al beschikbaar is voor de pc markt en waar ze nu al hun informatie weghalen.

Naar mijn mening is het echt verspeelde tijd als dat je doel is om er meer mensen mee te trekken. Ik denk dat je meer de vraag aan jezelf zou moeten stellen is waarom nieuwe leden snel afhaken, of zich niet aanmelden of nauwelijks actief meedoen. Dat is een compleet andere benadering voor site groei namelijk. Persoonlijk denk ik dat forums in de huidige vorm verouderd zijn. De communicatie vorm tussen gamers en de plekken waar ze hun informatie weghalen zijn voor een groot gedeelte verplaatst naar social media.

Als je dit pad opgaat dan zie ik wel behoorlijk wat mogelijkheden om je te gaan onderscheiden van andere forums en echt een meerwaarde te gaan bieden ten opzichte van de forums die er nu nog over zijn (dat zijn er niet eens zoveel meer als je het vergelijkt met 5 jaar geleden).
in dat geval zou je bijvoorbeeld tijd kunnen steken in:
- RSS feeds, nu zie je er maar 5 default, als je die scraped naar je telefoon in een reader is dat onvoldoende. Je zou ook aparte feeds kunnen maken voor reviews en nieuws, zolang je het maar makkelijk maakt voor mensen om de berichten in hun phone of tablet te kunnen lezen in hun favoriete reader.
- Twitter, snapchat en facebook berichten: alle nieuws en reviews met links erbij naar het artikel posten op twitter. Dit is handig voor mensen die bijvoorbeeld flipboard gebruiken, dan is het 1 stream volgen en alle artikelen van playstation clan staan volledig gescraped als artikel in een eigen magazine.
- Events misschien uitbreiden met notificatie mogelijkheden via whatsapp, google calendar of sms, zodat je weet dat je event begint (of welk event er begint), wel op subscription basis
- YouTube presence, bijvoorbeeld elke vrijdag een upload met een bespreking van een game (op een humoristische manier, want dat scoort) van maximaal een kwartier. Maar wel regelmatig zodat mensen weten wanneer.
- wedstrijden en prijzen uitdelen op Facebook page waar alleen leden de prijs kunnen zien en winnen, de aankondiging doe je openbaar op je Facebook channel.
- support voor tapatalk
- etc....

Een aantal dingen doen jullie al of hebben jullie al geprobeerd, maar het vergt heel veel tijd om wat hierboven staat goed te doen. Maar het zal zeker effect hebben. Ook is het een andere manier van denken, immers je laat veel van je site gaan over andere kanalen en dan kun je denken dat ze niet meer op je site komen aangezien de informatie ook via andere wegen komt. Maar goed, zo bereik je de modernere doelgroep wel, jongeren bezoeken simpelweg niet veel de forums meer, dat hoeven ze helemaal niet meer te doen aangezien hun telefoon zo'n beetje hun volledige ervaring ontsluit.

Als het puur om overleggen van bezoekers aantallen gaan, dan kun je dit nu ook al boosten door ook gast bezoeken (voornamelijk bots) mee te tellen en deze niet te filteren uit de aantallen.

Maar een paar pc reviews plaatsen, dat lijkt me echt verspilde moeite. Maar zoals ik in mijn vorige bericht ook al zei, als je het vooral doet omdat je het zelf leuk vindt dan moet je het absoluut doen. Je doet er niemand kwaad mee natuurlijk en het is makkelijk over te slaan voor de mensen die het niet interessant vinden.

 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Horen reviews van PC games thuis op deze site?

Reactie #18 Gepost op: wo. 17 februari, 2016, 14:06
Bedankt voor je brainstorm qui !

PS: de events kan je nu trouwens al met een klik in je google kalender zetten :p
 

Offline qrobinez

Re: Horen reviews van PC games thuis op deze site?

Reactie #19 Gepost op: wo. 17 februari, 2016, 14:33
Citaat van: Heer_Vonck op wo. 17 februari, 2016, 14:06

PS: de events kan je nu trouwens al met een klik in je google kalender zetten :p


NICE !!!!
ga ik zeker gebruiken dan
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Horen reviews van PC games thuis op deze site?

Reactie #20 Gepost op: wo. 17 februari, 2016, 14:49
Citaat

- YouTube presence, bijvoorbeeld elke vrijdag een upload met een bespreking van een game (op een humoristische manier, want dat scoort) van maximaal een kwartier. Maar wel regelmatig zodat mensen weten wanneer.

Dat is een idee die ook al een tijdje in mijn hoofd speelt, als je dit goed wil doen kruipt daar ongelofelijk veel tijd in.
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Horen reviews van PC games thuis op deze site?

Reactie #21 Gepost op: wo. 17 februari, 2016, 14:58
Citaat van: diknmuis op wo. 17 februari, 2016, 14:49

Dat is een idee die ook al een tijdje in mijn hoofd speelt, als je dit goed wil doen kruipt daar ongelofelijk veel tijd in.

klopt als ik een filmpje post van 15 minuten ben ik daar ongeveer 6 uur mee bezig. Dat is dan bedenken van de inhoud, de opname, de video editing, text aanpassing en rendering en posting.