ik zou zelf er voor kiezen om bij een grote release alleen die game de eerste openings week te gebruiken voor de events. De praktijk leert dat iedereen toch alleen die game speelt en andere games naar de achtergrond verdwijnen. Sowieso zitten er hier voornamelijk hardcore gamers die veel games kopen dus er wordt vrij snel overgeschakeld naar de volgende grote game release.
Af en toe zitten er wel games bij die een langere attentie span hebben, zoals bijvoorbeeld battlefront of COD bo3. Daar zou je natuurlijk altijd wle events voor kunnen plannen. Wel is het goed om te weten dat de event registratie niet altijd representatief is voor het aantal mensen dat in werkelijkheid meedoet. Aangezien veel mensen sowieso al met elkaar gamen gebeurd er ook vrij veel spontaan natuurlijk buiten de registratie om.
Een goed voorbeeld zijn op dit moment wel de battlefront events van vinsanity, als je op de site kijkt dan zie je maximaal 2 a 3 mensen die dit event spelen. Je zou kunnen denken dat er dan nog genoeg ruimte is, maar in de praktijk zit elk event wel bijna vol met parties tussen de 5 en 8 man per event. Het is gewoon erg handig dat de events ook aangemeld worden hier, omdat het ook een reminder is dat er op dat moment een event plaats vindt, dus zelfs als je je niet aanmeldt kun je altijd even kijken of er nog plek is.
Ik vind het allemaal erg handig zoals het nu gaat in ieder geval
Dus samenvattend:
bij een grote release: direct op de openingsweek een aantal events plannen voor die specifieke game op meerdere dagen.
bij oudere games: gewoon het event mechanisme zoals het nu werkt waarbij leden het als een soort reminder en invite systeem kunnen gebruiken
En dan zijn er nog de specials zoals jullie nu doen, deze maand shooter maand, met allerlei old skool game events, voor de mensen die dan die game nog eens willen spelen zijn dat hele mooie events, maar waarschijnlijk wel wat minder populair doordat de gametijd nu eenmaal verdeeld moet worden tussen die bizar grote hoeveelheid games die we tegenwoordig allemaal hebben