4334 keer gelezen

Topic: Horen reviews van PC games thuis op deze site?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Horen reviews van PC games thuis op deze site?

Gepost op: vr. 12 februari, 2016, 13:18
Horen reviews van PC games thuis op deze site?

Maak jullie meningen kenbaar!
 

Offline Kenneth

  • Reviewer
  • Level 7
  • *
  • psnagathor87
  • Berichten: 2.265
  • XP: 14
  • Geslacht: Man

Re: Horen reviews van PC games thuis op deze site?

Reactie #1 Gepost op: vr. 12 februari, 2016, 13:52
Neen! Anders moet je de naam van de site veranderen.
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Horen reviews van PC games thuis op deze site?

Reactie #2 Gepost op: vr. 12 februari, 2016, 13:53
Ik game redelijk veel op pc ook en het zou misschien wel leuk zijn moesten we bepaalde genres/games die enkel op pc te spelen zijn, hier ook met jullie kunnen delen, bespreken of samenspelen. Tegenwoordig kost een redelijke PC nu ook de wereld niet meer en alles evolueert (upgrades nodig) nu niet meer zo snel als vroeger. PC gaming is terug aan een opmars bezig en er zijn veel pareltjes van games op te spelen die jammer genoeg niet naar console komen. Sommige genres spelen nu ook éénmaal veel beter met toetsenbord en muis (bvb RTS games).

Meer en meer mensen koppelen ook hun PC aan hun televisietoestel en spelen bepaalde games met een controller. Een 4K tv en PC met één of meerdere grafische kaarten is dan ook subliem.
Citaat van: Kenneth op vr. 12 februari, 2016, 13:52

Neen! Anders moet je de naam van de site veranderen.

pcaystationclan ?  :p
Laatst bewerkt op: vr. 12 februari, 2016, 13:55 door diknmuis 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline Rastaflex

Re: Horen reviews van PC games thuis op deze site?

Reactie #3 Gepost op: vr. 12 februari, 2016, 15:14
Heb ik geen probleem mee, indien het duidelijk erbij staat dat het over een pc game gaat.
 

Offline Vinsanity

  • Redactie
  • Level 5
  • *
  • Lakers Nation stand up
  • psnvincent-Jannie
  • Berichten: 1.079
  • XP: 5
  • Geslacht: Man

Re: Horen reviews van PC games thuis op deze site?

Reactie #4 Gepost op: vr. 12 februari, 2016, 15:39
Ik heb op "nee" gestemd.
Wat ik altijd begrepen heb is deze clan opgericht om zo gamers met een Playstation dichter bij elkaar te brengen en met elkaar te laten gamen op recreatief of wat meer op een competitie niveau. 

Als je elementen gaat toevoegen die niet direct playstation gerelateerd zijn, dien je er goed voor te zorgen dat deze zaken niet de overhand gaan krijgen. Immers de verwijzing van de clan is playstation.

Mocht men toch ergens extra energie in willen steken, dan zou ik voorstellen om dat in events te doen. Wat ik vooral merk is dat sommige games bij het begin helemaal hot zijn, en daarna niet meer aan bod komen. Probeer hier wat mee te doen in plaats van pc reviews.

Maar dat is mijn bescheiden mening ;)
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Horen reviews van PC games thuis op deze site?

Reactie #5 Gepost op: vr. 12 februari, 2016, 16:15
Citaat van: Vinsanity op vr. 12 februari, 2016, 15:39

Ik heb op "nee" gestemd.
Wat ik altijd begrepen heb is deze clan opgericht om zo gamers met een Playstation dichter bij elkaar te brengen en met elkaar te laten gamen op recreatief of wat meer op een competitie niveau. 

Als je elementen gaat toevoegen die niet direct playstation gerelateerd zijn, dien je er goed voor te zorgen dat deze zaken niet de overhand gaan krijgen. Immers de verwijzing van de clan is playstation.

Mocht men toch ergens extra energie in willen steken, dan zou ik voorstellen om dat in events te doen. Wat ik vooral merk is dat sommige games bij het begin helemaal hot zijn, en daarna niet meer aan bod komen. Probeer hier wat mee te doen in plaats van pc reviews.

Maar dat is mijn bescheiden mening ;)


Bedankt voor je bescheiden mening ;)

Toch wil ik zeggen dat we wel moeite doen hoor met de events, je merkt ook dat vooral ikzelf, bjorn en nico vele events inplannen, jammer genoeg blijft dit bij de leden wat achter. Daarom ook onze oproep in een onlangs nieuwsbericht of er gewillige zielen zijn om mee te helpen :)

Dus bij deze nogmaals, moest iemand zich geroepen voelen, stuur ons maar een berichtje.
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Horen reviews van PC games thuis op deze site?

Reactie #6 Gepost op: vr. 12 februari, 2016, 16:46
Bedankt Vincent voor je mening, ik sluit me wel volledig aan bij Bram. Wij doen ons best om zo veel mogelijk events in te plannen met een verschillend aanbod/genre aan games. We staan natuurlijk open voor ideeën of verbeteringen maar het succes van dit alles hangt hoofdzakelijk af van de leden; dat heb jij ook al aan de levende lijve ondervonden.  Daarmee dat er ook regelmatig een poll is of dat we iets proberen om iets te veranderen.

Het is niet de bedoeling om er een PC site van te maken natuurlijk. Maar tegenwoordig zijn er meer en meer mensen die op verschillende platformen gamen; dus een review of event kan zo ook een grotere doelgroep aanspreken of bepaalde leden die daarvoor andere oorden opzoeken. Met meer volk en (actieve) leden halen jullie onbewust ook voordeel. Ik game zowel op xbox, pc en natuurlijk playstation maar playstation is en blijft mijn hoofdplatform. Mede door de (PS)clan heb ik vele nieuwe mensen leren kenen waarvan er ondertussen toch enkele mensen goede vrienden zijn geworden. Dit is natuurlijk ook de opzet van de site.

Maar zoals al eerder gezegd; ideeën meningen en discussies zijn welkom, wij proberen enkel - en doen daarbij ons uiterste best - om het voor jullie beter en aangenaam te maken.
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline Vinsanity

  • Redactie
  • Level 5
  • *
  • Lakers Nation stand up
  • psnvincent-Jannie
  • Berichten: 1.079
  • XP: 5
  • Geslacht: Man

Re: Horen reviews van PC games thuis op deze site?

Reactie #7 Gepost op: vr. 12 februari, 2016, 21:20
Ik wil even benadrukken dat mijn opmerking met betrekking tot de events niet negatief bedoelt is en natuurljk de inzet waarder van degene die zich hiermee bezig houden.

@ Bram: kunnen wij eens even babbelen mbt de "vacature".
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Horen reviews van PC games thuis op deze site?

Reactie #8 Gepost op: vr. 12 februari, 2016, 21:46
Citaat van: Vinsanity op vr. 12 februari, 2016, 21:20

@ Bram: kunnen wij eens even babbelen mbt de "vacature".

Uiteraard, ik ga dit weekend wel niet veel meer online zijn, maar als ik het ben, geef je maar een gil, of kom je naar de party of zo
 

Offline qrobinez

Re: Horen reviews van PC games thuis op deze site?

Reactie #9 Gepost op: vr. 12 februari, 2016, 21:59
ik heb nee gestemd, maar dat komt vooral omdat de site naam gericht is op playstation, pc games is naar mijn mening dan gewoon niet logisch om die te gaan reviewen. Het kost veel tijd denk ik, ze zullen nauwelijks worden gelezen omdat pc gamers niet op deze site kijken en het belangrijkste is dat ik van mening ben dat je beter heel goed kan zijn / worden in 1 genre dan schieten op allerlei genres en dan door tijdgebrek niet je hoofdgenre de aandacht geven die het nodig heeft.

Je moet het eigenlijk zien als een simpel bedrijfsmodel, een restaurant dat alle soorten eten verkoopt zal ook in de meeste gevallen niet populair zijn. Een restaurant dat 1 type eten tot in de perfectie uitgewerkt heeft heeft veel meer kans om zeer succesvol te worden. focus is simpelweg hier het keyword. Het is belangrijk dat mensen weten waarvoor ze terecht kunnen bij een winkel of forum. Te veel diversiteit werkt naar mijn mening niet meer in deze tijden.

Kijk bijvoorbeeld naar gametrailers. Meer dan 10 jaar 1 van de grootste professionele sites die veel console en pc games reviewde. Maar ook die is sinds 9 februari gestopt. Het is niet vol te houden in deze social media tijd waar forums verplaatst zijn naar social media kwa contacten en afspraken.

Wat betreft de events, ik denk dat er voldoende events gehouden worden, maar ik zie het meer als een afspraken systeem om mensen die geinteresseerd in een bepaalde titel zijn bij elkaar te brengen als ze tijd of zin hebben. En soms heb je dan mazzel dat er een gezellige groep is mensen is, en soms zit je met 2 man, ja dat kan. Maar het belangrijkste is dat je zelf plezier in het gamen hebt natuurlijk :)
Meer tijd steken in events of wedstrijdjes heeft denk ik niet zoveel zin, in de huidige social media tijd is dat toch al afgesproken met elkaar of is er geen tijd om elke week een afspraak te hebben (op een klein groepje hardcore gamers na).

Wat wel past op de site is actueel nieuws (gaat erg goed vind ik) en vooral game reviews en gebruikers meningen over games. Daar is de site heel erg geschikt voor in de huidige opzet.

Maar alles hangt van het doel van de pc reviews af, als het gaat omdat je het zelf leuk vind om te doen en dat wil posten, dan zou ik zeggen gewoon doen. Als het gaat om meerwaarde kwa kwaliteit te creeeren van de site, dan zou ik zeggen dat het verspilde moeite is en dat die tijd beter in andere zaken gestopt kan worden. (wat vrij snel duidelijk zou moeten worden aan de hand van het aantal views van een pc game).



 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Horen reviews van PC games thuis op deze site?

Reactie #10 Gepost op: ma. 15 februari, 2016, 16:15
Ik ga toch liever op restaurant waar ik keuze heb uit meerder dingen  :D, maar ik snap de redenering wel. Diversiteit is tegenwoordig wél het ding denk ik. Dat zie je toch op alle vlakken. Als je als winkel/bedrijf/restaurant enz. niet divers bent en niet alles kan bieden wat de klanten verwachten, sta je stil en stilstaan is tegenwoordig achteruitgang boeken.

Ik schrok ook van gametrailers, dat is toch dertien jaar lang één van de toonaangevende sites geweest. Maar het is inderdaad niet meer zo makkelijk in deze tijd met alle sociale media, YT en dergelijke. Om een site te runnen heb je ook middelen nodig om het te kunnen doen. Devs, pubs en PR bureau's zijn ook geen liefdadigheidsinstellingen en moeten review copy's en allerhande game gerelateerd stuff veel meer verdelen dan vroeger. Die mensen willen ook cijfers zien (bezoekersaantallen,...) anders verbreken ze de samenwerking. Als je je gaat richten op meerder platforms heb je een grotere doelgroep en verkrijg je ook meer middelen. Je kan bvb al meer eens een wedstrijd doen om bepaalde dingen weg te geven.

Daar zou natuurlijk ook veel werk bijkomen. Je zou soms verschieten van wat er zich achter de schermen afspeelt en dit gebeurt allemaal met een team van 5 man die daar veel vrije tijd in stoppen.

Soit in ieder geval een leuke disscussie. Het idee kwam voor alle duidelijkheid ook niet van mij. Bram en Nico zijn de oprichters en eigenaars van playstationclan. Ik probeer gewoon een steentje bij te dragen om het voor jullie leuk en informatief te maken.
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline VaSaMiAn

Re: Horen reviews van PC games thuis op deze site?

Reactie #11 Gepost op: ma. 15 februari, 2016, 19:03
Waarom niet meteen gewoon alle consoles erbij nemen? Zo krijg je een grotere publiek meer bezoekers. Maar uiteraard zit je dan met een naamprobleem.
 

Offline mathieu_a

  • Level 3
  • ***
  • psnmathieu_a
  • Berichten: 401
  • XP: 9
  • Geslacht: Man

Re: Horen reviews van PC games thuis op deze site?

Reactie #12 Gepost op: ma. 15 februari, 2016, 20:33
Waarom niet?
Series hebben ook niets te maken met playstation en is toch leuk om te zien dat daar moeite wordt ingestoken?
Dus naar mijn mening kan je het eens een kans geven en dan zie je wel wat het geeft.
Een site met ambitie is toch altijd leuk om te zien?
 
Hallo :)

Offline Teun de Dreun

Re: Horen reviews van PC games thuis op deze site?

Reactie #13 Gepost op: di. 16 februari, 2016, 13:53
Wat is het doel van deze site? 
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Horen reviews van PC games thuis op deze site?

Reactie #14 Gepost op: di. 16 februari, 2016, 16:50
Het doel was oorspronkelijk om gelijkgestemde zielen met elkaar kennis te laten maken. We merken dat het vrij moeilijk is om nieuwe leden te werven, want ik denk wel dat er nog meer gelijkgestemde zielen rondlopen.

Ondertussen is de site inderdaad wat 'gegroeid', zo hebben we meer nieuws en brengen we ook meer reviews. Met deze veranderingen gebeurt het soms dat we af en toe eens iets kunnen weggeven, hetzij onder de vorm van goodies, hetzij onder de vorm van betakeys, ... Dit krijgen we gedaan door de cijfers die we kunnen voorleggen, hieruit volgt, hoe betere cijfers, hoe meer we kunnen weggeven, want geef toe, iedereen krijgt graag wel eens iets.

OT: de gereviewde PC-games zouden ook niet dominant worden op de site. Als er een game uitkomt voor meerdere platformen, zal uiteraard nog steeds de PS-versie gereviewed worden. De reviews van de PC-games zou ingeschakeld worden als er weinig reviews van PS-games zouden beschikbaar zijn (wegens het niet uitkomen van games, of eventueel andere redenen). Pas dan zouden wij overgaan op PC-reviews. Maw, die games zouden ook PC only zijn, en in gamestiltes, zoals bv dit jaar september.