2173 keer gelezen

Topic: Wat hebben onze leden het liefst?

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Wat hebben onze leden het liefst?

Gepost op: di. 19 januari, 2016, 17:02
Zoals jullie wel al gemerkt hebben organiseren wij, vanuit het team, maandelijks verschillende events. Het werd geopperd dat het misschien leuker was om één week slechts één game te spelen, in plaats van één week enkele verschillende games.

Aangezien we deze events voor onze leden maken, is het niet minder dan logisch om gewoon de vraag aan jullie te stellen. Dus welke optie hebben jullie het liefst?
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Wat hebben onze leden het liefst?

Reactie #1 Gepost op: di. 19 januari, 2016, 17:24
het is mss leuk om met een grote release één week hetzelfde game te spelen
iedereen kan natuurlijk zelf nog events inplannen
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline Vinsanity

  • Redactie
  • Level 5
  • *
  • Lakers Nation stand up
  • psnvincent-Jannie
  • Berichten: 1.079
  • XP: 5
  • Geslacht: Man

Re: Wat hebben onze leden het liefst?

Reactie #2 Gepost op: di. 19 januari, 2016, 19:02
Citaat van: diknmuis op di. 19 januari, 2016, 17:24

het is mss leuk om met een grote release één week hetzelfde game te spelen
iedereen kan natuurlijk zelf nog events inplannen


Ben ik het wel mee eens. Vanuit "main" 1 week een bepaalde game met ieder de vrijheid om ook voor andere games events te plannen.
 

Offline qrobinez

Re: Wat hebben onze leden het liefst?

Reactie #3 Gepost op: wo. 20 januari, 2016, 10:29
ik zou zelf er voor kiezen om bij een grote release alleen die game de eerste openings week te gebruiken voor de events. De praktijk leert dat iedereen toch alleen die game speelt en andere games naar de achtergrond verdwijnen. Sowieso zitten er hier voornamelijk hardcore gamers die veel games kopen dus er wordt vrij snel overgeschakeld naar de volgende grote game release.

Af en toe zitten er wel games bij die een langere attentie span hebben, zoals bijvoorbeeld battlefront of COD bo3. Daar zou je natuurlijk altijd wle events voor kunnen plannen. Wel is het goed om te weten dat de event registratie niet altijd representatief is voor het aantal mensen dat in werkelijkheid meedoet. Aangezien veel mensen sowieso al met elkaar gamen gebeurd er ook vrij veel spontaan natuurlijk buiten de registratie om.

Een goed voorbeeld zijn op dit moment wel de battlefront events van vinsanity, als je op de site kijkt dan zie je maximaal 2 a 3 mensen die dit event spelen. Je zou kunnen denken dat er dan nog genoeg ruimte is, maar in de praktijk zit elk event wel bijna vol met parties tussen de 5 en 8 man per event. Het is gewoon erg handig dat de events ook aangemeld worden hier, omdat het ook een reminder is dat er op dat moment een event plaats vindt, dus zelfs als je je niet aanmeldt kun je altijd even kijken of er nog plek is.

Ik vind het allemaal erg handig zoals het nu gaat in ieder geval :)

Dus samenvattend:
bij een grote release: direct op de openingsweek een aantal events plannen voor die specifieke game op meerdere dagen.
bij oudere games: gewoon het event mechanisme zoals het nu werkt waarbij leden het als een soort reminder en invite systeem kunnen gebruiken

En dan zijn er nog de specials zoals jullie nu doen, deze maand shooter maand, met allerlei old skool game events, voor de mensen die dan die game nog eens willen spelen zijn dat hele mooie events, maar waarschijnlijk wel wat minder populair doordat de gametijd nu eenmaal verdeeld moet worden tussen die bizar grote hoeveelheid games die we tegenwoordig allemaal hebben :D
Laatst bewerkt op: wo. 20 januari, 2016, 11:06 door qrobinez 

Offline Vinsanity

  • Redactie
  • Level 5
  • *
  • Lakers Nation stand up
  • psnvincent-Jannie
  • Berichten: 1.079
  • XP: 5
  • Geslacht: Man

Re: Wat hebben onze leden het liefst?

Reactie #4 Gepost op: wo. 20 januari, 2016, 12:30
Wat Qrobinez aangeeft met de Battlefront events klopt. We hebben op dit moment een klein fanatiek clubje maar er zijn altijd wel plekken vrij. Het aantal op de site zijn dan nog de vrije plekken.

Mocht je mee op het laatste moment mee willen doen met Battlefront, kijk dan even ter plekke in de partij of er nog plek is. De naam van de partij is " Star Wars Battlefront".

Feel free to join :)
 

Secuencia

Offline Secuencia

  • Event Manager
  • Level 6
  • *
  • Never Back Down
  • psnSecuencia
  • Berichten: 1.921
  • XP: 27
  • Geslacht: Man

Re: Wat hebben onze leden het liefst?

Reactie #5 Gepost op: wo. 20 januari, 2016, 14:37
Bwa allemaal hetzelfde voor mij  :p
Maak zelf wel events voor de oudere games  8)
 

Offline trebber

  • Level 2
  • **
  • psntrebber
  • Berichten: 170
  • XP: 2
  • Geslacht: Man

Re: Wat hebben onze leden het liefst?

Reactie #6 Gepost op: wo. 20 januari, 2016, 18:15
Ik sluit me aan bij de rest, meerdere events om wat ervaring op te bouwen rond één game lijkt interessanter. Al heb ik hier weinig baat bij tegenwoordig, ik koop de games niet die de meeste spelen.

Als er een echt sterk multiplayer-aspect aan een game is zoals Star Wars Battlefront en BOIII lijkt dat de beste optie.
 
  • 1