21207 keer gelezen

Topic: Overwatch

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Countarno

Re: Overwatch

Reactie #75 Gepost op: ma. 06 juni, 2016, 10:48
Dank je, diknmuis! Ik kijk er al naar uit :)
 

Offline qrobinez

Re: Overwatch

Reactie #76 Gepost op: ma. 06 juni, 2016, 11:45
Inmiddels level 16, en begin het aardig door te krijgen, Ik speel met de veel verschillende heroes, maar heb wel een aantal favorieten:

Offense: Tracer, Genji, Pharah
Defense: Bastion, Hanzo, Junkrat, Widowmaker
Tank: D.VA, Reinhardt
Support: Zenyetta

Van het lijstje hierboven is vooral Zenyetta is een extreem sterke Support karakter, ik speel hier steeds vaker mee aangezien je anderen kunt healen, maar ook zelf flink schade uit kunt delen doordat je de tegenstander een damage debuff (nerf) kan geven. Tracer is heerlijk voor het snel veroveren van de attack punten. Pharah is perfect om vanaf boven heerlijk chaos te veroorzaken.

Voor Defense speel ik met name Bastion en Widowmaker. Bastion voor de simpele verdediging en widowmaker vooral tijdens de attack fase om snel turrents uit te kunnen schakelen. Junkrat is eigenlijk ook wel cool door de bommen die hij kan gooien.

D.VA vind ik leuk om te spelen, maar heeft wel een erg laag damage level, dus het hangt van je team af of deze als bliksemafleider mee kan spelen. Reinhardt werkt altijd prima, zeker als je in een team zit met low damage spelers kunnen ze mooi meeliften op jouw shield.

Op dit moment ben ik aan het experimenteren met Mei als karakter, deze is erg moeilijk om mee te spelen, maar op de momenten dat er spelers van je team met je meelopen is die kleine Mei een enorme pain in the ass voor de tegenstanders.

Mijn speelstijl en hero keuze ligt dus voornamelijk aan de keuze van de anderen in het team. Een goed verdeeld team kwa skills die ook nog eens samenwerkt is praktisch onverslaanbaar. Hanzo, speel ik ook af en toe mee, maar vind ik erg lastig tot nu toe, daar moet ik nog mee leren omgaan, de ultimate van Hanzo is wel bizar goed, daar haal je altijd wel 3 a 4 kills tegelijk mee.

Top game !!!

wat zijn jullie favoriete heroes en waarom?


Laatst bewerkt op: ma. 06 juni, 2016, 14:11 door qrobinez 

Offline Crapweazel

Re: Overwatch

Reactie #77 Gepost op: ma. 06 juni, 2016, 14:39
@qrobinez: als ik zo je hero list lees ben jij waarschijnlijk een van de spelers waar ik het meeste op vloek. Genji, hanzo, widowmaker, bastion...  Deze heroes hebben bij mij een zuur nasmaakje. niet zo zeer omdat ik het slechte heroes vind. maar omdat als ik met randoms speel ze meestal deze heroes nemen , maakt niet uit welke map/mode . En ze breken absoluut geen potten. Ik huil als ik in mijn team twee hanzo's zie op een push map. Het koud zweet breekt me uit als ze op een attack map met bastion komen aanschuiven. Ik sterf een beetje als ik een widowmaker zie kampen en schot na schot zie missen om dan te quiten in het midden van een match. de hitbox van hanzo is ook zo onnoemelijk onfair (op console althans).

Langs de andere kant ben ik ook wel een beetje afgunstig omdat ik zelf nooit goed met een hanzo/widowmaker zou kunnen spelen. Ik ben nu eenmaal niet zo'n accurate mikker.
 
"Touched by Jesus, not pressing charges..."

Offline qrobinez

Re: Overwatch

Reactie #78 Gepost op: ma. 06 juni, 2016, 15:18
Citaat van: Crapweazel op ma. 06 juni, 2016, 14:39

@qrobinez: als ik zo je hero list lees ben jij waarschijnlijk een van de spelers waar ik het meeste op vloek. Genji, hanzo, widowmaker, bastion...  Deze heroes hebben bij mij een zuur nasmaakje. niet zo zeer omdat ik het slechte heroes vind. maar omdat als ik met randoms speel ze meestal deze heroes nemen , maakt niet uit welke map/mode . En ze breken absoluut geen potten. Ik huil als ik in mijn team twee hanzo's zie op een push map. Het koud zweet breekt me uit als ze op een attack map met bastion komen aanschuiven. Ik sterf een beetje als ik een widowmaker zie kampen en schot na schot zie missen om dan te quiten in het midden van een match. de hitbox van hanzo is ook zo onnoemelijk onfair (op console althans).

tsja,

toch is hanzo bepaald niet simpel om te spelen, ik ben het aan het oefenen, maar het lukt van geen kanten. De widowmaker wel, dat is de ene headshot na de andere. Aangezien ik bijna alleen maar met randoms speel moet je vaak wel de widowmaker nemen, vanaf afstand schakel ik dan de defense uit zodat de rest van de randoms alle ruimte hebben om aan te vallen (anders gaan ze continu dood door het ontbreken van teamplay).

Bastion is overpowered ten opzichte van alle andere karakters, zeker als die beschermd wordt. Het is niet voor niets dat in bijna alle random games de man of the match altijd een bastion is.

Overigens is het niet simpel om met de widowmaker, genji of hanzo te spelen, dit vergt een behoorlijke oefening om hier effectief mee te kunnen spelen. Voor het echte simpele werk kun je dan beter voor the reaper of mccree gaan (wat veel randoms ook doen)

Waar speel jij voornamelijk mee dan?
 

Offline DutchElite

Re: Overwatch

Reactie #79 Gepost op: ma. 06 juni, 2016, 15:25
Heb hetzelfde als Crapweazel dacht nog  als ik vanav thuis kom f reageren...ik ken zelfs spelers  die hopen dat deze heroes verwijderd worden... 😎😎😎
 

Offline qrobinez

Re: Overwatch

Reactie #80 Gepost op: ma. 06 juni, 2016, 15:45
Citaat van: DutchElite op ma. 06 juni, 2016, 15:25

Heb hetzelfde als Crapweazel dacht nog  als ik vanav thuis kom f reageren...ik ken zelfs spelers  die hopen dat deze heroes verwijderd worden... 😎😎😎

ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom deze karakters verwijderd zouden moeten worden?

ze zijn doodsimpel te counteren namelijk, tenminste als tegenstanders deze karakters hebben heb ik er weinig moeite mee om tegen te spelen. Dat komt misschien ook omdat ik zelf weet wat de zwakke kanten zijn doordat ik er zelf mee speel, maar ik zie het probleem niet zo van dit soort heroes.

Bijvoorbeeld de widowmaker, deze kun je met Winston, Tracer, Reaper, Genji en Reinhardt doodsimpel counteren. Via shield, of via het snel flanken (tracer), of bijvoorbeeld de reaper skill waarmee je doorzichtig wordt en niet te raken bent kom je snel dichtbij een widowmaker, die kan op korte afstand helemaal niets meer namelijk door de enorme spread van zijn korte afstand wapen.

Voor bastion geldt hetzelfde, Tracer en genji staan zo achter hem (daar merkt die niets van) en dan is die zo dood, van afstand is 2 kogels van een widowmaker voldoende, of 3 granaten van een junkrat of pharanx om nog maar te zwijgen van Zenyetta die een bastion binnen no time dood heeft als je de damage weerstand debuffed van een bastion.

Hanzo, weet ik zelf nog niet zo goed te counteren, maar dat komt ook doordat ik er zelf nog niet zo goed mee kan spelen.

Wat ik er maar mee wil zeggen is dat er eigenlijk helemaal geen heroes zijn waar je niet makkelijk tegen kan spelen, er zijn altijd meerdere routes naar een punt (flanking). Daarnaast hebben jullie een groot voordeel omdat jullie altijd als team spelen, dan zouden jullie geen problemen mogen hebben als samenwerkend team, dan switch je tijdens het potje even naar een andere taktiek samen en je kunt bijna altijd wel een tegencounter bedenken. Met randoms is dat een stuk lastiger in de praktijk weet ik uit ervaring.
Laatst bewerkt op: ma. 06 juni, 2016, 16:03 door qrobinez 

Offline Crapweazel

Re: Overwatch

Reactie #81 Gepost op: ma. 06 juni, 2016, 16:02
Ik speel voornamelijk: offence: pharah, reaper.  Defence: junkrat, mei , torbjorn tank: Reinhart, Winston, zarya(aant oefenen) support: zenyatta, symettra.

Ik vind niet dat er chars moeten geband worden. Ik vind het ook niet erg om tegen/met eerder genoemde Heroes te spelen. Ik frustreert me gewoon aan spelers die deze chars nemen voor kills te halen en totaal niet meewerken aan het halen van de objectives. Ik verlaat tegenwoordig een groep als ik zie dat ze bv 2 hanzos en een widowmaker nemen. Kga me wel proberen toe te leggen om 1 vd terrible Three (hanzo/widowmaker/genji) te masteren want als je er goed mee bent kan je je team echt  helpen. Bastion is heel makkelijk te spelen maar immobiel en vrij nutteloos in een team eenmaal je weet hoe je hem moet counteren.      Samenvattend, ik vind hanzo/genji/widowmaker goed als je weet waar je mee bezig bent en mee de objectives probeert te halen. Ik haat het als spelers ze nemen in een team terwijl er al anderen mee spelen gewoon om kills te halen. Dan destiny if cod. Ik speel liever met iemand die weinig kills haalt maar druk blijft zetten op het punt/payload dan iemand die 40+ kills haalt maar de objective uit het oog verliest.
 
"Touched by Jesus, not pressing charges..."

Offline qrobinez

Re: Overwatch

Reactie #82 Gepost op: ma. 06 juni, 2016, 16:22
Citaat van: Crapweazel op ma. 06 juni, 2016, 16:02

Ik frustreert me gewoon aan spelers die deze chars nemen voor kills te halen en totaal niet meewerken aan het halen van de objectives. Ik verlaat tegenwoordig een groep als ik zie dat ze bv 2 hanzos en een widowmaker nemen.

....

 Ik haat het als spelers ze nemen in een team terwijl er al anderen mee spelen gewoon om kills te halen. Dan destiny if cod. Ik speel liever met iemand die weinig kills haalt maar druk blijft zetten op het punt/payload dan iemand die 40+ kills haalt maar de objective uit het oog verliest.

ah ok, dus het is voornamelijk als je met randoms speelt, ik kijk zelf naar wat de anderen kiezen en kies dan een karakter die het team kan aanvullen. Maar dat er veel voor dezelfde karakters gekozen wordt in random teams is een feit. Ik kom continu teams tegen met drie of meer reapers bijvoorbeeld.

Ik zelf heb er niet zo'n moeite mee wat mensen kiezen, als mensen puur voor de kills gaan in deze game, wat mij betreft is dat ook prima, dat betekent alleen maar dat er minder drukte is bij de objectives doordat de tegenstanders bezig gehouden worden door de kill streakers :D.

Dus je speelt ook met Mei ? Dat is wel heel lastig he, dat kan eigenlijk alleen maar als je samenspeelt en je beschermd wordt door minimaal 1 uit je team. Het is wel een irritant karaktertje om tegen te spelen als dat goed gebeurd weet ik uit de praktijk hehehe.

 

Offline Crapweazel

Re: Overwatch

Reactie #83 Gepost op: ma. 06 juni, 2016, 16:30
Op de duur wil ik let alle characters goed zijn.  Ik zou zeggen speel eens Let ons mee, we kunnen nog wel een goede widowmakerspeler gebruiken :)
 
"Touched by Jesus, not pressing charges..."

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Overwatch

Reactie #84 Gepost op: ma. 06 juni, 2016, 20:49
ik speel veel met mei, en ben er redelijk goed in ook  :o
een zalig personage voor defend, ben er zeker van dat er al veel  tanks gevloekt hebben op ik :p

blizzard kan ook een game changer betekenen, zoals gisteren ik frees 4 mensen en joris gooit er zn wiel op met junk, zalig
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Overwatch

Reactie #85 Gepost op: wo. 08 juni, 2016, 12:04
Citaat van: diknmuis op ma. 06 juni, 2016, 20:49

ik speel veel met mei, en ben er redelijk goed in ook  :o
een zalig personage voor defend, ben er zeker van dat er al veel  tanks gevloekt hebben op ik :p

blizzard kan ook een game changer betekenen, zoals gisteren ik frees 4 mensen en joris gooit er zn wiel op met junk, zalig

ja, in teams is mei echt een top karakter als mensen er mee om kunnen gaan, ik denk zelf wel het meest irritante karakter van overwatch :D

Je ziet ze nu in bijna elk potje wel, er is altijd wel een mei bij die voor flinke vertragingen zorgt.

Sowieso merk je de laatste paar dagen dat mensen het spel echt beginnen te leren spelen, ook in random teams komt het nu nog maar zelden voor dat het team niet op elkaar afgestemd is. Gisteren hadden we een hele leuke goed werkende taktiek,  Direct bij de start hadden we een support karakter die ons een speed boost gaf (hele team), gevolg was dat we steeds vele malen sneller bij de attack punten waren dan de tegenstanders, waardoor we een compleet overwicht hadden.

Daarna in een ander potje switchten we over naar een healing build team, 2 healers (ik was er 1 van) die continu de anderen attackers die dicht bij elkaar bleven in leven hielden door continu healing te geven. Ook compleet onverslaanbaar.

Mooiste was dat dit gewoon random teams waren en zo is het de laatste paar dagen eigenlijk continu. Dus mensen weten nu echt hoe ze het spel moeten spelen.

Dit is echt een spel dat moet groeien bij mensen, de heroes varieren van simpel naar erg moeilijk te spelen, maar doordat de teambuilds nu op elkaar afgestemd raken zie je dat de heroes samenstellingen steeds gevarieerder worden. Ik vind  het echt megaknap van blizzard dat ze als nieuwe speler op de team shooter markt een zo goed doordachte game hebben neergezet.
 

Offline Crapweazel

Re: Overwatch

Reactie #86 Gepost op: do. 09 juni, 2016, 14:12
Bevestigt wat ik al eerder dacht. Met goeie support geraak je verder ;)

http://www.pcgamer.com/the-stats-dont-lie-lucio-is-overwatchs-most-valuable-hero/
 
"Touched by Jesus, not pressing charges..."

Offline Crapweazel

Re: Overwatch

Reactie #87 Gepost op: di. 14 juni, 2016, 14:41
Net het volgende topic gelezen op het officiele overwatch forum:

The game as gameplay is awesome but the hero change is what is destroying it.
I play with widowmaker i get some heads here and there people see this they get a tracer hunting me all over the game.
This forces me to change hero and play something else.
So whats the f point in playing with widow maker when i know that someone will get a tracer to hunt me.
The same goes for all the heroes.
There is no point in having fun in this game just because people can change their hero any time they want.
and thats why overwatch sucks balls.


Waarschijnlijk een troll, maar als hij het meent hebben we allen onze overwatch minst favoriete speler gevonden....
 
"Touched by Jesus, not pressing charges..."

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Overwatch

Reactie #88 Gepost op: do. 16 juni, 2016, 09:13
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Overwatch

Reactie #89 Gepost op: za. 18 juni, 2016, 08:20
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308