1777 keer gelezen

Topic: Gametijd

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline kleine_vernimme

Gametijd

Gepost op: do. 05 november, 2015, 11:53
Hey iedereen,

wist niet goed waar mijn vraag/opmerking paste (zelfs het onderwerp omvat niet alles) dus maak ik maar een nieuw topic aan  :).
Ik ben ondertussen bijna 32 en game al zo lang ik me kan herinneren. Heb dan ook bijna alle consoles gehad die er reeds zijn uitgekomen (atari, commodore 64, NES, SNES, N64, Sega Mega Drive, PS1, PS2, PS3, PS4, Wii (U), Xbox 360, Game Boy, 3(DS), Game Gear).

Vroeger had ik voor al die consoles niet zo heel veel spellen en kon ik uren besteden aan dezelfde spellen. Maar vanaf ik ouder ben en zelf de centen verdien en dus beslis aan wat ik die uitgeef, merkte ik dat ik ongelofelijk opgewonden kon raken voor bepaalde spellen en deze dan ook gewoon kocht. Dat is vooral begonnen aan het einde van het PS2 tijdperk.

Toen ik echter onlangs verhuisde heb ik eens een overzicht gemaakt van het aantal spellen ik had en hoeveel ik er eigenlijk van had uitgespeeld of nu nog steeds speel. En dat waren er echt bijzonder weinig. En de spellen die ik had uitgespeeld waren steeds van (de)hetzelfde genre, reeks of ontwikkelaar (Rockstar, FPS, Zelda, Halo, Uncharted, GOW).

Heb toen besloten om een heel groot deel te verkopen. Ik kwam van alles gecombineerd (enkel DS, PS3, XBOX360 en WII) ongeveer 80 spellen naar nu nog rond de 30. Xbox 360 heb ik alles van verkocht of weggegeven. Ben toch terug aan het overwegen om een Xone te kopen omdat ik Halo nog steeds de beste (online) shooter vind die er is maar dit terzijde. Enkel de klassiekers (Bioshock, GTA, Heavy Rain, Zelda, RDR,...) heb ik bijgehouden.

Toen ik dan een PS4 kocht besloot ik om enkel nog die games te kopen die ik echt zeker uit zou spelen. Maar we waren nog maar enkele maanden verder en ik had alweer games liggen die ik nooit zou uitspelen, zoals The Witcher 3. Topgame, maar ik kan me geen 100 uur aan een spel zetten. Ik heb verschillende pogingen gedaan om RPG's te spelen maar om een of andere manier ligt dat genre me niet. Want ook nu vind ik zelfs dat Fallout 4 er super uitziet en ik twijfel hem te halen terwijl ik heel goed weet dat ik die max 15 uur zal spelen.

Ik zal altijd blijven gamen maar het verbaast me hoe veel er (of ik) verandert is op 20 jaar. En ik probeer dus mijn koopwoede een beetje in te perken. Of dat zal lukken is nog iets anders.

De tekst kan wat verwarrend overkomen maar zijn er nog leden die dit (h)erkennen?

Groeten,
 

Offline Vinsanity

  • Redactie
  • Level 5
  • *
  • Lakers Nation stand up
  • psnvincent-Jannie
  • Berichten: 1.079
  • XP: 5
  • Geslacht: Man

Re: Gametijd

Reactie #1 Gepost op: do. 05 november, 2015, 12:13
Inderdaad zodra je een eigen inkomen hebt is de sky the limit.

Wat ik heb gedaan om mijn "koop drang" in te perken is het hanteren van een budget. En moet eerlijk zeggen, dat werkt bij mij.
 

Kelthor

Offline Kelthor

  • Reviewer
  • Level 4
  • *
  • psnKelthor
  • Berichten: 863
  • XP: 11
  • Geslacht: Man

Re: Gametijd

Reactie #2 Gepost op: do. 05 november, 2015, 12:39
herkenbaar :p
 

Battlenet: Kelthor#2670

Offline Diddle

Re: Gametijd

Reactie #3 Gepost op: do. 05 november, 2015, 12:52
Tijd is het grote probleem. Ik heb zelf ook last van een serieuze koopverslaving, waardoor mijn backlog extreme proporties aanneemt.
 

Offline VaSaMiAn

Re: Gametijd

Reactie #4 Gepost op: do. 05 november, 2015, 17:35
Ik probeer eerst één game uit te spelen en probeer zoveel mogelijk alles te behalen van trophies  alvorens ik een nieuwe game koop. Nu hebben we ook andere prioriteiten of vroeger. Waardoor een gamesessie iets korter is of vroeger.
 
  • 1