75390 keer gelezen

Topic: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #30 Gepost op: wo. 02 december, 2015, 10:17
ik heb battlefront geruild voor NFS, smaken verschillen uiteraard en maar best, batllefront is imo geen goty materiaal
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #31 Gepost op: wo. 02 december, 2015, 10:21
Citaat van: diknmuis op wo. 02 december, 2015, 10:17

ik heb battlefront geruild voor NFS, smaken verschillen uiteraard en maar best, batllefront is imo geen goty materiaal

ja kan ik me voorstellen, iedere gamer heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur voor zijn game of the year.

 

Offline MrP

  • Level 1
  • *
  • psnplesters
  • Berichten: 49
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #32 Gepost op: wo. 02 december, 2015, 10:41
Citaat van: diknmuis op wo. 02 december, 2015, 10:17

ik heb battlefront geruild voor NFS, smaken verschillen uiteraard en maar best, batllefront is imo geen goty materiaal


Volledig met eens, doch haal ik er plezier uit. Het is een makkelijke arcade shooter en ik moet zeggen dat veel vrienden van me het te moeilijk beginnen te krijgen bij fast paced shooters. Battlefront zijn ze aan verknocht en spelen met vrienden is toch één van de belangerijkste factoren vind ik. Handling mocht toch een stuk beter zijn ;).

Ik speel op dit moment: black ops 3, battlefront en ben van plan TESO aan te schaffen.
 

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #33 Gepost op: wo. 02 december, 2015, 10:45
puur uit interesse, wat vinden jullie zo 'slecht' aan battlefront dat het geen GOTY materiaal zou kunnen zijn?

Ik kan me voorstellen dat je star wars niets aan vindt, of shooters, of arcade type shooters, maar dat is een voorkeur, maar als je objectief kijkt, wat is er dan zo slecht afgewerkt aan battlefront dat het niet in een GOTY lijst zo mogen voorkomen?
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #34 Gepost op: wo. 02 december, 2015, 11:07
Citaat van: qrobinez op wo. 02 december, 2015, 10:45

puur uit interesse, wat vinden jullie zo 'slecht' aan battlefront dat het geen GOTY materiaal zou kunnen zijn?

Ik kan me voorstellen dat je star wars niets aan vindt, of shooters, of arcade type shooters, maar dat is een voorkeur, maar als je objectief kijkt, wat is er dan zo slecht afgewerkt aan battlefront dat het niet in een GOTY lijst zo mogen voorkomen?

de game is niet slecht afgewerkt, gfx en sound zijn top, het is zeer zeker geen slecht game
ik vond dat er iets te weinig content in zit en natuurlijk ook weer het hele season pass gedoe, je hebt niet veel verschillende maps per gamemode
geen voice-chat, wat is het nut van objective gamemodes als je niet kan overleggen met je team? partys van max 8 spelers, geen serverbrowser, geen clan gedoe, geen matchmaking voor de co-op

stel u voor dat je als grote clan 20vs20 clan battles kunt doen

natuurlijk het ontbreken van een SP, men kon hier bvb 2 korte SPs ingestopt hebben waarbij je beide sides kunt spelen, al dan niet in co-op
ik vind het een starwars battlefield waar ze alle goeie aspecten van battlefield uit gehaald hebben

nogmaals het is geen slecht game maar na 10u had ik het al wat gezien, ik had net meer die (verslavende) drive om de game op te starten en te spelen

voor mij is een goty een game die innovatief is, ik zou bvb eerder dan een game kiezen als dying light die imo te weinig roem krijgt die het wel verdient
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #35 Gepost op: wo. 02 december, 2015, 11:42
thanks :)

dan is het mij wat duidelijker.

Dat season pass gedeelte is inderdaad wel wat uit de hand gelopen voor bijna alle games tegenwoordig, of je nou assassins creed, just cause 3 of zelfs fallout 4 koopt, allemaal hebben ze een season pass.

Bij COD en Battlefront vind ik het overigens wel de moeite waard om de season passes van te kopen, ik vind dat enorm veel toevoegen kwa waarde aan de game. Je krijgt nieuwe maps, wapens en perks zodat de game een heel jaar lang periodiek weer een boost krijgt. Bij andere games koop ik nooit season passes inderdaad.

de chat en party setup van ingame verplaatsen naar de party chat vond ik zelf juist wel een goede oplossing. Het komt maar heel weinig voor dat er meer dan 8 mensen in clan vorm tegelijk gamen, dus ik zie dat probleem zelf niet zo. in game chats zijn over het algemeen toch niet te verstaan door de slechte kwaliteit en bij meer dan 8 man is de chat toch niet meer te volgen doordat je geen idee meer hebt wie wat zegt of door al het gepraat door elkaar heen :D

Innovatief is inderdaad wel een goede graadmeter, maar dat is ook weer zo subjectief natuurlijk, is de gameplay innovatief (zoals portal of talos principle) of kijk je meer naar de technische kant? Blijft heel lastig.

Redenen voor mij om Battlefront als Game of the Year te kiezen waren de volgende:
- Grafisch een nieuwe mijlpaal voor console gamers.
Je kunt er lang of kort over praten, maar wat de frostbite 3 engine in 60 frames per seconde op de playstation 4 te voorschijn weet te toveren zet alle op dit moment beschikbare games op een behoorlijke achterstand. Dat is enorm goed nieuws natuurlijk, omdat dit heel goed is voor de innovatie van de huidige andere game engines.

- Star Wars sfeer
Als je een fan bent van de star wars serie, kun je niet anders dan concluderen dat de sfeer perfect neergezet is. De planeten en lokaties zijn enorm goed gekopieerd vanuit de films en het lijkt alsof je zelf op de filmset rondloopt vol met kleine details uit de films. Ook een enorm aandeel aan de sfeer is het gebruik van de originele geluiden uit de star wars films waar ze toegang tot hadden. Als je de imperial mars periodiek hoort aanzetten bij gebeurtenissen in de game terwijl je aan het spelen bent dan gaat iedere star wars fan zijn hart harder kloppen :D

- Technisch enorm goed vanaf dag 1:
Dit is helaas eigenlijk wel een uniek iets. Vanaf dag 1 draaien de servers foutloos en zit je instant in een game zonder merkbare lag. Dat lukt andere game developers op dit moment simpelweg niet (zoals bijvoorbeeld Black ops 3 die af en te echt dramatisch is om te spelen kwa lag, en op sommige dagen compleet onbereikbaar is, parties om zeep helpt en op de release dag zelfs helemaal uit de lucht was)

- Gevarieerde gameplay:
Er zijn 14 maps (dat zijn er dus meer dan in black ops 3 bijvoorbeeld) die verdeeld zijn over de verschillende gamemodes. Elke game mode speelt heel anders kwa taktiek en het is zeer eenvoudig om te wisselen tussen die game modes, waardoor het spel elke keer vers aanvoelt

- Arcade shooter :
Iedereen kan deze game direct spelen, door de autoaim, de hele simpele interface en het run en gun direct respawn principe is het voor iedereen direct speelbaar.

- Diepgang:
Als je langer speelt dan kom je erachter dat er toch wel een behoorlijke diepgang zit door een aantal simpele elementen, de combinatie van je drie star cards bepaalt eigenlijk wat je speelstijl gaat worden. Als je bijvoorbeeld op kleine maps speelt met objectives is het slim om een persoonlijke shield met granaten setup te nemen. Speel je op grote maps dan heb je meer aan explosieve kogels en sniper guns. De variatie die je zelf kunt bepalen beinvloeden een heel groot gedeelte van je spelervaring. Daar komt bij dat de passive trait cards je ook kunnen helpen. In objective modes is bijvoorbeeld een trait card die granaat damage die je op kan lopen reduceert een hele goede. Op afstand heb je weer meer aan meer en snellere health regeneration. Zo kun je heel veel sturen in de game.


Als belangrijkste punt voor mij voor de GOTY titel: ze hebben het voor elkaar gekregen om mij als speler het gevoel te geven dat ik in de films meespeel en continu in de actie zit die ik zo leuk vind aan de star wars films. Dat komt door de bovenstaande punten. De beleving van deze game maakt het voor mij dus GOTY :)

Maar dat is het leuke van het lezen van meningen van andere gamers, die kunnen ongetwijfeld ook met het grootste gemak ene lijstje maken zoals hierboven van hun eigen favoriete GOTY game. En gelukkig maar, anders zouden we allemaal dezelfde game spelen en komen er inderdaad nooit meer verrassingen op de markt.


 

Offline ara

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #36 Gepost op: wo. 02 december, 2015, 22:31
Helemaal mee eens qui. Top geschreven weer.  :)
 

Offline FarrolWhite

  • Level 2
  • **
  • Consciousness is the same as breathing.
  • psnFarrolWhite
  • Berichten: 158
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #37 Gepost op: do. 03 december, 2015, 00:16
Heb al een tijdje SW battlefront thuis liggen en pas beginnen spelen. Als star wars fan vind ik hem top en eens iets anders zoals de COD franchise. Maar dat hangt van persoon tot persoon af. Alhoewel de experience wat sloom is, dat vind ik toch :)
 

Offline Crapweazel

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #38 Gepost op: vr. 04 december, 2015, 13:16
Nooit gedacht dat ik zou zeggen dat er teveel goede games zijn uitgekomen dit jaar.. Speel nu the taken king, star wars battlefront, bloodborne, MSG v, fallout 4, en rainbow six siege komt er ook nog aan... aaaargh. Moest no man's sky er al zijn had ik het ook gekocht...
 
"Touched by Jesus, not pressing charges..."

Offline ara

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #39 Gepost op: za. 05 december, 2015, 09:01
Ja echt wel;  de avonden zijn véél te kort, weekends evenzo.

Ik speel momenteel Fallout 4, Battlefront, heb Mad Max uit de store gekocht voor een iets zachter prijsje, CoD is ook heerlijk om spelen. Ook de coop met 3. zaaaalig leuk.
Fallout vind ik dan nog de rustigste spelen. Telkens wanneer ik fallout opzet voelt het alsof ik 7jaar terug gekatapulteerd wordt en me in de Fallout 3 wereld bevind. Maar dan nog ietske leuker qua gameplay. Battlefront is de mooiste game ever ;)
En ik vind coop gamen nog altijd de max. Samen met je twee vrienden het hele verhaal doorspelen en mekaar helpen als het nodig is... TOP. Cod is nu niet de moeilijkste game (we spelen op regular) dus kunnen we nog lekker zotten met mekaar. lol
 

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #40 Gepost op: za. 05 december, 2015, 12:45
ik speel op dit moment just cause 3, ik had er vooraf niet zulke hoge verwachtingen van maar doordat de game zulke hoge review scores kreeg was ik toch wel benieuwd geworden. Het eerste uur vond ik het niet zo'n geweldige game om eerlijk te zijn, ik dacht is dit het nu? Maar na dat uur begint het repetatieve vernietigen en de bijna totale vrijheid toch wel verslavend te worden, met als gevolg: dat ik nu al zo'n 15 uur als een volslagen rambo aan het huis houden ben op die eilanden.

De sky is de limit lijkt het wel, of je nu een tegenstander met een kabel aan een rotor van een helikopter vastmaakt en hem zo kilometers ver wegslingers, of als je explosief vat laat toetrekken naar een gas installatie. Je kunt het zo gek niet bedenken of het kan wel in just cause 3. Echt vet.

Ik ben nog niet eens op een derde van de main story, maar alles er omheen is zo fun dat dit nog wel even echt leuk blijft om te spelen. Dus toch wel een behoorlijke aanrader als je van open wereld games houdt en van destructie games :)

 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #41 Gepost op: ma. 07 december, 2015, 09:55
eens terug WRC 5 boven gehaald na de patch, het aantal graden van je stuurwiel kan nu ingesteld worden
na een half uur alle instellingen te proberen terug de controller genomen, het is niet rijdbaar
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #42 Gepost op: ma. 07 december, 2015, 10:24
Citaat van: diknmuis op ma. 07 december, 2015, 09:55

eens terug WRC 5 boven gehaald na de patch, het aantal graden van je stuurwiel kan nu ingesteld worden
na een half uur alle instellingen te proberen terug de controller genomen, het is niet rijdbaar

klopt, die stond inderdaad in de patch lijst dat je nu die graden kan instellen.
Ik moet de patch ook nog uitproberen. Ben vooral benieuwd of die screentearing nu aangepakt is. Het rijden met stuur had ik zelf geen problemen mee voordien.
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #43 Gepost op: ma. 07 december, 2015, 18:47
nope niet aangepakt, nota's en het afsnijden op sommige plaatsen zijn ook niet aangepakt, zou toch graag eens zien hoe jij rijd dan  :p voor mij is het echt onrealistisch en bagger, ik heb wel enige 'ervaring' in het rallywereldtje  ;)

hopen dat seb loeb beter wordt al vrees ik er ook een beetje voor (milestone) en dirt rally komt ook, maar deze is wel echt sim
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #44 Gepost op: ma. 07 december, 2015, 20:59
Citaat van: diknmuis op ma. 07 december, 2015, 18:47

zou toch graag eens zien hoe jij rijd dan  :p voor mij is het echt onrealistisch en bagger, ik heb wel enige 'ervaring' in het rallywereldtje  ;)

ik heb totaal geen ervaring :D

lijkt me een goed plan, we kunnen wel eens met een aantal een avondje online racen in WRC