thanks
dan is het mij wat duidelijker.
Dat season pass gedeelte is inderdaad wel wat uit de hand gelopen voor bijna alle games tegenwoordig, of je nou assassins creed, just cause 3 of zelfs fallout 4 koopt, allemaal hebben ze een season pass.
Bij COD en Battlefront vind ik het overigens wel de moeite waard om de season passes van te kopen, ik vind dat enorm veel toevoegen kwa waarde aan de game. Je krijgt nieuwe maps, wapens en perks zodat de game een heel jaar lang periodiek weer een boost krijgt. Bij andere games koop ik nooit season passes inderdaad.
de chat en party setup van ingame verplaatsen naar de party chat vond ik zelf juist wel een goede oplossing. Het komt maar heel weinig voor dat er meer dan 8 mensen in clan vorm tegelijk gamen, dus ik zie dat probleem zelf niet zo. in game chats zijn over het algemeen toch niet te verstaan door de slechte kwaliteit en bij meer dan 8 man is de chat toch niet meer te volgen doordat je geen idee meer hebt wie wat zegt of door al het gepraat door elkaar heen
Innovatief is inderdaad wel een goede graadmeter, maar dat is ook weer zo subjectief natuurlijk, is de gameplay innovatief (zoals portal of talos principle) of kijk je meer naar de technische kant? Blijft heel lastig.
Redenen voor mij om Battlefront als Game of the Year te kiezen waren de volgende:
- Grafisch een nieuwe mijlpaal voor console gamers.
Je kunt er lang of kort over praten, maar wat de frostbite 3 engine in 60 frames per seconde op de playstation 4 te voorschijn weet te toveren zet alle op dit moment beschikbare games op een behoorlijke achterstand. Dat is enorm goed nieuws natuurlijk, omdat dit heel goed is voor de innovatie van de huidige andere game engines.
- Star Wars sfeer
Als je een fan bent van de star wars serie, kun je niet anders dan concluderen dat de sfeer perfect neergezet is. De planeten en lokaties zijn enorm goed gekopieerd vanuit de films en het lijkt alsof je zelf op de filmset rondloopt vol met kleine details uit de films. Ook een enorm aandeel aan de sfeer is het gebruik van de originele geluiden uit de star wars films waar ze toegang tot hadden. Als je de imperial mars periodiek hoort aanzetten bij gebeurtenissen in de game terwijl je aan het spelen bent dan gaat iedere star wars fan zijn hart harder kloppen
- Technisch enorm goed vanaf dag 1:
Dit is helaas eigenlijk wel een uniek iets. Vanaf dag 1 draaien de servers foutloos en zit je instant in een game zonder merkbare lag. Dat lukt andere game developers op dit moment simpelweg niet (zoals bijvoorbeeld Black ops 3 die af en te echt dramatisch is om te spelen kwa lag, en op sommige dagen compleet onbereikbaar is, parties om zeep helpt en op de release dag zelfs helemaal uit de lucht was)
- Gevarieerde gameplay:
Er zijn 14 maps (dat zijn er dus meer dan in black ops 3 bijvoorbeeld) die verdeeld zijn over de verschillende gamemodes. Elke game mode speelt heel anders kwa taktiek en het is zeer eenvoudig om te wisselen tussen die game modes, waardoor het spel elke keer vers aanvoelt
- Arcade shooter :
Iedereen kan deze game direct spelen, door de autoaim, de hele simpele interface en het run en gun direct respawn principe is het voor iedereen direct speelbaar.
- Diepgang:
Als je langer speelt dan kom je erachter dat er toch wel een behoorlijke diepgang zit door een aantal simpele elementen, de combinatie van je drie star cards bepaalt eigenlijk wat je speelstijl gaat worden. Als je bijvoorbeeld op kleine maps speelt met objectives is het slim om een persoonlijke shield met granaten setup te nemen. Speel je op grote maps dan heb je meer aan explosieve kogels en sniper guns. De variatie die je zelf kunt bepalen beinvloeden een heel groot gedeelte van je spelervaring. Daar komt bij dat de passive trait cards je ook kunnen helpen. In objective modes is bijvoorbeeld een trait card die granaat damage die je op kan lopen reduceert een hele goede. Op afstand heb je weer meer aan meer en snellere health regeneration. Zo kun je heel veel sturen in de game.
Als belangrijkste punt voor mij voor de GOTY titel: ze hebben het voor elkaar gekregen om mij als speler het gevoel te geven dat ik in de films meespeel en continu in de actie zit die ik zo leuk vind aan de star wars films. Dat komt door de bovenstaande punten. De beleving van deze game maakt het voor mij dus GOTY
Maar dat is het leuke van het lezen van meningen van andere gamers, die kunnen ongetwijfeld ook met het grootste gemak ene lijstje maken zoals hierboven van hun eigen favoriete GOTY game. En gelukkig maar, anders zouden we allemaal dezelfde game spelen en komen er inderdaad nooit meer verrassingen op de markt.