75382 keer gelezen

Topic: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mathieu_a

  • Level 3
  • ***
  • psnmathieu_a
  • Berichten: 401
  • XP: 9
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #15 Gepost op: za. 17 oktober, 2015, 22:14
Citaat van: Vinsanity op za. 17 oktober, 2015, 20:21

Even een vraagje aan de rest met betrekking tot WRC 5.

Vanavond even de rally Tour de Corse in Frankrijk gedaan met een career J-WRC wagen. De hele tijd win je de races meer net aan. Echter in stage 3 ben ik opeens bijna 30 seconden langzamer??!! Uiteraard de rally na 6 stages niet gewonnen. Maar, komt dit jullie bekend voor??

Is een gekend probleem:( helaas
 
Hallo :)

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #16 Gepost op: za. 17 oktober, 2015, 23:47
Citaat van: Vinsanity op za. 17 oktober, 2015, 20:21

Even een vraagje aan de rest met betrekking tot WRC 5.

Vanavond even de rally Tour de Corse in Frankrijk gedaan met een career J-WRC wagen. De hele tijd win je de races meer net aan. Echter in stage 3 ben ik opeens bijna 30 seconden langzamer??!! Uiteraard de rally na 6 stages niet gewonnen. Maar, komt dit jullie bekend voor??

ja zelfde probleem gehad, maar als ik het me goed herinner had ik het in stage 2. Die 30 seconden haal je onmogelijk in, je komt dan tot de 3e plek in het klassement, en kost je dus een trophy. (maar hopelijk komt er nog zo'n rally later waarbij je dan wel de trophy haalt.)
 

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #17 Gepost op: ma. 02 november, 2015, 12:07
ik speel op dit moment voornamelijk 3 games:
- uncharted 2 remastered (net uitgespeeld, wat een fantastische game is dit toch, kan nog helemaal perfect mee op een ps4, ondanks dat het een remaster is)
- Assassins Creed Syndicate: gameplay is leuk en vermakelijk, sfeer in de game is goed. Graphics zijn dermate slecht dat ik het irritant vindt om te spelen, de teruggang van unity naar syndicate lijkt of je van een ps4 naar een ps3 game gaat, zo slecht. Het is dat de gameplay leuk is, waardoor ik het nog wel speel, maar of ik deze ga uitspelen, daar twijfel ik enorm over.
- WRC5: ben bezig met de platinum, ik moet zeggen, hoe langer ik de game speel, hoe beter ik hem begin te vinden. Wel jammer van die enorme stuurhulp in de bochten, maar ach dat houdt het tempo er goed in :D. Heerlijke game!
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #18 Gepost op: ma. 02 november, 2015, 16:43
Ik vind je opmerking omtrent ACS wat raar, grafisch gezien vind ik het zeer goed meevallen voor een open wereld. Wel zijn de verzichten inderdaad iets minder, maar het is misschien ook de setting die je wat minder aanspreekt? Ik heb het daarnet nog gespeeld en vind weinig games veel beter, ik kan er met moeite 5 opsommen.

OT:

WWE 2K16: vermakelijke game voor de fans, wel niet de gemakkelijkste besturing, zelfs op easy

Divinity Original Sin: leuke oldskool RPG waar je wss ook 100 uur kan instoppen

reviews volgen binnenkort ;)
 

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #19 Gepost op: ma. 02 november, 2015, 18:45
Citaat van: Heer_Vonck op ma. 02 november, 2015, 16:43

Ik vind je opmerking omtrent ACS wat raar, grafisch gezien vind ik het zeer goed meevallen voor een open wereld. Wel zijn de verzichten inderdaad iets minder, maar het is misschien ook de setting die je wat minder aanspreekt? Ik heb het daarnet nog gespeeld en vind weinig games veel beter, ik kan er met moeite 5 opsommen.

ja dat kan, mijn mening is duidelijk anders dan :)

Unity vond ik er goed uitzien overigens, maar hier, bijvoorbeeld de gebouw textures die gebruikt zijn zijn absoluut niet scherp en gedownsized in resolutie. De popup die heel vaak plaats vindt. De uitzichten die blurry zijn als je ze vergelijkt met eerdere assassins creed delen, het 'mist' filter in de straten om het einde te blurren,  je kunt gewoon aan alles zien dat ze per se willen zorgen dat die 30FPS gehaald wordt, dat komt ongetwijfeld door de enorme kritiek die ze met unity hebben gekregen, maar het alternatief is echt een enorme stap terug naar mijn mening.

Mooiste voorbeeld vond ik de begin scene van uncharted 3 remastered, die speelt zich in londen af. Zo hoort een next gen game in londen eruit te zien vind ik, niet zoals ze dat nu in AC syndicate hebben gedaan. Ik blijf erbij, AC syndicate is wat mij betreft op grafisch vlak bepaald geen next gen titel. Wel vind ik de rauwe sfeer in de game kwa setting leuk, de gameplay ook. Maar grafisch loopt het enorm achter bij de nieuwe generatie games. Ook leuk om te proberen, speel een half uur unity, stop dan AC syndicate erin en vergelijk de textures kwa gebouwen en grond maar eens.

Maar ieder zijn eigen mening natuurlijk, iedereen let op andere dingen ten slotte :)

Laatst bewerkt op: ma. 02 november, 2015, 18:46 door qrobinez 

Offline VaSaMiAn

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #20 Gepost op: ma. 02 november, 2015, 19:14
Divinity Original Sin: -> ben benieuwd :)
 

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #21 Gepost op: wo. 11 november, 2015, 00:13
dit weekend Black ops 3 gespeeld en vandaag begonnen met Fallout 4.

Ik moet zeggen, de eerste indruk van fallout 4 is enorm goed!
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #22 Gepost op: wo. 11 november, 2015, 09:16
Citaat van: qrobinez op wo. 11 november, 2015, 00:13

dit weekend Black ops 3 gespeeld en vandaag begonnen met Fallout 4.

Ik moet zeggen, de eerste indruk van fallout 4 is enorm goed!

idd fallout 4 is weer een bom
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #23 Gepost op: wo. 11 november, 2015, 10:34
Citaat van: diknmuis op wo. 11 november, 2015, 09:16

idd fallout 4 is weer een bom

hehe leuke woordspeling!

Het beste aan fallout 4 vind ik dat je via de perks punten toekenning je manier van spelen kunt ondersteunen en het spel min of meer richting jouw speelstijl gaat. Bijvoorbeeld ik wil graag meer dat het een shooter is met RPG elementen. Dan is het slim om in het Special menu de perks strength, intelligence en luck toe te kennen. Met name Luck is een belangrijke skill omdat die de Scrounger perk bevat (2 punten in luck is genoeg om die te activeren in het begin). De scrounger perk zorgt ervoor dat je aanzienlijk meer geluk hebt met het vinden van AMMO, dus je zit eigenlijk nooit zonder kogels en het is meer een shooter geworden dan.

Speel je liever meer als een 'turn based' RPG waarbij je zwaar leunt op het VATS systeem (Vault-Tec Assisted Targeting System) dan heb je niet veel kogels nodig en kun je je meer richten op het verdelen van de punten in andere perks. Het wordt er gelijk een behoorlijk ander spel door kwa speelervaring. Fallout 3 had dit overigens ook wel, maar hier vond ik het wel wat duidelijker overkomen dat het zo'n invloed heeft.

De sfeer in de game is fantastisch, als je zo over die verlaten velden door de bomen heenloopt en je ziet die mist flarden zo opkomen in een opgaande zon met de begeleidende jaren 50 radiosongs van diamond radio, dan is het echt wel even slikken hoe gaaf die sfeer is neergezet.

Ook het Sims gedeelte met Sim City elementen vind ik een behoorlijke toevoeging, hoewel je het volgens mij best voor een groot gedeelte kan overslaan is het gewoon een mooi extra element die je in die wereld zuigt.

Het is overigens bijna niet te doen om iets te vertellen over fallout 4 zonder al snel delen van de ervaring te spoilen, dus ik zal er verder niets inhoudelijk over zeggen. Maar wat een goede game tot nu toe !  :)

 

Offline ara

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #24 Gepost op: wo. 11 november, 2015, 10:50
Helemaal mee eens qui.
Maar nog, met zoveel kogels ook in mijn bezit... ik ga ontzettend vaak dood; wellicht zit cod er voor iets tussen, want ik rush en spring overal meteen in.  :p Mag ik niet doen, ik weet het.

Top spel, ik heb echt hetzelfde gevoel bij als bij fallout 3. Mijn allereerste platinum, dus hier moet ik hem ook weer halen. :)
 

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #25 Gepost op: wo. 11 november, 2015, 10:57
Citaat van: ara op wo. 11 november, 2015, 10:50

Helemaal mee eens qui.
Maar nog, met zoveel kogels ook in mijn bezit... ik ga ontzettend vaak dood; wellicht zit cod er voor iets tussen, want ik rush en spring overal meteen in.  :p Mag ik niet doen, ik weet het.

Top spel, ik heb echt hetzelfde gevoel bij als bij fallout 3. Mijn allereerste platinum, dus hier moet ik hem ook weer halen. :)

hehe, nee rushen is niet slim. Wat ik gisteren deed was:
- hond opdracht geven de raider aan te vallen, die was dus lekker bezig om mijn hond van zich af te houden
- via VATS dan een been of arm uitschakelen van de raider (dit was af en toe nodig afhankelijk van de sterkte van de raider, als die niet sterk genoeg was sloeg ik dit over).
- daarna afmaken via free shooting met mijn wapen.

En headshots op niet al te lange afstand zijn tot nu toe altijd dodelijk geweest, dus dat is ook nog wel een slimme taktiek. Maar zodra er echt afstand komt dan heeft het weinig zin om free te shooten, totdat je betere wapens hebt. Alhoewel een mod op je wapen al vrij veel helpt viel me op.
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #26 Gepost op: wo. 11 november, 2015, 12:15
er is ook een scroundel perk waardoor je meer ammo vindt
ik ben een vats speler, zalig hoe je soms de slowmotion ziet als je een gepast headshot plaatst  :p

btw er is een fallout 4 topic
http://playstationclan.be/index.php/topic,2183.0.html
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #27 Gepost op: wo. 11 november, 2015, 13:45
Citaat van: diknmuis op wo. 11 november, 2015, 12:15

er is ook een scroundel perk waardoor je meer ammo vindt
ik ben een vats speler, zalig hoe je soms de slowmotion ziet als je een gepast headshot plaatst  :p

btw er is een fallout 4 topic
http://playstationclan.be/index.php/topic,2183.0.html

ja die scrounger perk heb ik toegekend

fallout 4 topic heb ik inmiddels gezien, maar hoe kun je in godsnaam iets zeggen over die game zonder direct echt te spoilen, dat is nauwelijks mogelijk. Ja hooguit dat de omgeving graphics geweldig zijn en dat ik totaal de mening niet begrijp van praktisch elke reviewer dat de graphics zo verouderd zijn. Ik kan me daar totaal niet in vinden in die mening  :D

ps. komt er trouwens een playstationclan fallout 4 review?
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #28 Gepost op: wo. 11 november, 2015, 16:15
ja er komt een review 
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #29 Gepost op: wo. 02 december, 2015, 10:12
het zijn drukke mooie tijden voor de gamers met al die top titels die er inmiddels uit zijn.

Ik verdeel mijn gametijd op dit moment voornamelijk tussen:
- black ops 3
- battlefront
- fallout 4
- just cause 3

alle 4 de games hebben hun eigen charme, dus het is leuk om tussen deze games te kunnen switchen.

Mijn Game of the Year is (nu alle releases van dit jaar wel zo'n beetje beschikbaar zijn) voor mij inmiddels wel duidelijk, dat is battlefront, die game speelt enorm lekker, grafisch blaast het alle andere games aan flarden op de ps4 en het heeft de star wars sfeer perfect gereproduceerd. Het lijkt wel alsof je zelf meespeelt in de films, super knap gedaan.