75385 keer gelezen

Topic: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Gepost op: do. 08 oktober, 2015, 11:50
Er was nog geen algemene thread waarin we konden praten over games die we nu actief aan het spelen zijn. Daarom leek mij deze thread wel handig daarvoor, dus welke game(s) speel je op dit moment en wat vind je er van?
Laatst bewerkt op: do. 08 oktober, 2015, 12:00 door qrobinez 

Offline kleine_vernimme

Re: Welke game(S) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #1 Gepost op: do. 08 oktober, 2015, 11:59
Ben nu volop bezig met Destiny Legendary Edition
Ben door de verhaallijn en nu dus het leukere deel (strikes, raids,...)
Ik vind het een absoluut topspel
Speelt echt heerlijk weg en lekker uitdagend
Groeten
 

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #2 Gepost op: do. 08 oktober, 2015, 11:59
Op dit moment speel ik 2 games:

Uncharted collection:
Ik ben gisteren begonnen met deel 1 van de 3  hd remasters van uncharted. Ik was benieuwd hoe een 8 jaar oude game er nu op de ps4 uitziet en hoe het speelt. Ik moet zeggen, ik ben diep onder de indruk. De graphics zijn eigenlijk bizar goed te noemen, dus de graphics update is zelfs voor deel 1 al erg goed gelukt. Wel merk je enigszins dat het een 8 jaar oude game is door vooral de details, heel goed voorbeeld hiervan is de engelse tekst (je kunt ook nederlands kiezen overigens) die niet overeenkomt met de lip sync van de karakters. De afgelopen jaren is op dit vlak veel vooruitgang geboekt en wat we tegenwoordig als normaal beschouwen was 8 jaar geleden nog totaal niet mogelijk. Ook is deel 1 vrij makkelijk. In een paar uur zat ik al op 54 procent voortgang van de game zonder ook maar 1 keer doodgegaan te zijn. Dat is tegenwoordig ook wel iets uitdagender.

Al met al zeer blij met deze remake. Het nostalgische gevoel dat je krijgt als je het eerste deel opstart en je hoort de trompetten het uncharted melodietje spelen voelt als een enorme trip door memory lane. Als dan blijkt tijdens het spelen dat de remake ook nog eens enorm goed gelukt is dan kan het eigenlijk al niet meer mis gaan  :)


als tweede game speel ik: Mad Max
Ik weet niet wat het is met deze game. Als je het eerste gebied hebt gedaan dan is eigenlijk de rest van het spel een herhaling van wat je al gedaan hebt in het eerste gebied. Dat zou doodsaai moeten zijn, maar dat is het totaal niet. Sterker nog, het is megaleuk en enorm verslavend om die honderden side missies te vervolmaken en elk gebied vrij te spelen. Ik heb nu 3 gebieden vrijgespeeld van de 5 en vindt het nog steeds even leuk als het eerste uur. Grafisch is die fantastisch en de gameplay is top, zeker omdat je steeds betere skills krijgt en je auto kan upgraden.
Top game :)


En vanavond gaat het natuurlijk compleet los met de langverwachte Beta van Battlefront. De twitch uitzendingen van de early access leden van gisteravond waren in ieder geval enorm indrukwekkend. Ik kan niet wachten als battlefield 4 fan om zelf los te kunnen gaan in het star wars universum  :D

Wat spelen jullie nu zoal?
 

Offline Luizje

  • Level 2
  • **
  • psnLuizje050
  • Berichten: 136
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #3 Gepost op: do. 08 oktober, 2015, 12:35
Op dit moment speel ik 3 spellen.

Destiny the taken king: quests halen, gear verzamelijk, en raiden. Gisteren voor het eerst de raid geprobeerd, 1 woord GEWELDIG.

The Crew: Druk bezig met de laatste paar trophies voor de platinum trophy.

Resogun: Samen met me vriendin gezellig op de bank.
 

Offline Vinsanity

  • Redactie
  • Level 5
  • *
  • Lakers Nation stand up
  • psnvincent-Jannie
  • Berichten: 1.079
  • XP: 5
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #4 Gepost op: do. 08 oktober, 2015, 16:27
Ik ben op dit moment bezig met de beste sportgame op de PS4. Nee, het betreft hier niet Fifa of Pes maar NBA 2K16. NBA 2K16 is weer beter dan zijn voorganger.

Zo heeft Spike Lee het verhaal geschreven voor My Career. Het verhaal is een beetje een cliché, maar het is wel super bedacht. Zo hebben ze bij My Career connections die je kan doen. Door dit te doen kan je fans erbij krijgen, ingame geld verdienen en zelfs kaarten voor My Team.

Naast My Career heb ik ook nog My Park gedaan. Dit is ook weer super tof. Nieuw dit jaar is 1 vs 1 vs 1 en 4 vs 4. De laatste kan chaotisch verlopen wat het ook wel weer leuk maakt.

Daarnaast heb je natuurlijk nog de modus My Team, Play Online, My GM. Aan deze modus heb ik nog geen tijd aan gespendeerd.

Grafisch ziet de game er weer ontzettend mooi eruit. Daarnaast werkt My Park ook weer lekker vlot. Ik heb daar nu al een aantal uren gespeeld en geen lag ondervonden.

Mocht je NBA 2K15 al te gek vinden, dan moet je NBA 2K16 zeker aanschaffen.
 

Offline Kenneth

  • Reviewer
  • Level 7
  • *
  • psnagathor87
  • Berichten: 2.265
  • XP: 14
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #5 Gepost op: za. 10 oktober, 2015, 21:29
Citaat van: qrobinez op do. 08 oktober, 2015, 11:59

Ook is deel 1 vrij makkelijk. In een paar uur zat ik al op 54 procent voortgang van de game zonder ook maar 1 keer doodgegaan te zijn. Dat is tegenwoordig ook wel iets uitdagender.


Je speelt het duidelijk niet op "Crushing"  :p
 

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #6 Gepost op: za. 10 oktober, 2015, 23:21
Citaat van: Kenneth op za. 10 oktober, 2015, 21:29

Je speelt het duidelijk niet op "Crushing"  :p

hehe nee, inderdaad, gewoon op normal.
 

Secuencia

Offline Secuencia

  • Event Manager
  • Level 6
  • *
  • Never Back Down
  • psnSecuencia
  • Berichten: 1.921
  • XP: 27
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #7 Gepost op: zo. 11 oktober, 2015, 09:25
Citaat van: Kenneth op za. 10 oktober, 2015, 21:29

Je speelt het duidelijk niet op "Crushing"  :p


Heb hem al uitgespeeld oo Crushing.
Volgende week misschien eens proberen op dat nieuw niveau  :p
 

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #8 Gepost op: za. 17 oktober, 2015, 14:35
ik ben nu bezig met WRC 5 (world rally championship)

deze titel is een lastige titel om aan te schaffen, er is heel weinig over te vinden kwa reviews en videos om een goed oordeel te kunnen vellen. Aangezien ik een TS300 stuur heb hebben race games altijd mijn aandacht. De Dirt serie op de ps3 heb ik volledig plat gespeeld dus rally is zeker een discipline die ik gaaf vind om te spelen.

Inmiddels heb ik de nodige uren in WRC 5 zitten. Laat ik beginnen met dat het racen met stuur in de game erg goed werkt. Wel zitten er veel hulpjes in die het wat meer arcade maken (dit kun je ook niet uitzetten), dat is bijvoorbeeld goed te merken in de bochten waarin de game zelf al min of meer de goede richting instuurt op het juiste moment. Dit gebeurd wel subtiel, dus je hebt wel het idee dat je het zelf doet, maar je wordt wel degelijk geholpen. Dit zorgt ervoor dat de pace en flow van de baan flink hoog blijft en het komt de speelbaarheid wat mij betreft wel ten goede.

Verder zit de game stampvol content, je krijgt rally lessen in de rally school die je de rij tips en tricks leren van rally rijden. Dit vond ik goed gedaan en het helpt ook daadwerkelijk met het verbeteren van je rijskills. Daarnaast heb je 13 regios waar je kunt rijden (landen) met elk 5 stages die varieren van ruim 2 km tot 12 km per stuk. Als je daarbij optelt dat de tijd van de dag instelbaar is plus het weertype (hier maakt de career flink gebruik van) dan zit het kwa aantal courses wel goed !

Ook de community wordt niet vergeten, je kunt meedoen aan community challenges en de multiplayer kun je zowel offline als online doen (ook tegen ghosts dus).

Na een initiele rijtest wordt het systeem voor je ingesteld. bij mij stond alles op hard wat inhoudt dat je met high damage en high skilled AI in de career rijdt kwa tijden. Dit is niet simpel om eerlijk te zijn, de tijden liggen dermate scherp dat je kei en kei hard moet werken om in de top 3 te komen. De high damage is ook wel een dingetje, aangezien je maar 1 keer per dag je auto mag repareren (en lang niet alles mag je in 1 keer repareren zonder tijdstraf), betekent het dat je elke dag van de career 2 courses moet rijden zonder je auto te repareren. Met high damage is een klein foutje al fataal, dat heeft een grote invloed op het rijgedrag. Bijvoorbeeld als je veren kapot zijn merk je dat behoorlijk, ook je gearbox is van behoorlijk belang, want het is megazuur als je gearbox kapot is in de eerste race en je de tweede race maximaal in zijn 2 mag rijden bijvoorbeeld. Het maakt het wel spannend om zo je races te rijden en je rijdt wat meer gedoseerd van het gas af om de races zo te vervolmaken. (dit is overigens allemaal in te stellen).

Dus als je bovenstaande zo leest ben ik erg enthousiast, wat ik in principe ook ben voor de eerste rally game op de ps4. Maar het is helaas toch niet allemaal zonneschijn in deze game. Voor mij is het overduidelijk dat de game niet af is. Er zitten storende bugs in die het rijgenot voor mij behoorlijk beinvloeden.Een paar voorbeelden:
- Zo zijn bijvoorbeeld de graphics niet op het niveau van wat je tegenwoordig gewend bent op een ps4, dat is op zich niet erg als de gameplay goed is, maar in dit geval is er op veel banen behoorlijk sprake van screentearing. Screentearing is dat het onderste gedeelte van je scherm sneller ververst wordt dan het bovenste gedeelte. Dit merk je met name in bochten waarbij precies in je gezichtsveld een lijn komt waar de screentearing optreedt. Ik vind het echt enorm storend. Het is niet op alle courses, maar je ziet het regelmatig.
- Andere zeer storende bug is dat niet alle ondergronden waarop je rijdt correcte informatie aan je feedback op je stuur geven. Als je op gravel of modder rijdt is het perfect, dan voel je echt het contact met de weg en pas je je stuurgedrag en snelheid hierop aan. Op asfalt in sommige landen ontbreekt deze feedback volledig! Het voelt alsof je op een extreem gladde ijsvloer rijdt, je hebt totaal geen feeling meer met de weg. Dit mag simpelweg in een racegame in 2015 niet meer.
- Ook valt regelmatig de aanwijzingen volledig weg tijdens het racen. Als deze eenmaal wegvalt komt deze ook niet meer terug in de vervolg stages. Pas als je helemaal klaar bent met de course komen de aanwijzingen weer terug. Dit mag gewoon echt niet voorkomen in een rally game. EDIT: dit is blijkbaar geen bug, dit gebeurd wanneer je electronics device schade heeft gekregen tijdens het rijden. Niet 3echt een fijne feature dit :(

Zo zijn er wel meer dingen die niet kloppen waardoor de indruk ontstaat dat de game simpelweg nog niet af is, wat voor een 60 euro game toch eigenlijk onvergeeflijk is.

Dus concluderend, gezien het feit dat het de enige rally game is op de ps4 en de basis gameplay dik in orde is ben ik blij met deze game. Het is een aanvulling op de huidige race games die zich op andere vlakken concentreren. Wel zitten er zeer storende bugs in en is de game niet af te noemen door die bugs. Ik ga er vanuit dat dit via patches de komende maanden wel opgelost gaat worden, maar naar mijn mening is de game enkele maanden te vroeg op de markt gebracht. Als ik een cijfer zou moeten geven krijgt de game op dit moment in de huidige staat een 6. Lossen ze de bugs op dan kan wat mij betreft mijn cijfer verhoogt worden naar een 7.
Laatst bewerkt op: za. 17 oktober, 2015, 16:06 door qrobinez 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #9 Gepost op: za. 17 oktober, 2015, 15:36
Morgen de review op playstationclan.be ;-)
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #10 Gepost op: za. 17 oktober, 2015, 15:43
OT

Transformers Devestation: vooral voor de fans, flitsend high action game met een jaren '80 look

AC Syndicate: mag ik niet te veel over vertellen, maar stelt me niet teleur, ik hoop tegen donderdag de review af te hebben (pas dan mag die ook online)
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #11 Gepost op: za. 17 oktober, 2015, 17:46
WRC 5 is imo niet rijbaar met een stuur, 180 graden draaicirkel dateert nog uit de middeleeuwen
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #12 Gepost op: za. 17 oktober, 2015, 18:12
Citaat van: diknmuis op za. 17 oktober, 2015, 17:46

WRC 5 is imo niet rijbaar met een stuur, 180 graden draaicirkel dateert nog uit de middeleeuwen

ik vond dat juist wel een goede keuze voor deze game, de bochten zijn met minimale snelle inspanning te nemen met het stuur. Dat past wel bij die arcade achtige setup die de rest van de game heeft. bijvoorbeeld die smalle wegen waarbij je op een verhoging rijdt, als je daar iets vanaf rijdt wordt je automatisch teruggeduwd (subtiel) waardoor je veel harder over dat soort wegen kan dan in het echt. Pas als je echt met je wiel er volledig overgaat merk je daar iets van. Bij dat soort arcade achtige feeling past een korte stuurwiel actie ook wel naar mijn mening. Dus zelf ben ik wel blij met die stuur setup zoals die nu is.
 

Offline Vinsanity

  • Redactie
  • Level 5
  • *
  • Lakers Nation stand up
  • psnvincent-Jannie
  • Berichten: 1.079
  • XP: 5
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #13 Gepost op: za. 17 oktober, 2015, 20:21
Even een vraagje aan de rest met betrekking tot WRC 5.

Vanavond even de rally Tour de Corse in Frankrijk gedaan met een career J-WRC wagen. De hele tijd win je de races meer net aan. Echter in stage 3 ben ik opeens bijna 30 seconden langzamer??!! Uiteraard de rally na 6 stages niet gewonnen. Maar, komt dit jullie bekend voor??
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #14 Gepost op: za. 17 oktober, 2015, 21:14
Yep dat is een bug in tour de corse
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308