2797 keer gelezen

Topic: Magic Duels: Origins

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

Magic Duels: Origins

Gepost op: do. 02 juli, 2015, 10:35
Magic Duels: Origins

15 juli is het zover, de wereldwijde release van de Magic Duels: Origins game. De ps4 versie zal overigens iets later verschijnen. Deze kaart game is volledig free to play wat vrij uniek is in het Magic universum. Je kunt uiteraard wel coins kopen om daarmee kaarten te kopen, maar dat haalt naar mijn mening wel een groot gedeelte van de charme van het verzamelen van kaarten weg uit de game.

Voor de mensen die niet weten wat Magic Duels is, dit is een behoorlijk ingewikkeld kaartgame (de handleiding om het te spelen is bijvoorbeeld 64 pagina's met regels). Doel is om de 20 levenspunten van je tegenstander(s) via het leggen van kaarten naar 0 zien te krijgen. Je kunt zelf je kaartdeck samenstellen. Initieel begin je met een starters deck, maar door veel te spelen zul je steeds meer kaarten winnen waarmee je je startersdeck kunt veranderen naar je eigen speelstijl. Het spreekt voor zich dat tussen de te winnen kaarten behoorlijk krachtige kaarten bevinden die je een behoorlijk voordeel kunnen geven in een game. Toch zijn er vele deck varianten mogelijk zodat altijd wel een gepast antwoord te vinden is. Het is enorm strategisch met een klein beetje geluk factor (welke kaarten trek je uit je dek).

De nieuwe Magic Duels versie wordt belachelijk goed ten opzichte van de vorige versies. Grote veranderingen zijn vooral het deck management, het punt dat alles in de game gratis te verdienen is en de nieuwe solo mode die je single player uitdagingen geeft door de AI tegenstanders steeds een uniek genereerde kaarten deck te geven waardoor geen game hetzelfde is. Uiteraard kun je ook online (tot 4 man tegelijk) tegen elkaar spelen. Ook de zo gewenste dual head mode keert terug, hiermee kun je samen met een friend het opnemen tegen een ander twee persoons team.

Zeker nu het free to play is kan iedereen kennis maken met deze kaart game. Ik vind het behoorlijk verslavend waarbij ik wel moet zeggen dat het wel een week gekost heeft om de regels een beetje te leren en de strategie een beetje onder de knie te krijgen om niet compleet weggespeeld te worden. Maar als je deze fase door bent dan staat je een waanzinnig kaartspel te wachten met als beloning het steeds weer kunnen verdienen van nieuwe kaarten waarmee je je kaarten decks kunt verbeteren (je mag meerdere decks maken uiteraard). Gelukkig zitten er de nodige tutorials in de game via de campaign mode om ook beginnende spelers de basis regels uit te leggen, dus iedereen kan het een kans geven.

15 juli is die dus op de meeste platformen beschikbaar, de ps4 versie komt iets later.



Wie zijn er hier nog meer magic the gathering fan?
 

Offline Kenneth

  • Reviewer
  • Level 7
  • *
  • psnagathor87
  • Berichten: 2.265
  • XP: 14
  • Geslacht: Man

Re: Magic Duels: Origins

Reactie #1 Gepost op: do. 02 juli, 2015, 11:44
Heb ooit eens een versie op de PS3 gespeeld, en was idd erg verslavend.
Als deze free to play wordt zal ik het zeker eens downloaden.
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.203
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Magic Duels: Origins

Reactie #2 Gepost op: do. 02 juli, 2015, 11:46
Gwent!
 

Offline qrobinez

Re: Magic Duels: Origins

Reactie #3 Gepost op: do. 02 juli, 2015, 11:54
Citaat van: Heer_Vonck op do. 02 juli, 2015, 11:46

Gwent!

gwent is inderdaad ook een erg leuk kaartspelletje, al is dat totaal niet te vergelijken met de diepgang van magic natuurlijk.
Maar wel een leuke introductie in to kaart punten battles.

Ik speel zelf Magic Planewalkers voornamelijk op de iPad, maar zeker als die op de ps4 beschikbaar komt dan zal ik hem daar ook op gaan spelen zodat we met zijn allen tegen elkaar kunnen gaan spelen.
 

Offline Goofke

  • Level 2
  • **
  • psnGoofke
  • Berichten: 188
  • XP: 4
  • Geslacht: Man

Re: Magic Duels: Origins

Reactie #4 Gepost op: do. 02 juli, 2015, 12:25
Magic Planewalkers heb ik op men xdoos 360 gespeeld en ik was direct verkocht...
Had me toen ook eens de echte kaarten gekocht maar had daar te weinig tijd voor voor te spelen...
Yu-gi-oh kijk ik ook naar uit voor ps4...
 

Offline ara

Re: Magic Duels: Origins

Reactie #5 Gepost op: do. 02 juli, 2015, 14:53
@ qui: wanneer deze uitkomt, ga ik het ook meteen spelen. (samen met jou en etosha als het even kan  :p )

Magic demo heb ik op de ps3 geprobeerd, en ik vond het ook erg interessant.

Ik zet alvast de drankjes koud... i can't wait om gezellig potjes te kaarten met jullie.
 

Offline qrobinez

Re: Magic Duels: Origins

Reactie #6 Gepost op: do. 02 juli, 2015, 15:35
Citaat van: ara op do. 02 juli, 2015, 14:53

@ qui: wanneer deze uitkomt, ga ik het ook meteen spelen. (samen met jou en etosha als het even kan  :p )

Magic demo heb ik op de ps3 geprobeerd, en ik vond het ook erg interessant.

Ik zet alvast de drankjes koud... i can't wait om gezellig potjes te kaarten met jullie.

gaan we zeker doen!
 

Offline qrobinez

Re: Magic Duels: Origins

Reactie #7 Gepost op: di. 07 juli, 2015, 11:24
nu volgende week de release date is op alle platformen behalve de ps4, komen er steeds meer videos beschikbaar van wat je krijgt. Het is dus inderdaad compleet free to play en dit keer ook volledig gericht op de nieuwkomer. Dat is belangrijk want de instap drempel ligt nogal hoog. Het systeem houdt bijvoorbeeld je speelgedrag in de gaten nu. Pas je bepaalde strategieën consequent niet toe (bijvoorbeeld Flying creatures die je niet goed tegenhoudt, of artifacts die je laat voortbestaan in de game), dan ziet de game dit en geeft je de mogelijikheid om een skill quest te doen om je een nieuwe strategie te leren. Dat is met name voor de mensen die net beginnen te spelen een verademing. Uiteraard verdien je daar ingame geld mee om je booster packs weer mee te kunnen kopen.

Boosterpacks is waar het voor een groot gedeelte om draait. Je wilt natuurlijk je ultieme deck samenstellen die elk ander kaarttype en strategie kan weerstaan. Dat doe je door kaarten te verdienen en de beste kaarten in je eigen deck(s) te gaan gebruiken. Nou is het samenstellen van je eigen deck nogal complex. Zeker in het begin heb je geen idee wat de beste strategie is. Ook hier hebben ze rekening mee gehouden. Er is nu een deck assistent die je volledig begeleidt in het maken van je eigen deck en in de gaten houdt dat je uiteindelijk een goed sterk uitgebalanceerd deck hebt gemaakt waarmee je je eigen strategie kunt spelen. Fantastisch dus, want dit is een groot deel van de fun (het verzamelen van kaarten en creeeren van je eigen decks.

De volgende video laat je alle ins en outs zien van hou de ingame currency verdiend kan worden en hoe je je eigen decks kan maken met de gekochte booster packs.




En wat natuurlijk net zo belangrijk is, hoe werkt de campaign en skill quest mode en wat is de gameplay zelf?



Laatst bewerkt op: di. 07 juli, 2015, 11:30 door qrobinez 

Offline Crapweazel

Re: Magic Duels: Origins

Reactie #8 Gepost op: wo. 08 juli, 2015, 15:33
Heb vroeger zeer veel MTG gespeeld. heb ook veel centen gestoken in mtgonline. Maar da's een bodemloze put en je spendeert er veel geld aan. Dit lijkt me nog een leuke tussenoplossing. Hopelijk een betere interface als MTGO en een modus om friends te challengen. Ik haal het zeker in huis. Ik hoop wel dat het ook nog uitdagend is voor de ervaren mtg speler die al wel vertrouwd is met het deckbuilden en de verschillende tactics.

edit: hopelijk brengen ze de "Commander mode" ook naar dit spel ^^
Laatst bewerkt op: wo. 08 juli, 2015, 16:06 door Crapweazel 
"Touched by Jesus, not pressing charges..."

Offline qrobinez

Re: Magic Duels: Origins

Reactie #9 Gepost op: do. 09 juli, 2015, 13:36
Citaat van: Crapweazel op wo. 08 juli, 2015, 15:33

Heb vroeger zeer veel MTG gespeeld. heb ook veel centen gestoken in mtgonline. Maar da's een bodemloze put en je spendeert er veel geld aan. Dit lijkt me nog een leuke tussenoplossing. Hopelijk een betere interface als MTGO en een modus om friends te challengen. Ik haal het zeker in huis. Ik hoop wel dat het ook nog uitdagend is voor de ervaren mtg speler die al wel vertrouwd is met het deckbuilden en de verschillende tactics.

edit: hopelijk brengen ze de "Commander mode" ook naar dit spel ^^

top, dan ben je een stuk meer ervaren dan mij :), als je dingen ziet die niet kloppen die ik zeg aarzel dan niet om het te verbeteren of goede tips te geven waar we allemaal van kunnen leren!

Gisteren is Magic Duels: origin op de IPad gelanceerd, was een kadootje van hun dat die een week eerder te downloaden is. Op 15 juli komt die voor de PC en Xbox One, in augustus komt die voor de ps4.

Ik heb hem gisteren direct op de ipad geinstalleerd en ben begonnen met de eerste campaign. Deze is in feite een veredelde tutorial die je de basics van de game bijbrengt, zodra je deze campaign voltooid hebt unlock je alle andere features van de game.

Ik ken Magic redelijk inmiddels dus ik was benieuwd naar de tutorial campaign. Al na 10 minuten spelen was mij duidelijk dat de 'tutorial' campaign ongelooflijk goed is opgezet. Je krijgt per campaign stap steeds een stukje uitleg van de regels en vervolgens mag je dan een potje spelen tegen een tegenstander waarbij je alleen die regels toepast. Zodra er in dat potje iets speciaals voorkomt pauzeert je potje en krijg je automatisch een skill quest naar voren. Deze is optioneel, maar legt in een paar stappen uit hoe het magic mechanisme werkt. Het is aan te raden deze te doen want het leert je in zeer korte tijd hoe die specifieke situatie werkt en je krijgt er ingame gold voor. Na de skill quest (die vrij kort zijn) gaat je game weer verder waar je gebleven was en kun je je geleerde kennis weer direct toepassen in de game.

Na de eerste campagne weet je al behoorlijk veel, je weet namelijk:
- hoe het punten systeem werkt
- hoe je een goede aanval en block strategie kan opzetten
- hoe je met landkaarten moet omgaan
- hoe de standaard aanval en block kaarten werken
- hoe Instants kaarten werken
- hoe Aura kaarten werken
- hoe Enchantment kaarten werken
- Hoe Artifact kaarten werken

Als je de eerste campagne totaal hebt gedaan unlocked het spel. Als je alles gedaan hebt heb je al 330 Gold verdiend en als beloning krijg je ook nog eens 3 Booster packs omdat je de campagne voltooid hebt. Een booster pack bevat 6 unieke kaarten om je standaard deck mee te versterken.

Zodra het spel unlocked is zul je zelf een kaarten deck moeten gaan maken om de rest van de game mee te gaan spelen. Je krijgt van het spel een enorme grote startersdeck doos vol met kaarten om mee te beginnen. (dit soort dozen kun je ook in het echt kopen in de winkels als je het niet op een computer speelt maar in het echt).

Omdat ik al gold had verdiend kon ik ook nog wat extra boosterpacks kopen. Een boosterpack kost 150 gold. Dus ik kon er 2 bijkopen. Nu had ik dus een startersdeck plus 5 boosterpakjes met 6 kaarten per stuk. 1 voor 1 heb ik deze boosterpakjes open gemaakt en gekeken wat voor extra 'random' kaarten ik gekocht had. Dit waren over het algemeen goede kaarten waar ik zeer blij mee was maar in boosterpack 4 kon ik juichen van geluk want daar zat een zeer zeldzame double faced Legendary kaart in !!! Ik kon mijn geluk dus niet op, een mooie start om mijn deck te gaan maken.

Om verder te spelen heb je een eigen deck nodig, je hebt je startersdeck plus de 30 extra kaarten uit je boosterpack om een mooi deck mee samen te stellen. De ervaren spelers kunnen een deck helemaal zelf samenstellen. Ik heb de 'begeleide' deck manager gebruikt die continu 5 kaarten voorstelt die in je deck passen. Je kunt op elk moment autocomplete doen, maar het komt er op neer dat je uiteindelijk een behoorlijk sterk en vooral speelbaar Deck hebt om mee te beginnen.

Daarna ben je vrij om te doen wat je wilt, je kunt solo battles doen tegen de AI, je kunt de Campaign vervolgens of je kunt 1 van de online modes proberen tegen andere spelers. Alles levert geld op, dus je kunt regelmatig boosterpacks kopen als je het spel speelt. Je hoeft echt niet geld te investeren, dus het is echt free to play.

Al met al vlogen de uren gisteren voorbij, het is de beste versie tot nu toe die ik van Magic gespeeld heb (ik heb de 2014 en 2015 versie ook gespeeld). Zeker de tutorials maken het voor nieuwe spelers eindelijk mogelijk om geholpen door de game de vrij complexe regels te doorgronden. In eerdere versies waren ook wel tutorials, maar die waren lang niet zo goed en duidelijk als dat ze nu zijn.

AANRADER dus :) !!!

Nu de game beschikbaar is op de IPad zijn er ook 3 korte Dev diaries te zien die in sneltreinvaart de game uitleggen. Zeker even kijken als je geinteresseerd bent in deze game :)






 

Offline ara

Re: Magic Duels: Origins

Reactie #10 Gepost op: do. 09 juli, 2015, 20:42
Mooie review qui!  Ik kijk uit naar half augustus.
 

Offline Crapweazel

Re: Magic Duels: Origins

Reactie #11 Gepost op: wo. 15 juli, 2015, 13:42
Toffe Review! Can't wait.

Ik zou kunnen proberen veel verschillende tactieken (Ramp, gravedigger, control, aggro,..)  uit de doeken te doen.  Maar er bestaan goede sites die dit beter kunnen dan mij. Check zeker http://www.channelfireball.com
Is al dat amerikaans gezwans niets voor jou mag je mij altijd persoonlijk vragen stellen. (HEt is al wel even geleden en de vorige set kaarten heb ik niet meer gevolgd)
 
"Touched by Jesus, not pressing charges..."

Offline qrobinez

Re: Magic Duels: Origins

Reactie #12 Gepost op: wo. 15 juli, 2015, 15:38
Citaat van: Crapweazel op wo. 15 juli, 2015, 13:42

Toffe Review! Can't wait.

Ik zou kunnen proberen veel verschillende tactieken (Ramp, gravedigger, control, aggro,..)  uit de doeken te doen.  Maar er bestaan goede sites die dit beter kunnen dan mij. Check zeker http://www.channelfireball.com
Is al dat amerikaans gezwans niets voor jou mag je mij altijd persoonlijk vragen stellen. (HEt is al wel even geleden en de vorige set kaarten heb ik niet meer gevolgd)

engels is geen probleem, dat spreek en schrijf ik vloeiend. Die site is een geweldige aanrader zag ik. Die ga ik zeker goed doornemen, bedankt!

Vandaag komt deze game overiges uit voor de pc en xbox one. Ik speel hem nu al de hele week en heb inmiddels verschillende decks gebouwd voor verschillende taktieken. Is ook noodzakelijk overigens want sommige decks waar je tegenspeelt zijn echt verschrikkelijk lastig. Zeker die gravedigger decks met die 1 miljoen 1/1 zombies, voor je het weet ligt je hele tafel tegenover je vol met die zombies en is er geen blocken meer aan :D

zelf vind ik tot nu toe een combinatie van White en Blue erg fijn spelen. De flying creatures van white met de 'irriteer je tegenstander' magic defense cards van blue werken verassend vaak erg goed tegen anderen :D

1 tegenstander is voor mij tot nu toe nog onverslaanbaar, daar heb ik geen goede taktiek tegen nog. Die heeft continu kaarten die mij deck kaarten kosten, dus dan legt hij een kaart neer die mij elke beurt 3 deck kaarten kost bijvoorbeeld, of een instant kaart die mij 5 kaarten kost. Voor je het weet is je eigen deck leeg (0 kaarten left) en heb je verloren :( , daar ben ik nog druk mee bezig om daar een goede deckbuild tegen samen te stellen. Maar ik verwacht wel wat tips op die site van jou te kunnen vinden.

Het is na 1 week nog steeds free to play, de quests leveren lekker veel op (40 gold per quest) en de battles zelf ook dus het gaat best hard en je kunt regelmatig nieuwe boosterpacks aanschaffen. Ook gaaf is, is dat dit jaar elk deck een eigen supersterke doubleface planewalkers legendary kaart heeft. Ik heb er nu 1 maar holy canolie, als je die kaart op tafel kan leggen (kost je overigens een vermogen aan land kaarten), dan own je ook wel die hele tafel :D

Echt het beste kaartspel tot nu toe, elk potje is anders (de solo potjes hebben unieke decks die ieder potje opnieuw gegenereerd worden, waardoor geen potje hetzelfde is.) Online werkt vloeiend, maar vind ik op dit moment nog te moeilijk, die tegenstanders zijn echt ervaren en spelen mij met gemak van de mat af, wat een goede zaak is, want het geeft een goede uitdaging om beter te worden. De solo mode is perfect voor het verdienen van gold en uittesten van strategieën.

En omdat je echt hard moet werken om je deck te verbeteren (via veel spelen gold verdienen) vind ik het een enorme lange houdbaarheid hebben die de verzameldrang en speeldrang flink aanwakkert.

Wel is jammer dat je als je geen wifi verbinding hebt (bijvoorbeeld op vakantie of in de trein) dat je dan geen gold verdiend omdat je niet met je online profiel kan connecten. Je kunt uiteraard wel spelen, maar het levert geen gold op. Dat is eigenlijk het enige minpuntje dat ik kan vinden in deze game en ik ben praktisch toch altijd online dus het is een minor issue.
 

Offline VaSaMiAn

Re: Magic Duels: Origins

Reactie #13 Gepost op: wo. 15 juli, 2015, 17:06
Waar is de tijd waar we Magic kaarten uitwisselde om zo je eigengestelde deck nog beter te maken. Ik zou het liever terug in realiteit spelen dan virtueel. Want zo kan je op je gemak alle kaarten goed doornemen en doorlezen voor je samenstelling van je deck.

Als de prijs goed meevalt zal ik eventueel eens overwegen om die aan te kopen.
 

Offline Goofke

  • Level 2
  • **
  • psnGoofke
  • Berichten: 188
  • XP: 4
  • Geslacht: Man

Re: Magic Duels: Origins

Reactie #14 Gepost op: wo. 15 juli, 2015, 18:48
waar kan je hem eigenlijk downloaden?
ging toch vandaag uitkomen voor pc?