5310 keer gelezen

Topic: Headset

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline kleine_vernimme

Re: Headset

Reactie #15 Gepost op: wo. 30 september, 2015, 11:16
Hey iedereen,

ik heb nog nooit (je leest het goed) een headset gehad omdat ik nogal verlegen ben en on line mensen niet wil teleur stellen door slecht te spelen.
Maar ik wil me wel eindelijk over die schuchterheid zetten omdat het bij on line gamen soms gewoon onmisbaar is.
Weet er iemand een goede, niet te dure headset voor de PS4.
Ik kan dit wel opzoeken via google maar hoor het liever van andere leden die hier al ervaring mee hebben.
Alvast bedankt.
Groeten
 

Offline Kenneth

  • Reviewer
  • Level 7
  • *
  • psnagathor87
  • Berichten: 2.265
  • XP: 14
  • Geslacht: Man

Re: Headset

Reactie #16 Gepost op: wo. 30 september, 2015, 11:32
Voor een eerste headset kan je gewoon die officieële van PlayStation kopen:

http://www.bol.com/nl/p/sony-playstation-4-wireless-7-1-virtueel-surround-gaming-headset-ps4-ps3-ps-vita-pc-mac-mobile-zwart/9200000024774716/?country=BE

Voelt wel een beetje ongemakkelijk aan het hoofd bij mij, maar voor de rest geen klachten

Hier vind je ook een aantal besproken headsets:
http://playstationclan.be/index.php?action=reviews&sa=hardware
Laatst bewerkt op: wo. 30 september, 2015, 11:38 door Kenneth 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Headset

Reactie #17 Gepost op: wo. 30 september, 2015, 11:37
Ik heb ook de officiële, is voor mij prijs/kwaliteit de beste. Wordt ook 4-5 keer per week gebruikt, enig nadeel, voor mij dan, dat ik hem na een uurtje of 5-6 weer moet opladen. Is ook compatibel met PS3 wat voor mij een groot voordeel is.
 

Offline qrobinez

Re: Headset

Reactie #18 Gepost op: wo. 30 september, 2015, 11:44
ik heb 4 headsets van hele simpele USB headsets tot full surround headsets (draadloos).

Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de goedkoopste headset het meest gebruik, die is het best geschikt voor mij om mensen te verstaan en ruisvrij.

Ik heb een vergelijkbare als die hieronder (27,99 euro)
http://www.bol.com/nl/p/logitech-h340-usb-headset/1003004012439605/

zo kun je heel goedkoop beginnen met een goede kwaliteit (2 oorschelpen is echt noodzakelijk voor gamen anders versta je de mensen simpelweg niet goed). En als het niets voor je is dan ben je niet over de 100 euro kwijt voor een draadloos model.

Wat betreft verlegen zijn bij online gamen, dat is heel normaal in het begin hoor. Dat heeft praktisch iedereen gehad hier, de eerste maanden zei ik ook nooit wat tijdens het online gamen en al die andere mensen praatten voluit, dat vond ik altijd zo bijzonder dat ze dat deden dat ik maar niets zei.

Nu is het wel anders na zoveel jaar online gamen. Ik ben ervan overtuigd dat er mensen zijn die mij muten zoveel praat ik tegenwoordig :D, dus dat is een kwestie van wennen en dat gaat vanzelf beter als je wat vaker met dezelfde mensen speelt. Daar is de playstationclan bij uitstek geschikt voor aangezien het competatieve element hier meer vriendelijk gericht is en het toch wat meer voor de gezelligheid is. Dus als je wat mindere scores haalt dan anderen dan maakt dat niets uit, zolang je maar plezier er in hebt :)

 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Headset

Reactie #19 Gepost op: wo. 30 september, 2015, 12:12
zoals qrobinez zegt, je hoeft geen schrik te hebben om online te praten
eens je online met wat dezelfde mensen speelt hierbij de clan wordt het soms zelfs meer grappen maken etc., het draait ook vooral om de fun bij ons
dus als wij sterven door jouw toe doen weten we je te vinden  :@  :p

ik zelf gebruik turtle beach voor zowel ps4 en xb1 en heb nog een turtle beach voor pc, altijd tevreden over geweest
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline Goofke

  • Level 2
  • **
  • psnGoofke
  • Berichten: 188
  • XP: 4
  • Geslacht: Man

Re: Headset

Reactie #20 Gepost op: wo. 30 september, 2015, 12:32
Het is toch meestal door muis dat we dood gaan :p
Mijn eerste headset was een turtle bracht px 22 en was hier zeer tevreden over, je kon alles bij regelen wat je wilt enigste nadeel is, hij heeft een hele lange draad.
Denk dat je hem nu voor zo een 60 euro kan kopen.
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Headset

Reactie #21 Gepost op: wo. 30 september, 2015, 12:53
Citaat van: Goofke op wo. 30 september, 2015, 12:32

Het is toch meestal door muis dat we dood gaan :p
Mijn eerste headset was een turtle bracht px 22 en was hier zeer tevreden over, je kon alles bij regelen wat je wilt enigste nadeel is, hij heeft een hele lange draad.
Denk dat je hem nu voor zo een 60 euro kan kopen.

ok ik zal u niet meer healen in TESO  :@  :p
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline kleine_vernimme

Re: Headset

Reactie #22 Gepost op: wo. 30 september, 2015, 13:09
Hey iedereen,

bedankt voor de (enorm snelle) feedback.
Die van Turtle Beach zien er inderdaad wel goed uit (een lange draad stoort me niet echt)
Zal me daar vandaag eens wat verder in verdiepen en uiteindelijk een keuze maken
En misschien dat het inderdaad makkelijker praten is tegen mensen die je - min of meer - kent :-)
Voeg me zeker toe en hopelijk tot hoors
Groeten
 

Offline kleine_vernimme

Re: Headset

Reactie #23 Gepost op: wo. 30 september, 2015, 14:35
Hey,

sorry voor alle vragen maar ben alles eens aan het bekijken en mijn oog viel op deze

http://www.bol.com/nl/p/turtle-beach-ear-force-p11-wired-stereo-gaming-headset-zwart/1004004011251827/

Nu lees ik dat deze lastig is aan te sluiten op de PS4. Je zou iets moeten bijkopen om afzonderlijk het game en chat geluid te kunnen regelen. Heeft iemand van jullie daar een idee van want als dat het geval is wordt het wel een dure affaire.

Anders viel mijn oog ook nog op volgende twee.

http://www.bol.com/nl/p/turtle-beach-ear-force-sentinel-task-force-call-of-duty-advanced-warfare-wired-stereo-gaming-headset-zwart/9200000031747236/

Alle input helpt. :-)
Alvast bedankt (nogmaals)

Groeten,

Kevin
 

Offline Teun de Dreun

Re: Headset

Reactie #24 Gepost op: wo. 30 september, 2015, 15:07
Citaat van: kleine_vernimme op wo. 30 september, 2015, 14:35

Hey,

sorry voor alle vragen maar ben alles eens aan het bekijken en mijn oog viel op deze

http://www.bol.com/nl/p/turtle-beach-ear-force-p11-wired-stereo-gaming-headset-zwart/1004004011251827/

Nu lees ik dat deze lastig is aan te sluiten op de PS4. Je zou iets moeten bijkopen om afzonderlijk het game en chat geluid te kunnen regelen. Heeft iemand van jullie daar een idee van want als dat het geval is wordt het wel een dure affaire.

Anders viel mijn oog ook nog op volgende twee.

http://www.bol.com/nl/p/turtle-beach-ear-force-sentinel-task-force-call-of-duty-advanced-warfare-wired-stereo-gaming-headset-zwart/9200000031747236/

Alle input helpt. :-)
Alvast bedankt (nogmaals)

Groeten,

Kevin


Neem aan dat je met zo een headset al het geluid over de headset doet en niet deels via de speakers.  2e is zonder mic ?

 

Offline kleine_vernimme

Re: Headset

Reactie #25 Gepost op: wo. 30 september, 2015, 15:10
Ja het zou alles dan over de headset zijn, maar moet niet per sé
De tweede zegt bol.com zelf dat het zonder is maar twee anderen zeggen dat het met mic is :-)
 

Offline Teun de Dreun

Re: Headset

Reactie #26 Gepost op: wo. 30 september, 2015, 15:47
Citaat van: kleine_vernimme op wo. 30 september, 2015, 15:10

Ja het zou alles dan over de headset zijn, maar moet niet per sé
De tweede zegt bol.com zelf dat het zonder is maar twee anderen zeggen dat het met mic is :-)


Zelf zou ik dan alles over de headset doen omdat de schelpen van de headset geluid van buiten dempen.   Volgens mij kun je via de instellingen dit aanpassen en is de keuze dus vrij.  Sommige gevallen heb je een plug nodig die je audi stekker verbreden/versmallen om in je controller te passen. Paar euro.

Hmzz zou de gok niet wagen als je er 1 met mic wilt :D
 

xXiNiXx

Offline xXiNiXx

  • Administrator
  • Level 6
  • *
  • psnxXiNiXx
  • Berichten: 1.515
  • XP: 27
  • Geslacht: Man

Re: Headset

Reactie #27 Gepost op: wo. 30 september, 2015, 16:17
Persoonlijk zou ik geen Turtle Beach headset kopen. Deze gebruiken vaak veel kabels en geven ook vaak ruis als je de microfoon gebruikt.

De beste headset voor de PS4 die je kan kopen voor een schappelijke prijs, is de officiële van Sony zelf (in het blauw of het wit):



Sony PlayStation 4 Wireless 7.1 Virtueel Surround Gaming Headset - €89.99
 
Welkom bij de leukste Playstation familie.


Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Headset

Reactie #28 Gepost op: wo. 30 september, 2015, 16:34
Ik zou er idd ook €40 meer voor geven en gaan voor de officiële
 

Offline ara

Re: Headset

Reactie #29 Gepost op: wo. 30 september, 2015, 17:01
Citaat van: qrobinez op wo. 30 september, 2015, 11:44



Wat betreft verlegen zijn bij online gamen, dat is heel normaal in het begin hoor. Dat heeft praktisch iedereen gehad hier, de eerste maanden zei ik ook nooit wat tijdens het online gamen en al die andere mensen praatten voluit, dat vond ik altijd zo bijzonder dat ze dat deden dat ik maar niets zei.


hahaha, yeah right. Ik denk dat je een geboren entertainer bent. Toen ik je leerde kennen (6jaar geleden) waren jij en je toenmalig game partner de Waldorf & Statler van onze game groepje  :p :p

Citaat van: qrobinez op wo. 30 september, 2015, 11:44

Nu is het wel anders na zoveel jaar online gamen. Ik ben ervan overtuigd dat er mensen zijn die mij muten zoveel praat ik tegenwoordig :D


 8)  Dat zou niemand durven

Citaat van: qrobinez op wo. 30 september, 2015, 11:44

dus dat is een kwestie van wennen en dat gaat vanzelf beter als je wat vaker met dezelfde mensen speelt. Daar is de playstationclan bij uitstek geschikt voor aangezien het competatieve element hier meer vriendelijk gericht is en het toch wat meer voor de gezelligheid is. Dus als je wat mindere scores haalt dan anderen dan maakt dat niets uit, zolang je maar plezier er in hebt :)


Helemaal juist!   :)  :D



Over headsets:

ik heb de Turtle Beach px4, dat werkt zeer goed qua geluid. Wat ik jammer vind is dat ik de volume van de mensen niet stiller kan zetten, want dat gaat het geluid van de game ook minder. Maar eerlijk gezegd, bij online gamen neem ik dat oortje wat je bij je ps4 krijgt. Dat ding werkt prima.