6913 keer gelezen

Topic: Fallout 4

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Fallout 4

Reactie #15 Gepost op: do. 12 november, 2015, 12:39
ala snake een raider met power armor verslaan  :p

http://gfycat.com/DaringConstantArmedcrab

 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Fallout 4

Reactie #16 Gepost op: do. 12 november, 2015, 17:07
Dogmeat of is het Dogmuis  :D


daaaaag Behemoth  :p


man dit game is zalig  :o
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Fallout 4

Reactie #17 Gepost op: do. 12 november, 2015, 22:18
mooie foto's!

dogmeat rules, beste buddy ever in een game, die heeft me al heel vaak gered :D

weer een heel stuk verder in de game, hoe verder je komt hoe gaver het wordt, die eerste ghoul horde ontmoeting was even schrikken :D , zoveel van die zombies achter je aan, als een gillend speenvarken rende ik weer zo hard mogelijk terug hahaha. Maar een granaatje van afstand deed wonderen :).

Laatst bewerkt op: vr. 13 november, 2015, 01:21 door qrobinez 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Fallout 4

Reactie #18 Gepost op: vr. 13 november, 2015, 09:38
ja die ghouls zijn veel agressiever dan in fallout 3
ik ga altijd met dogmeat op stap, er zijn wel veel companions in de game, heb er al een stuk of 10 gevonden denk ik
level 16 ondertss en idd hoe verder je komt hoe beter de game nog wordt
gisteren een onweer storm gehad in een open gebied, gans de lucht groen en bliksem, zalig om te zien
Laatst bewerkt op: vr. 13 november, 2015, 09:43 door diknmuis 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Fallout 4

Reactie #19 Gepost op: vr. 13 november, 2015, 10:17
Citaat van: diknmuis op vr. 13 november, 2015, 09:38

ja die ghouls zijn veel agressiever dan in fallout 3
ik ga altijd met dogmeat op stap, er zijn wel veel companions in de game, heb er al een stuk of 10 gevonden denk ik
level 16 ondertss en idd hoe verder je komt hoe beter de game nog wordt
gisteren een onweer storm gehad in een open gebied, gans de lucht groen en bliksem, zalig om te zien

Klopt dat zijn de radiation stormen, dan moet je schuilen om straling te voorkomen. Ik ben gewoon een uurtje gaan slapen in de game en toen was de storm weer over.
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Fallout 4

Reactie #20 Gepost op: vr. 13 november, 2015, 10:30
bij mij sloeg de bliksem in vlakbij op een vrachtwagen (zonder banden) met een explosie als gevolg  :|
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Fallout 4

Reactie #21 Gepost op: vr. 13 november, 2015, 17:40
hokje aan het bouwen voor mn power armors  :D

 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline kleine_vernimme

Re: Fallout 4

Reactie #22 Gepost op: ma. 16 november, 2015, 13:28
Hey iedereen,

ik ga me toch nog maar eens aan een RPG wagen omdat er hier toch meer het FPS element aanwezig is.
Het grootste probleem dat ik met dit soort games heb, is dat ik echt slecht ben in character development.
Meestal zoek ik dan een build op en hou ik me daar aan maar dan voel ik me eigenlijk te beperkt.
Dus ik wou nu gewoon eens doen wat ik denk en dan zien we wel maar wat ik niet wil is dan een volledig unbalanced character hebben.
Hebben jullie tips over hoe aan zo een game te beginnen?
Alvast bedankt.

Groeten
 

Offline qrobinez

Re: Fallout 4

Reactie #23 Gepost op: ma. 16 november, 2015, 13:58
Citaat van: kleine_vernimme op ma. 16 november, 2015, 13:28

Het grootste probleem dat ik met dit soort games heb, is dat ik echt slecht ben in character development.
Meestal zoek ik dan een build op en hou ik me daar aan maar dan voel ik me eigenlijk te beperkt.
Dus ik wou nu gewoon eens doen wat ik denk en dan zien we wel maar wat ik niet wil is dan een volledig unbalanced character hebben.
Hebben jullie tips over hoe aan zo een game te beginnen?

Dat hangt heel erg af van je speelstijl.

Je hebt initieel een aantal punten die je dient te verdelen om je karakter te maken. Let op! je krijgt de indruk dat je al deze punten in de SPECIAL stats moet zetten, dat is niet zo. De SPECIAL stats geven aan welke perks je vrij speelt om te kiezen in de perk chart. Bijvoorbeeld als je als actie shooter wil spelen, dan dien je minimaal 3 punten in de Luck sectie te zetten, bij 2 punten speel je namelijk de Scrounger perk vrij die je dan kunt selecteren. Die zorgt ervoor dat je aanzienlijk meer ammo vindt.

Zelf heb ik gekozen voor een Special en perk setup die me veel ammo laat vinden, simpele monitoren kan hacken, lockpick skills, betere stats repairs voor health en nog wat andere.

Maar als je meer als een sneaker wil spelen dan zou je weer een compleet andere build moeten doen. Tijdens de installatie krijg je een uitgebreide uitleg via filmpjes wat elke SPECIAL feature voor voordelen heeft.

Ik zou vooraf wat YouTube guides bekijken (of de fallout 4 guide erbij kopen voor 16,95 waarin in 500 pagina's alle ins en outs voorbij komen. Ik vind het een geweldige guide om erbij te hebben zelf.)

Wat is je speelstijl die je wilt gaan hanteren in fallout 4? Dan kunnen we wat gerichter perks opnoemen die dat supporten.
als je meer als actie shooter wil spelen dan
 

Offline fonzbertha

  • Level 2
  • **
  • psnfonzbertha
  • Berichten: 107
  • XP: 4
  • Geslacht: Man

Re: Fallout 4

Reactie #24 Gepost op: ma. 16 november, 2015, 14:11
Is da spel te doen als je nooit rpg games speelt. Heb da ongeveer 10 15 jaar geleden is geprobeerd en da lukte mij gewoon niet vandaar da ik die altijd links laat liggen. Maar fallout ziet er echt wel goed uit
 

Offline qrobinez

Re: Fallout 4

Reactie #25 Gepost op: ma. 16 november, 2015, 14:29
Citaat van: fonzbertha op ma. 16 november, 2015, 14:11

Is da spel te doen als je nooit rpg games speelt. Heb da ongeveer 10 15 jaar geleden is geprobeerd en da lukte mij gewoon niet vandaar da ik die altijd links laat liggen. Maar fallout ziet er echt wel goed uit

ja dat is prima te doen, er komt uiteraard wel enorm veel op je af in de de eerste 10 uur, maar er is genoeg informatie te vinden online om je daarmee te helpen of je stelt je vraag gewoon hier.

Wat is in basis de moeilijkheid van dit RPG Speltype? -> Je speel ervaring is heel erg afhankelijk van je initiele character build. Als je dat in het begin niet helemaal goed doet dan wordt het spel eigenlijk best wel lastig en moeilijk, maar !!! je kunt op elk moment in het spel de moeilijkheid veranderen van very easy naar easy, naar normaal, naar hard en naar very hard. Het mooie is dat deze instelling zelf geen enkele invloed heeft op de trophies, dus ook op very easy kun je gewoon platinum halen. Waar de moeilijkheid wel invloed op heeft is op de te vinden items, als je op hard speelt zul je betere wapens en mods vinden dan als je op easy speelt. Ook wel logisch want de tegenstanders zullen moeilijker zijn.

Andere dingen die best overweldigend over kunnen komen is dat je meerdere nederzettingen moet bouwen en de mensen die je werft tevreden moet houden door de dingen die je bouwt. Daarvoor moet je overal in de wereld items voor pakken en vernietigen (scrappen) om aan de grondstoffen te komen die je moet bouwen.

Ook dien je eigenlijk wel je wapens en armor te gaan verbeteren door zelf mods te maken, hier kan alles voor gebruikt worden, als je bijvoorbeeld een ventilator ergens ziet staan kun je deze gebruiken om daar de electriciteitsdraden en schroefjes uit te halen om bijvooreeld een shotgun te maken die een mes voorop heet dat onder stroom staat. Dat scrappen gebeurd automatisch maar je moet er wel altijd bij nadenken hoe en wat je doet.

Zelfde geldt voor health items en natuurlijk de Chemistry die bepaalde stats tijdelijk verbeteren. Bijvoorbeeld als je een quest krijgt waarbij je onderwater iets moet doen dan kun je die quest niet uitvoeren omdat je doodgaat door de radioactieve straling als je in het water zwemt. Dat kun je heel simpel oplossen door een pilletje in te slikken (genaamd RAD-X) die je een bepaalde tijd minder vatbaar maakt voor radiation. Dat soort dingen worden eigenlijk niet uitgelegd in fallout 4 en zul je zelf moeten ontdekken of online zien te achterhalen.

Daarom denk ik dat zeker voor beginnende spelers zo'n fallout 4 guide een geweldige investering is, er zitten zo bizar veel dingen in fallout 4 (quests en andere type opdrachten) dat je altijd een makkelijke manier hebt om verder te komen.

Overigens wordt er veel ook wel uitgelegd hoor in de game, het is een beetje een actie RPG geworden en bepaalde dingen zijn enorm versimpeld om het wat meer mainstream te maken. En natuurlijk kun je gerichte vragen hier altijd stellen, want er zitten hier genoeg mensen die fallout spelen, dus je staat er nooit alleen voor.

De game zelf is fantastisch, er is zo bizar veel te doen, ik heb nu zo'n 6 quests gedaan en ben al zo'n 15 uur bezig, dat is nog maar het begin, maar het is en blijft een geweldige ervaring om steeds weer te spelen met hele mooie lokaties (buiten en binnen). Ik speel zelf op easy overigens omdat je dan minder kogels nodig hebt en het wat meer een shooter is, maar je kunt ook het tegenover gestelde doen uiteraard en volledig op je VATS systeem vertrouwen, dan heb je wel een behoorlijk andere ervaring van de game (meer strategisch) dan dat ik heb als shooter fan. Dat is het mooie van deze game, je bepaald binnen bepaalde grenzen zelf hoe je de game wilt spelen.

dus ik zeg: zeker kopen als dit je een leuke game lijkt, er is voldoende info op YouTube en websites te vinden mocht je ooit eens vastzitten met hoe je iets moet doen.
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Fallout 4

Reactie #26 Gepost op: ma. 16 november, 2015, 14:32
@ kleine_vernimme
zoiets mag je niet met een build spelen, wat je wel kan doen is zoals qrobinez zegt, zoek eens alles wat op om een gedacht te krijgen van de verschillen en waar je van speelstijl naar toe wil
het beste is dan om in-game te beslissen, goh ja ik ga nu dit nemen

@fonzbertha
ja, je kan het in feite als een shooter spelen al mis je dan de diepgang en de intentie van de game
de perks maken het in feite makkelijk om te kiezen zodat je geen doorwinterde rpg speler moet zijn om alles te begrijpen
ik zou het zeer zeker een kans geven, de kans is groot dat je niks anders meer wilt spelen :D

btw de playstationclan review is bijna af

EDIT: het geen qrobinez schrijft klinkt mss overweldigend, maar dit alles hoef je niet te doen maar is aangeraden om alles uit de game te halen
gewoon eraan beginnen en idd evt wat opzoeken op het net, maar opletten voor spoilers
Laatst bewerkt op: ma. 16 november, 2015, 14:35 door diknmuis 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Fallout 4

Reactie #27 Gepost op: ma. 16 november, 2015, 14:53
Citaat van: diknmuis op ma. 16 november, 2015, 14:32

EDIT: het geen qrobinez schrijft klinkt mss overweldigend, maar dit alles hoef je niet te doen maar is aangeraden om alles uit de game te halen

sommige dingen kun je inderdaad wel overslaan, dat modificeren van wapens en armor kun je theoretisch wel overslaan en dan bij handelaren dat soort wapens en armor tegen veel geld kopen, als dat je speelstijl is dan moet je daar ook wel rekening mee houden met je character build en dan investeren in luck en het upgraden van de perk: vinden van veel bottlecaps (het betaalmiddel).

Het bouwen van settlements is niet helemaal over te slaan, om de quest progress voort te laten gaan dien je een minimale settlement te bouwen. De andere settlements hoef je inderdaad niet compleet uit te bouwen als je daar geen zin in hebt, maar dat is naar mijn mening wel zonde, aangezien je settlements waarin je veel mensen hebt wonen kunt gebruiken om hulp te krijgen tijdens je quests, de aangesloten minutemen kun je namelijk oproepen via je flare gun om je mee te laten helpen. Als je een settlement niet uitbreid met voorzieningen zullen er ook nauwelijks mensen gaan wonen, dus je maakt het uiteindelijk alleen je zelf maar lastiger lijkt me. Maar het is inderdaad zo dat je het voor een groot gedeelte kunt overslaan.

Hetzelfde geldt voor quests, als je je bijvoorbeeld niet aansluit bij een bepaalde groepering kun je daar al zo'n 15 quests overslaan. Of bepaalde side missies kun je ook voor kiezen om niet te doen. Dat bepaal je helemaal zelf dus, maar ik zou gewoon aanraden om zoveel mogelijk wel te doen, anders is het een beetje zonde van het spel lijkt me :)
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Fallout 4

Reactie #28 Gepost op: ma. 16 november, 2015, 14:56
enkele handig tips





use drugs :D



ja dat minimale settlement is dan ook een tutorial maar je kan er idd veel uithalen en tijd insteken
het gaat hem idd om keuzes maken en de game minstens 2 maal spelen op een andere wijze om alles eruit te halen
Laatst bewerkt op: ma. 16 november, 2015, 14:58 door diknmuis 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Fallout 4

Reactie #29 Gepost op: ma. 16 november, 2015, 15:07
nog een goede tip om te weten: Zet NOOIT zelf 10 punten in de SPECIAL stats, doe er maximaal 9. Hoofdreden is dat je tijdens het spelen Bubbleheads (poppetjes) kunt (gaat) vinden die gratis een extra punt aan die specifieke SPECIAL Stat toevoegen. Ik had zelf 10 punten direct in Strength gedaan (want ik wil veel mee kunnen nemen), en dat was dus behoorlijk dom achteraf :D