1970 keer gelezen

Topic: disqus integratie

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

disqus integratie

Gepost op: di. 02 juni, 2015, 16:24
ik zat eens een tijdje te kijken naar de news items en de reviews. Het viel mij enorm op dat er nauwelijks gereageerd wordt op de items. Onterecht overigens, want zeker in de review sectie zitten toch wel meerdere pareltjes tussen inmiddels die de nodige reacties zouden verdienen in mijn ogen.

Als ik zo kijk waarom dit zou kunnen zijn denk ik dat een oorzaak is dat het reageren op news items en reviews nogal omslachtig is omdat dit via een derde party gaat (waar je eventueel weer een extra account voor aan moet maken, wat ik niet wil om overal maar weer een login voor aan te moeten maken, ik heb nu al 87 unieke namen en wachtwoorden en dat is gewoon niet bij te houden.). Ik zelf heb bijvoorbeeld geen account aangemaakt bij disqus, gevolg is dat als ik wil reageren op een review ik steeds weer aan moet geven dat ik als gast wil reageren, ik moet vervolgens een naam en email adres intypen en pas dan kun je de reactie geven. Dat houdt het reageren behoorlijk tegen vermoed ik.

Misschien is het een idee om het reageer systeem gewoon binnen de eigen site te houden, of als alternatief misschien een reageer link naar een gedeelte binnen de site te maken? Ik snap overigens wel waarom het zo gedaan is via de portal, maar het lijkt me best frustrerend als je een mooie review gemaakt hebt en je krijgt er 0 reacties op. Praktijkvoorbeeld is de review van the witcher die ik bovengemiddeld goed vind, die zou best wat reacties of discussies verdienen.

Als tweede:
wat mij nog wel handig lijkt is een overzicht van de reviews, dus welke reviews zijn er en welke score hebben ze. Nu kun je wel op de reviews knop drukken, maar voor zover ik het kon zien moet je dan de 10 pagina's stuk voor stuk door om te zien welke reviews er zijn. Een lijst is dan veel handiger (liefst sorteerbaar op naam en/of score), om snel een review te kunnen vinden.


 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: disqus integratie

Reactie #1 Gepost op: di. 02 juni, 2015, 18:48
Citaat

ik zat eens een tijdje te kijken naar de news items en de reviews. Het viel mij enorm op dat er nauwelijks gereageerd wordt op de items. Onterecht overigens, want zeker in de review sectie zitten toch wel meerdere pareltjes tussen inmiddels die de nodige reacties zouden verdienen in mijn ogen.

² that

ik stond ook eerst wat sceptisch tegenover disqus, maar het helpt het gene waar jij een probleem mee hebt een beetje weg. Heel veel sites gebruiken dit nu (ook buitenlandse) dus is het eigenlijk makkelijk als je eens wilt reageren of een vraag stellen terwijl je anders weer een account moet maken voor een site die je mss niet meer gaat bezoeken, btw kan je disqus ook niet gebruiken via een facebook acc?

 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: disqus integratie

Reactie #2 Gepost op: di. 02 juni, 2015, 21:15
Qui: ik vroeg me al af waar jouw reactie op The Witcher bleef :p

An sich snap ik je punt wel, want ik was ook niet de voorstander van een derde partij in te schakelen, al moet ik zeggen dat disqus zijn voordelen heeft. Zo kan je andere reacties van mensen op de site zien, krijg je een melding als er iemand op jou reactie heeft gereageerd, en krijg je een melding als een topic 'hot' is. Daarenboven krijg je ook een willekeurig samenraapsel van andere reacties op de site, zo kan je nog reageren op nieuws dat je eventueel gemist hebt.

Ik dacht ook dat het meer levensingrijpend/veranderend ging zijn, maar dat is het allemaal niet. Bovendien hoef je je maar 1 keer aan te melden, de pc of tablet onthoudt het wel, dus je hoeft zeker niet altijd in te loggen.

Omtrent de reviews: als je echt naar de review van een specifieke game zoekt, geef je die naam gewoon in bij de sectie 'games', en dan vind je al het nieuws over die game en eventueel rechtsonder de review, als we die hebben. In het algemeen staan ze chronologisch, de nieuwste games het eerst...

Ik weet niet of het overzichtelijk zou zijn om een soort topic te maken met de ondertussen al 200 reviews onder elkaar, ik denk dat het dan ook niet echt aanschouwelijk is ;)
Laatst bewerkt op: wo. 03 juni, 2015, 10:35 door Heer_Vonck 

xXiNiXx

Offline xXiNiXx

  • Administrator
  • Level 6
  • *
  • psnxXiNiXx
  • Berichten: 1.515
  • XP: 27
  • Geslacht: Man

Re: disqus integratie

Reactie #3 Gepost op: wo. 03 juni, 2015, 10:07
Ik maak gebruik van DISQUS voor het gebruik en onderhoudsgemak. Er zijn een heleboel sites die dezelfde "plugin" gebruiken. En je kan ook reageren zonder een account aan te maken bij disqus.

Als je toch een account aanmaakt, via facebook, google, twitter of gewoon bij disqus zelf, dan wordt je op de hoogte gehouden van reacties, laatste posts, e.d. Het is ook makkelijker voor ons om reacties te modereren.

Dit zelf bouwen is momenteel geen optie. Voordien werkte we met een eigen (beperkt) comment systeem,  maar dit leverde ook niet veel comments op.
Laatst bewerkt op: wo. 03 juni, 2015, 10:09 door xXiNiXx 
Welkom bij de leukste Playstation familie.


Offline qrobinez

Re: disqus integratie

Reactie #4 Gepost op: wo. 03 juni, 2015, 11:32
Citaat van: xXiNiXx op wo. 03 juni, 2015, 10:07

Dit zelf bouwen is momenteel geen optie. Voordien werkte we met een eigen (beperkt) comment systeem,  maar dit leverde ook niet veel comments op.

okiedokie, ik snap het, het heeft inderdaad geen zin om tijd en inspanning te leveren voor iets waar geen behoefte aan is in de community.

Comments zijn sowieso de laatste 2 jaar bijna volledig verplaatst naar social media, dat zie je eigenlijk wel op alle forums gebeuren dat er weinig op gereageerd wordt. Nu heeft iedereen zijn discussies op whatsapp groepen en 'besloten / verstopte' Facebook groepen voor het snelle comments en reactie werk.

Disqus kende ik niet, maar het klinkt inderdaad wel handig als het op zoveel forums gebruikt wordt. Ik ben het nooit tegengekomen maar zal er eens induiken :)

In ieder geval, mijn complimenten voor het review team, de hoeveelheid reviews en werk dat daarin zit is enorm en overduidelijk te zien voor lezers zoals mij. Ik waardeer de inspanning enorm en vooral het feit dat de reviews iets later komen en de games daadwerkelijk gespeeld zijn voegen veel toe aan de kwaliteit van de reviews.

ga zo door :)
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: disqus integratie

Reactie #5 Gepost op: wo. 03 juni, 2015, 17:11
Het reviewteam apprecieert de mooie woorden Qui!
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: disqus integratie

Reactie #6 Gepost op: wo. 03 juni, 2015, 17:13
Citaat van: Heer_Vonck op wo. 03 juni, 2015, 17:11

Het reviewteam apprecieert de mooie woorden Qui!

inderdaad  ;)
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308
  • 1