7761 keer gelezen

Topic: No man's sky

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Crapweazel

Re: No man's sky

Reactie #45 Gepost op: do. 11 augustus, 2016, 14:14
Citaat van: qrobinez op do. 11 augustus, 2016, 13:38

dat klopt niet, ik heb het preorder schip in gebruik (inclusief hyperdrive) en vond later de hyperdrive blueprint in een basis (bij een vraagteken).

Dus ik heb zowel de blueprint als het pre-order schip (die ik geinstalleerd had voor de blueprint gevonden is door mij.

.

Nou, ik papegaai gewoon het internet hoor (http://www.polygon.com/2016/8/10/12422932/no-mans-sky-pre-oder-bonus-ship-bug-glitch) . Jij bent slim geweest en hebt de blueprint gevonden.  Veel spelers zijn gewoon beginnen reizen. Al eengeluk zit ik nog in mijn start zonnestelsel. Ik hoop dus vlug die bp te vinden.
 
"Touched by Jesus, not pressing charges..."

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: No man's sky

Reactie #46 Gepost op: do. 11 augustus, 2016, 14:16
Citaat van: trebber op do. 11 augustus, 2016, 14:05

En dat lijkt dan, imho, op Minecraft en NMS waar ze in gelijken. Bouwen, exploren, trading, fauna & flora. Het zit in allebei, al is het dan een andere focus. In mijn ogen allebei sandbox waar je maar doet wat je wilt doen!

totaal niet eigenlijk, sandbox is dan ook een zeer groot begrip
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: No man's sky

Reactie #47 Gepost op: do. 11 augustus, 2016, 14:17
Citaat van: trebber op do. 11 augustus, 2016, 14:05

En dat lijkt dan, imho, op Minecraft en NMS waar ze in gelijken. Bouwen, exploren, trading, fauna & flora. Het zit in allebei, al is het dan een andere focus. In mijn ogen allebei sandbox waar je maar doet wat je wilt doen!

Je zegt het zelf al, bouwen
er valt niets te bouwen in No Man's Sky.
Je kunt alleen blueprints maken, een blueprint is bijvoorbeeld:

Langer onder water ademen:
- vind 20 plutonium
- vind 200 Zink
- vind 50 thalium

als je die grondstoffen hebt, druk je op kruisje en dan heb je een item gemaakt waarmee je langer onder water kan ademen die je dan in je pak kan zetten.

Wat niet kan is denken van he, hier ga ik een mooi kasteel bouwen of een mooi landbouwveld waarop ik graan ga verbouwen op deze planeet. Sterker nog, als je eenmaal van de planeet af bent en je gaat naar een ander sterrenstelsel, dan is het enorm lastig om de planeet waar je geweest bent terug te vinden, daar zit niet echt een methode voor in. Dan moet je weten welk stipje jouw sterrenstelsel was, daar een waypoint op zetten, dan daar heen terugreizen (duurt lang) en dan in dat sterrenstelsel die specifieke planeet weer opzoeken.

No man's sky is dus geen sandbox waar je maar kan doen wat je wil. Ja je kunt gaan wandelen op een planeet, die vrijheid heb je, maar base building zit er op geen enkele manier in. Dit hebben ze wel min of meer toegezegd in een update dat ze dit gaan toevoegen. Misschien is het beter dat je daar dan op wacht als je een minecraft achtige ervaring verwacht.

 

Offline trebber

  • Level 2
  • **
  • psntrebber
  • Berichten: 170
  • XP: 2
  • Geslacht: Man

Re: No man's sky

Reactie #48 Gepost op: do. 11 augustus, 2016, 14:44
Citaat van: qrobinez op do. 11 augustus, 2016, 14:17

Je zegt het zelf al, bouwen
er valt niets te bouwen in No Man's Sky.
Je kunt alleen blueprints maken, een blueprint is bijvoorbeeld:

Langer onder water ademen:
- vind 20 plutonium
- vind 200 Zink
- vind 50 thalium

als je die grondstoffen hebt, druk je op kruisje en dan heb je een item gemaakt waarmee je langer onder water kan ademen die je dan in je pak kan zetten.


Geen sandbox dus maar wel beide survival. Talloze resources waarbij je recepten nodig hebt om verder te kunnen. Base building is dan de max aan Minecraft, No Mans Sky blijft in eerste instantie space exploration survival game. Ik snap je punt Robin, ik ben daar dan ook simpeler met mijn oordeel in.
 

Offline Crapweazel

Re: No man's sky

Reactie #49 Gepost op: do. 11 augustus, 2016, 15:05
Voor mij is het dus meer "dont starve". Ontdekken en overleven in een procedureel gegenereerde wereld. Alleen heb je in dont starve permadeath. moest dit in nms zijn dan  denkik. Dat veel mensen hun ps4 in brand steken :)

Maar iedereen heeft er zijn eigen gedachten over wat voor mij wil zeggen dat het eindelijk nog eens een nieuwe spelervaring geeft. Kudos aan hello games, het is misschien niet helemaal wat het grote publiek verwachtte maar knap datceen ontwikkelaar eens probeert te vernieuwen ipv dezelfde herkauwde spellen die we elk jaar zien....
 
"Touched by Jesus, not pressing charges..."

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: No man's sky

Reactie #50 Gepost op: do. 11 augustus, 2016, 17:31
 :@ !*ùµ:,$$p/, spel, gisteren 3 crashes gehad, nu net 2 in 40min, telkens meer dan 500k credits aan mining stuff kwijt
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline Crapweazel

Re: No man's sky

Reactie #51 Gepost op: do. 11 augustus, 2016, 19:34
Citaat van: diknmuis op do. 11 augustus, 2016, 17:31

:@ !*ùµ:,$$p/, spel, gisteren 3 crashes gehad, nu net 2 in 40min, telkens meer dan 500k credits aan mining stuff kwijt


Zuur! Ik denk dat hello games dringend nieuwe servers moet aanschaffen😠
 
"Touched by Jesus, not pressing charges..."

Offline qrobinez

Re: No man's sky

Reactie #52 Gepost op: do. 11 augustus, 2016, 23:06
zo nu al zo'n 8 uur opzitten en naar mijn tweede sterrenstelsel gegaan. Ik begin de game nu echt door te krijgen. Ik heb mijn derde planeet na vier uur verkennen op 100 procent van de ontdekkingen weten te zetten. Elke planeet kun je namelijk een X aantal ontdekkingen op doen. Als je deze allemaal haalt krijg je een bizarre hoeveelheid credits om weer nieuwe goodies te kopen.

Wat ook erg vet is dat je af en toe tijdens het vliegen pods ziet liggen waar je je exosuit kan upgraden, deze staan niet aangegeven op de scan, die moet je visueel spotten.
Als je iets verder bent dan kun je ook beschavingen / ruines / of speciale bakens verdienen door bij een star tafel in een gebouw die je ontdekt een puzzel op te lossen. Als je deze goed hebt krijg je de locatie waar je deze dingen kunt vinden en die zijn over het algemeen zeer de moeite waard!

Een voorbeeld van een puzzel die ik kreeg was het bepalen van een code die te achterhalen was via de volgende reken puzzel:
1  2  6  24 120 ...
Het getal op de puntjes dien je dan te achterhalen om de locatie te krijgen.
Deze is niet al te moeilijk, maar ik heb ook al een aantal puzzels gehad waar je toch wel even een paar minuten over na aan het denken bent.

ik speel nu zo'n 8 uur en begin met de minuut enthousiaster te worden over deze game. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat vooraf niet verwacht had :D

ik heb 1 crash gehad tot nu toe, en dat was toen ik warpte naar een willekeurige ster in de star map. Voor de rest nog geen foutje gezien.
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: No man's sky

Reactie #53 Gepost op: vr. 12 augustus, 2016, 01:02
weer een crash net na het opstarten, dan liep het redelijk

die inventory upgrades kun je idd kopen bij die pods, als je zo'n scan doet altijd schuilplaats kiezen (kan wel meerdere keren dezelfde doen scannen) als hij dan noodbaken weer geeft heb je zo'n upgrade, ze worden wel telkens 10k units duurder

Kheb vnvnd ook weer echt genoten, 2maal een betere multitool kunnen kopen en 3 inventory upgrades, kzit nu toch al vele uren op dezelfde planeet
Samen met de rebirth in de chat en pics naar elkaar sturen van onze ontdekkingen :p hij had trouwens dezelfde puzzel als pic naar mij gestuurd om hem op te lossen :p
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Kelthor

Offline Kelthor

  • Reviewer
  • Level 4
  • *
  • psnKelthor
  • Berichten: 863
  • XP: 11
  • Geslacht: Man

Re: No man's sky

Reactie #54 Gepost op: vr. 12 augustus, 2016, 08:37
Citaat van: diknmuis op vr. 12 augustus, 2016, 01:02

weer een crash net na het opstarten, dan liep het redelijk

die inventory upgrades kun je idd kopen bij die pods, als je zo'n scan doet altijd schuilplaats kiezen (kan wel meerdere keren dezelfde doen scannen) als hij dan noodbaken weer geeft heb je zo'n upgrade, ze worden wel telkens 10k units duurder

Kheb vnvnd ook weer echt genoten, 2maal een betere multitool kunnen kopen en 3 inventory upgrades, kzit nu toch al vele uren op dezelfde planeet
Samen met de rebirth in de chat en pics naar elkaar sturen van onze ontdekkingen :p hij had trouwens dezelfde puzzel als pic naar mij gestuurd om hem op te lossen :p



Gistere ook wa ng wa zitte verkenne :p wist ni da gullie in de chat zat :o
 

Battlenet: Kelthor#2670

Offline qrobinez

Re: No man's sky

Reactie #55 Gepost op: zo. 14 augustus, 2016, 16:42
inmiddels zo'n 25 uur er op zitten, ik was benieuwd of het leuk bleef als je langer speelde. Ik vind het erg leuk tot nu toe. Wel is het steeds hetzelfde. De planeten lijken na 25 uur wel op elkaar, en op elke planeet vind je dezelfde gebouwen, ruines en handelaars. Maar dat stoort op de 1 of andere manier niet.

De progressie zit voornamelijk in de moeilijkheidsgraad, hoe verder je komt hoe lastiger het wordt, je wordt vaker aangevallen door sentinals en space pirates, die luchtaanvallen zijn erg lastig te weerstaan of te winnen. Dus is het noodzaak om je schip met upgrades zo sterk mogelijk te maken en dan kan alleen door het vinden van de juiste blauwdrukken en grondstoffen.

voorlopig nog niet zat van dus :)
 

Offline BartolomeusD

Re: No man's sky

Reactie #56 Gepost op: ma. 15 augustus, 2016, 14:03
Ik weet nog niet. Ben nu paar uurtjes bezig maar heeft me nog niet echt gepakt. Ik begin te vrezen dat deze game niet voor mij is. Ik ga 'm nog niet wegleggen gelijk want ik wil nog wel m'n best doen om te kijken of het iets wordt. Maar eigenlijk is dat al foute boel. Maar goed, you never know :)
 


Twitter: Bartolomeus_D
Youtube: BartolomeusD

Offline kleine_vernimme

Re: No man's sky

Reactie #57 Gepost op: vr. 19 augustus, 2016, 09:36
Hey mannen,

Heb het ondertussen ook in mijn bezit en al enkele uren (crashvrij) gespeeld.

Het bevalt me voorlopig prima maar heb echt nog niet echt een idee wat ik aan het doen ben dus ga dit weekend rustig opnieuw beginnen.

Ik heb wel een vraagje hoe kies je eigenlijk of je het atlas path wil volgen?

Alvast bedankt
 

Offline qrobinez

Re: No man's sky

Reactie #58 Gepost op: vr. 19 augustus, 2016, 17:44
Citaat van: kleine_vernimme op vr. 19 augustus, 2016, 09:36

Ik heb wel een vraagje hoe kies je eigenlijk of je het atlas path wil volgen?

bij je beginschip als je de game start liggen kisten om je schip heen, in 1 van die kisten krijg je de vraag of je het atlas pad wil volgen
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: No man's sky

Reactie #59 Gepost op: za. 20 augustus, 2016, 09:12
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308