7757 keer gelezen

Topic: No man's sky

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: No man's sky

Reactie #30 Gepost op: wo. 10 augustus, 2016, 11:39
Citaat van: Teun de Dreun op wo. 10 augustus, 2016, 11:22

Spacemaus geen dlc gehad?  Je kan die vinden bij options.   

nee geen gekregen, was te laat met mn pre-order
Citaat van: qrobinez op wo. 10 augustus, 2016, 10:37

tsjonge, dat is al zo'n 7,5 uur gameplay tijd die je erin hebt zitten, de gemiddelde story van bijvoorbeeld call of duty of zelfs de single player game the order duurt een stuk korter.

Als de game het volhoudt om je bijvoorbeeld 20 uur te boeien, dan is het wat mij betreft de tripple A prijs wel waard :)

goh ja voor mij is een game echt zn geld waard als  x aantal € overeenkomt met x aantal uur, bvb 60€ -60u, natuurlijk voldoen er daar veel games niet aan
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline trebber

  • Level 2
  • **
  • psntrebber
  • Berichten: 170
  • XP: 2
  • Geslacht: Man

Re: No man's sky

Reactie #31 Gepost op: wo. 10 augustus, 2016, 11:54
Citaat van: diknmuis op wo. 10 augustus, 2016, 11:39

nee geen gekregen, was te laat met mn pre-ordergoh ja voor mij is een game echt zn geld waard als  x aantal € overeenkomt met x aantal uur, bvb 60€ -60u, natuurlijk voldoen er daar veel games niet aan


Dan moet je maar eens kijken naar sommige Career Profiles op OW! lvl 400+ en 300+ uren, en gratis updates! Dat is toch de enigste soort game, samen met CoD, waar men echt gigantisch veel uren in kan stoppen. Ikzelf zit aan 2000 uren op FM 2014.
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: No man's sky

Reactie #32 Gepost op: wo. 10 augustus, 2016, 12:35
ja hangt natuurlijk af van het type game, sommige mensen steken 5000u+ in een mmo

vorige week iemand op steam tegen gekomen die al 1600u had in de division, das 100u/week sinds de release  :o

soit bck OT

blijft toch een raar game, soms heb ik zo van ... en dan soms van
...
Laatst bewerkt op: wo. 10 augustus, 2016, 12:42 door diknmuis 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline DutchElite

Re: No man's sky

Reactie #33 Gepost op: wo. 10 augustus, 2016, 15:04
Citaat van: diknmuis op wo. 10 augustus, 2016, 10:08

Mijn eerste planeten waren dorre vlaktes waar er niks te beleven viel, redelijk saai eigenlijk. Dan op een ongelofelijke mooie kleurrijke planeet geland met veel fauna en flora. De game weet toch een speciale ervaring/sfeer te creëren. De tijd vliegt trouwens voorbij, gisteren om 18.45 begonnen en om 02.30 gestopt :D. Ik vrees toch dat ik rap het been-there-done-that gevoel zal krijgen.

Een puike landing van SpaceMaus, savior of the universe :p



Niks over die prachtige planeet...?
 

Offline qrobinez

Re: No man's sky

Reactie #34 Gepost op: wo. 10 augustus, 2016, 23:30
hoppa, de eerste vier uur zitten er op.

Na op zeer pijnlijke manier er achter gekomen te zijn dat de game alleen echt saved bij een save point op een planeet (ik moest compleet overnieuw beginnen en een uur spelen was kwijt), opnieuw begonnen met mijn no man sky avontuur.

Ik had mazzel en werd op een redelijk bewoonbare planeet gedropt als eerste planeet, dat was fijn want de beesten waren vriendelijk, er was voldoende flora en fauna om te ontdekken en ik kon op mijn gemak in een heerlijke temperatuur de eerste stapjes van het resources verzamelen, blauwdrukken activeren en een nieuwe taal leren om straks de handel te bedrijven.na een uurtje had ik mijn schip klaar en kon ik met het schip de planeet waarop ik gedropt was verkennen, dat duurde niet lang voordat ik doorhad de je daar nederzettingen had waarin je toch behoorlijk goede loot kon vinden, maar veel belangrijker nog, de game kon saven :D.

Na een uur de planeet verkend te hebben met het vliegtuig besloot ik de ruimte in te vliegen, dat ging verbazingwekkend soepel en daar was 1 simpele scan voldoende om bakens op een nieuwe planeet zichtbaar te makenen een handelsschip zichtbaar te maken op slechts drie jaar reisafstand. Gelukkig had ik een hyperdrive aan boord, dus daar was ik zo. Doordat ik de taal inmiddels al een klein beetje sprak wist ik wat die handelaar van mij wilde hebben, ik gaf hem die goodies en kreeg van hem een geweldige blauwdruk die ik perfect kan gebruiken op mijn volgende planeet.

Na wat handelsitems verkocht te hebben die ik gevonden had op mijn tocht over mijn startplaneet was het tijd om verder te gaan op zoek naar mijn volgende planeet, ik zag er meerdere toen ik weer in de orbit was. 1 van de onontdekte planeten zag er heel blauw uit (dus veel water) en leek enorm op de aarde. Dat was mijn volgende doel.

Met een bloedgang vloog ik daar de dampkring in, en inderdaad, Enorme zee-en met stukken land ertussen. Een scan liet mij zien dat er een aantal nederzettingen te vinden waren onder water. Gelukkig had ik een blauwdruk die mij in staat stelde om langdurig onder water te kunnen zijn. Na een aantal onderwater nederzettingen bezocht te hebben kwam ik erachter dat er geen beesten en bewoners meer waren op deze planeet, dit kon ik terugvinden in een gebouw waarin de vroegere bewoners via een verschrikkelijk verhaal mij dit schriftelijk duidelijk maakten.

Goed, onbewoonde planeten daar kom ik niet voor, dus mijn plan was om weer weg te gaan van deze planeet, ik maakte mij klaar om te vertrekken en zie ineens in de verte drie blauwe luchtstrepen die van vliegtuigjes die op mijn planeet vlogen bleken te zijn. Best vreemd op een onbewoonde planeet. Nog vreemder was dat ik allerlei skylights vanaf de grond de ruimte in zag schijnen in de verte. Dit was nu zichtbaar omdat het inmiddels donker was geworden. Voor mij was het duidelijk, dit zaakje stinkt, als echte explorer moet ik dit tot op de bodem gaan uitzoeken.

Maar dat wordt wel morgen, want ik was al weer vier uur aan het spelen.

Het grappige van deze game is, dat bovenstaande mijn game ervaring was in de game. Niemand anders krijgt deze ervaring zo te zien omdat iedereen op een andere planeet gedropt wordt tijdens het starten van de game en in een ander sterrenstelsel. De start is voor iedereen anders, ik had mazzel met mijn planeet , maar ik heb ook verhalen gelezen van mensen die als start planeet een nauwelijks begroeide planeet hadden met hoge straling en enorm aggressieve sentinels (de bewakers). Dan worden de eerste stapjes wel heel erg lastig kan ik je verzekeren.

Het spel overtreft tot nu toe mijn verwachtingen, niet verwondelijk, want ik verwachtte helemaal niets van deze game :D
Ik moet zeggen, dat ik ook eigenlijk helemaal niet weet of ik dit nou een leuke game vind of niet?
Laat ik het anders zeggen, op de een of andere manier weet deze game mij een hele rustgevende ervaring te geven, de new age muziek, de kleurrijke planeten, de ontdekkingen die je keer op keer blijft doen en je nieuwsgierig maken naar wat er nog meer te vinden is, en dat in combinatie met het relaxed zoeken naar items om je blauwdrukken te kunnen maken. Het klopt eigenlijk allemaal heel erg goed. En voor je het weet vliegen de uren voorbij zonder dat je dat eigenlijk in de gaten hebt.

1 ding is voor mij wel duidelijk, dit is wel 1 van de games die als grondlegger gezien kan worden van het genereren van een wereld op basis van wiskundige formules. Het valt je eigenlijk pas op als je van een planeet vertrekt hoe extreem groot deze is. Lopend rond om zo'n planeet lopen is niet eens mogelijk, daar zou je veel te lang over doen. Als je dan ook nog nagaat dat het niet alleen op de planeet is, maar dat er complete (zeer indrukwekkende grottenstelsels) zijn, met daarbij opgeteld, allerlei points of interest om te bezoeken en dat dan 18 triljoen keer dan is er voor de explorer genoeg te doen.

Maar verwacht geen hoge actie of extreme battles, ja, je wordt aangevallen door space pirates (soms) en de sentinels kunnen flink vervelend zijn als je je wapen nog niet geupgrade hebt, maar de nadruk ligt puur op het ontdekken van planeten, flora en fauna onder hele rustige muziek.

Mijn eerste indruk is goed, maar of ik dit na twee weken nog steeds leuk vind?

Ik vermoed van wel, omdat het gewoon leuk tijdverdrijf is, maar de tijd zal het leren.

1 ding is zeker, dit is in ieder geval geen standaard game of is het kunst?
bijzonder is het zeker!
Laatst bewerkt op: wo. 10 augustus, 2016, 23:40 door qrobinez 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: No man's sky

Reactie #35 Gepost op: do. 11 augustus, 2016, 09:18
Het is inderdaad iets bijzonder. Een aparte belevenis die de ééntonig gameplay wat kan verantwoorden. Moest er bvb volgend jaar iets dergelijks uitkomen zal het mss al meer zijn van 'meh' been-there-done-that.

De startpositie mag dan wel verschillen toch maakt iedereen dezelfde fasen door van het spel en word je onbewust in een richting geduwd. Eerst het gebrek aan inventory space en resources. Dit volgt dan door het tegenovergestelde en het verdienen van veel geld. Mensen hebben het erover dat er hierna nog zo'n fase komt.

Die Sean Murray is inderdaad een knappe gast (slim dus :p). Toch kon er imo nog veel meer ingezeten hebben. Het blijft me tot nu toe toch boeien, dit had ik zeker niet verwacht. Er mag dan niet echt een groot doel zijn, buiten het bereiken van het centrum, toch heb ik de drang om centen te verdienen, een groter schip te kunnen kopen, etc. Gisteren ook weer een heel mooie planeet gevonden. Die muziek en 's nachts rond lopen om te minen enz creëren toch een enorme sfeer. De vraag is natuurlijk hoe lang dit nog blijft boeien...
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline Kenneth

  • Reviewer
  • Level 7
  • *
  • psnagathor87
  • Berichten: 2.265
  • XP: 14
  • Geslacht: Man

Re: No man's sky

Reactie #36 Gepost op: do. 11 augustus, 2016, 09:52
Heeft er al iemand een goed YT kanaal gevonden met compilaties van de mooiste/indrukwekkendste ontdekking tot dusver?
 

Offline Kenneth

  • Reviewer
  • Level 7
  • *
  • psnagathor87
  • Berichten: 2.265
  • XP: 14
  • Geslacht: Man

Re: No man's sky

Reactie #37 Gepost op: do. 11 augustus, 2016, 10:10
Geef het maar een 10 voor muziek, he muis :p

 

Offline kleine_vernimme

Re: No man's sky

Reactie #38 Gepost op: do. 11 augustus, 2016, 12:11
Het zijn dit soort verhelen en meningen doe me toch gaan overhalen het een kans te geven
Dat en het feit dat het me niks kost uiteraard. Geen zorgen niks illegaal :-)
Ik kende het spel nauwelijks en ging dus niet mee in de hype
Maar ik houd meer rekening met de meningen op deze site dan met alle andere op het internet
Dus binnenkort ook maar eens space gaan verkennen :-)
Groeten
 

Offline Crapweazel

Re: No man's sky

Reactie #39 Gepost op: do. 11 augustus, 2016, 12:47
Als je van post rock houdt is de soundtrack van 25 days of static echt een pareltje.

Kleine warning voor de mensen met een pre-order. Blijkbaar ben je afgelopen als je het preordership meteen gebruikt. Blijkbaar krijg je dan geen hyperdrive blueprint en moet ge die dus nog ergens proberen te vinden als ge een nieuw schip wilt. Pre-order ship heeft hyperdrive maar geen blueprint ervan.


Als ik het met een ander spel moet vergelijken vind ik het nog het meeste op "dont  Starve" lijken
 
"Touched by Jesus, not pressing charges..."

Offline trebber

  • Level 2
  • **
  • psntrebber
  • Berichten: 170
  • XP: 2
  • Geslacht: Man

Re: No man's sky

Reactie #40 Gepost op: do. 11 augustus, 2016, 13:16
Citaat van: Crapweazel op do. 11 augustus, 2016, 12:47

Als je van post rock houdt is de soundtrack van 25 days of static echt een pareltje.

Kleine warning voor de mensen met een pre-order. Blijkbaar ben je afgelopen als je het preordership meteen gebruikt. Blijkbaar krijg je dan geen hyperdrive blueprint en moet ge die dus nog ergens proberen te vinden als ge een nieuw schip wilt. Pre-order ship heeft hyperdrive maar geen blueprint ervan.


Als ik het met een ander spel moet vergelijken vind ik het nog het meeste op "dont  Starve" lijken


Bedankt voor de heads-up, ik ga (na een goed paar game-uurtjes) dan actief op zoek naar die blueprint. Dat pre-ordership ziet er stukken beter uit dan de standard one.

Minecraft is toch de meest voordehand liggende vergelijking niet?
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: No man's sky

Reactie #41 Gepost op: do. 11 augustus, 2016, 13:33
Citaat van: trebber op do. 11 augustus, 2016, 13:16

Minecraft is toch de meest voordehand liggende vergelijking niet?

goh niet echt vind ik
ik ziet het meer als een arcade versie van een space sim  (elite dangerous etc )met nadruk op sfeer/belevenis
zoals je arcade en sim racegames hebt
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: No man's sky

Reactie #42 Gepost op: do. 11 augustus, 2016, 13:38
Citaat van: Crapweazel op do. 11 augustus, 2016, 12:47

Kleine warning voor de mensen met een pre-order. Blijkbaar ben je afgelopen als je het preordership meteen gebruikt. Blijkbaar krijg je dan geen hyperdrive blueprint en moet ge die dus nog ergens proberen te vinden als ge een nieuw schip wilt. Pre-order ship heeft hyperdrive maar geen blueprint ervan.

dat klopt niet, ik heb het preorder schip in gebruik (inclusief hyperdrive) en vond later de hyperdrive blueprint in een basis (bij een vraagteken).

Dus ik heb zowel de blueprint als het pre-order schip (die ik geinstalleerd had voor de blueprint gevonden is door mij.
 

Offline qrobinez

Re: No man's sky

Reactie #43 Gepost op: do. 11 augustus, 2016, 13:43
Citaat van: trebber op do. 11 augustus, 2016, 13:16

Minecraft is toch de meest voordehand liggende vergelijking niet?

totaal niet.

Minecraft heeft de nadruk veel meer op base building liggen, of te wel, daar mine je grondstoffen om vanuit je creativiteit de wereld om je heen te bouwen.

No Man Sky heeft de nadruk op blueprints en grondstoffen liggen, dus je mined voornamelijk om je blueprints te kunnen maken en je schip en life support te kunnen gebruiken om zo verder in de galaxy te komen.

Heel plat gezegd:
Minecraft -> gericht op bouwen
No Man's Sky -> boodschappen lijstjes met ingrediënten om verder te komen naar het eindpunt

Uiteraard zit er in no man's sky ook nog wel de nodige andere dingen, zoals bijvoorbeeld trading, de space pirates en sentinals en zelfs sentinal warriors die je tegenkomt op planeten (een sentinal warrior is een alien die op sentinals jaagt).
Maar Base building zit er op dit moment op geen enkele manier in, dus niet te vergelijken met minecraft


 

Offline trebber

  • Level 2
  • **
  • psntrebber
  • Berichten: 170
  • XP: 2
  • Geslacht: Man

Re: No man's sky

Reactie #44 Gepost op: do. 11 augustus, 2016, 14:05
Citaat van: diknmuis op do. 11 augustus, 2016, 13:33

goh niet echt vind ik
ik ziet het meer als een arcade versie van een space sim  (elite dangerous etc )met nadruk op sfeer/belevenis
zoals je arcade en sim racegames hebt


Citaat van: qrobinez op do. 11 augustus, 2016, 13:43

totaal niet.

Minecraft heeft de nadruk veel meer op base building liggen, of te wel, daar mine je grondstoffen om vanuit je creativiteit de wereld om je heen te bouwen.

No Man Sky heeft de nadruk op blueprints en grondstoffen liggen, dus je mined voornamelijk om je blueprints te kunnen maken en je schip en life support te kunnen gebruiken om zo verder in de galaxy te komen.

Heel plat gezegd:
Minecraft -> gericht op bouwen
No Man's Sky -> boodschappen lijstjes met ingrediënten om verder te komen naar het eindpunt

Uiteraard zit er in no man's sky ook nog wel de nodige andere dingen, zoals bijvoorbeeld trading, de space pirates en sentinals en zelfs sentinal warriors die je tegenkomt op planeten (een sentinal warrior is een alien die op sentinals jaagt).
Maar Base building zit er op dit moment op geen enkele manier in, dus niet te vergelijken met minecraft




En dat lijkt dan, imho, op Minecraft en NMS waar ze in gelijken. Bouwen, exploren, trading, fauna & flora. Het zit in allebei, al is het dan een andere focus. In mijn ogen allebei sandbox waar je maar doet wat je wilt doen!