Citaat van: Heer_Vonck op wo. 03 februari, 2016, 11:56En wat vonden we van de beta?
ik vond het geen slechte beta, het schieten werkt erg goed, het RPG gedeelte vond ik fantastisch uitgewerkt.
Wel heb ik een beetje een destiny gevoel overgehouden aan de beta, het heeft heel veel potentie, maar ik vrees dat het in de praktijk vrij saai gaat worden. Solo lijkt de game me totaal niets aan. In coop vind ik hem geweldig door het RPG element wat er in zit plus het feit dat je samen met friends opdrachten kunt doen.
Alles hangt af van de hoeveelheid en vooral variatie in de missies. Na 10 keer een hostage op dezelfde manier bevrijd te hebben dan heb je dat wel gezien. Ook die echos activeren (3 keer voor een bepaalde sidemissie waarbij je de hele map moet overlopen) komt als een soort van bezigheidstherapie over om de speelduur te verlengen.
Darkzone is wel grappig met 4 man, maar zoals het nu uitgewerkt is is de darkzone een zeer matige free for all omgeving waarbij je eigenlijk alleen maar tegen echte mensen vecht en de 'boss' achtige AI vijanden met hun superloot in kisten links moet laten liggen omdat je alleen maar bezig bent met het voorbij komen van de spawn of extractie campers, ik denk dat in de huidige vorm je daar in 2 dagen zat van bent.
Ik vind de game een beetje een kruising tussen destiny en borderlands in de huidige vorm. Het lijkt me een goede game te worden die ik zeker direct ga aanschaffen, maar ik hoop echt dat de variatie in de gameplay en missies goed uitgevoerd gaat worden. Dat is niet te beoordelen op basis van deze beta met 1 main missie en 1 side missie en tientallen dezelfde encounters kwa scenario.
ik geef de game een 7 op basis van de beta.
Positief:
- RPG elementen fantastisch uitgewerkt voor een shooter
- Potentie voor een shooterwereld waarin veel te doen is, is aanwezig
- verslavend door het Loot systeem
- de drie type missie structuur waarbij je de verschillende perks kan uitbouwen
- de 24 uurs cyclus
- de wapen handling
Negatief:
- de graphics streaming bug, het is onacceptabel dat de HD graphics soms pas na 50 seconden in het scherm gerenderd worden, vooral te zien na een respawn, of als je rent naar een nieuw gebied (bijvoorbeeld de hoek om bij een flatgebouw), dan zie je zo'n 30 tot 50 seconden geblurde graphics en heel langzaam wordt elke blur gevuld met de scherpe texture. Leid enorm af als je daar gevoelig voor bent.
- Darkzone mist compleet zijn doel met het geven van high quality loot via het verslaan van high level AI met hun kistjes (die je opent via het vinden van sleutels), nu is het een free for all met human spelers die alleen maar uit zijn op het free for all gevoel, met als dieptepunt het spawn killen als je uit het darkzone gebouw komt nadat je dood bent of het campen rondom de helicopter extractie als je je loot wilt veilig stellen. Zeer saai op deze manier en het oorspronkelijke doel (de AI met hun kistjes met high quality loot) kom je totaal niet aan toe (tenzij je mazzel hebt dat je in een lege instance met weinig spelers komt).
- Darkzone is compleet ongebalanceerd, de AI darkzones zijn in levels opgedeeld, dus als je als nieuwe speler darkzone 1 binnenkomt kun je redelijk meekomen tegen de AI, helaas blijkt in de praktijk dat de human spelers die inmiddels flink geleveld zijn zich ophouden rond het begin level en je compleet kansloos bent doordat hun wapens, granaten, etc veel, maar dan ook veel krachtiger zijn.
Heel eerlijk, darkzone in de huidige vorm wordt naar mijn mening geen succes op deze manier, dat is slecht een paar uur leuk en dan heb je het wel gezien en start je COD of Battlefield of battlefront wel weer op.