3953 keer gelezen

Topic: Top tv voor playstation 4

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

Re: Top tv voor playstation 4

Reactie #15 Gepost op: ma. 15 december, 2014, 16:17
Citaat van: Rastaflex op ma. 15 december, 2014, 15:14

Blijkbaar bestaan er werkelijk maar 3 soorten Hertz. (50, 100 of 200 Hz)
Heb een tabel gevonden waarbij je ziet hoeveel ze werkelijk bieden bij de verschillende merken.

Je kan dit op Google terugvinden wanneer je cmr vs mci opzoekt.

Btw de Sony kdl55w828b is besteld...

dat klopt, de maximum refresh rates die fabrikanten soms gebruiken zijn de refreshrate via beeldverbeteraars.

Jouw panel is 200Hz

de 805 van mij is 100Hz.

Via MotionFlow (zo heet dat bij sony) kun je de beelden interpoleren naar 800hz op jouw tv en 400hz op mijn tv. Wat het systeem doet is de bewegende delen isoleren uit het beeld en dan voorspelt motionflow waar de beweging heengaat. Vervolgens zal tussen frame 1 en 2 er 2 frames tussen geplakt worden met het voorspelbare beeld. Deze zitten dus niet in de echte opname maar dat doet de tv dan. Zo komen ze aan de 400 en 800 hz waarden wat het beeld er veel vloeiender uit laat zien.

Daar zit overigens ook een probleem voor veel mensen, doordat het zo soepel loopt vinden veel mensen het te realistisch lijken en totaal niet wat ze gewend zijn. Daardoor vinden een aantal het een slecht effect.  Die zetten het dan uit en dan draait die weer op het native hz aantal van 100 of 200. Doordat de bewegende delen los over de statische achtergrond heen gezet worden komt het effect ook vrij 3D over, dat is even wennen. Bij de MotionFlow Vloeiend stand vind ik zelf dat het net iets over de top is. Ik heb de setting daarvoor gekozen, dan is het effect nog steeds goed aanwezig en is het beeld iets meer standaard.

 

Offline BartolomeusD

Re: Top tv voor playstation 4

Reactie #16 Gepost op: wo. 11 mei, 2016, 11:01
Gisteren nieuwe tv geplaatst omdat mijn 'oude' kapot ging. Een LG van net 2.5 jaar oud waarvan de achtergrond-verlichting het begaf. Kosten tussen de 125 en 150 euro voor reparatie en dan zou het eigenlijk nog niet helemaal goed komen... een nieuwe dus.

Ik ben gegaan voor de Sony KD-49X8309c, een android smart TV met 4k scherm maar geen 3D.
Het beeld wat deze tv weergeeft is echt heel mooi, vooral als je daadwerkelijk 4k content input is niet normaal! Ik zie nog scherper dan in real life :)
Jammer dat 4k content nog zo schaars is, Netflix (waarvan in abonnee ben) is al wel mondejesmaat begonnen met 4k aanbieden en hopelijk gaat dat snel uitbreiden
Je 'oude' dvd's en/of blu-ray's worden wel ge-upscaled waardoor ze d'r toch beter uit gaan zien.
Mijn PlayStation games zien er ook beter uit. Of dat ook door upscaling komt weet ik eigenlijk niet, kan ook gewoon zijn doordat het scherm van deze tv gewoon beter/nieuwer is.

Kortom tot op heden dik tevreden met deze nieuwe aankoop! Kan niet wachten tot ik thuis ben en 'm weer aan kan zetten :P


 


Twitter: Bartolomeus_D
Youtube: BartolomeusD

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Top tv voor playstation 4

Reactie #17 Gepost op: wo. 11 mei, 2016, 19:09
nice veel plezier ermee
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline BartolomeusD

Re: Top tv voor playstation 4

Reactie #18 Gepost op: do. 12 mei, 2016, 09:33
Danku :)
 


Twitter: Bartolomeus_D
Youtube: BartolomeusD