1944 keer gelezen

Topic: Gamescom 2014 verslag

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Gamescom 2014 verslag

Gepost op: vr. 15 augustus, 2014, 22:47
Alle afzonderlijke artikels omtrent de getoonde en gespeelde games kan je hier vinden.

Day One


Woensdagochtend 13 augustus 6:00. Nico was zelfs te vroeg hier aangekomen om onze Gamescom-trip aan te vatten. Na nog eens alles te checken vertrokken we richting Keulen. Allright! Na een reis die iets minder dan drie uur duurt rijden we Keulen binnen. Wat direct opvalt is het feit dat ze in Duitsland blijkbaar net iets te veel verkeerslichten hebben en ze die zelfs in bochten plaatsen. Na wat rondrijden op een parcours waar je een trofee voor zou krijgen als je het tot een goed einde brengt konden we ons parkeren op de persparking. Dit was op een vijf minuutjes stappen tot de ingang.




Aangezien woensdag de persdag is, was er slechts een korte rij om onze persbadge te verkrijgen. Eens we deze hadden bemachtigd konden we moeiteloos binnenwandelen in het Walhalla der gamers. We wandelden wat rond in de enorme ruimtes waar de verschillende games en platformen tentoongesteld waren. We moesten ook even zoeken, want we hadden ook een pasje om de persconferentie van EA bij te wonen. Wanneer we binnenkwamen was de uiteenzetting echter al begonnen.



We konden nog mooi meepikken waar Dragon Age: Inquisition de nadruk op legt. En dit was eigenlijk de tactische combat. Zodat alle leden van je party aan het werk werden gezet. Zo kan je bijvoorbeeld tegen je boogschieter zeggen om eerst de andere boogschieters te neutraliseren, zodat jij ongehinderd een sterke vijand te lijf kan gaan. Naast deze nieuwe features ziet deze game er zeer mooi uit. Ook de link wordt gelegd met de achtergronden van de vorige games uit de reeks, zo wordt 'The Maker' af en toe vernoemd.

Verder had EA het over The Sims 4, Football Manager die enkel op PC uitkwam, en konden we ook Battlefield Hardline nog verwachten. Ook werd tijdens de uiteenzetting van FIFA grondig uit de doeken gedaan hoe ze de doelmannen verbeterd hebben. Hierna gingen we nog even ronddolen in het grote labyrint dat gamescom is.

Dit was de grote kans om Driveclub te spelen en om Little Big Planet eens onder handen te nemen.





Daarna moesten we even in de rij staan om Assassin's Creed: Rogue te kunnen spelen. Jammer (en raar) genoeg oogde de game niet echt schitterend. Zo waren er nog foutjes in de aflijning te merken en dit voor een game die binnenkort uitkomt. De laatste AC-game die ik heb gespeeld was AC III, en die zag er wel beter uit dan degene die we te zien kregen. Je missie was op zee, en het was de bedoeling om de andere schepen te vernietigen, nadat je dit gedaan had, moest je eens synchroniseren op een uitkijkpunt op de top van een gestrand schip. Hier waren de texturen al wat beter. Zoals verwacht van de reeks speelt deze game zeer vloeiend en soepel. Over het verhaal zijn we niets te weten gekomen.



Hierna mochten we ons al reppen want we hadden afspraken voor MXGP (PS4), Metal Gear Solid, WWE 2K15, Borderlands: The Pre-Sequel, NBA 2K15, PES 2015 en Evolve. We betreedden het persgedeelte en wat we zagen konden we eerst niet geloven. Geen gedrum, mooie restaurantjes en zelfs gewillige dames om ons te masseren tussen de grote zalen. Vol van verwondering gingen we door de gangen op zoek naar 2K-gedeelte en de stand van Koch Media. Eens daar aangekomen en geregistreerd mochten we binnen en werden we verder geholpen door de zeer vriendelijke mensen die de uiteenzettingen deden. We hadden het zo geregeld dat de laatste game van ons beide een game van 2K was, zodat we even konden keuvelen over onze game-ervaringen en over de gamescomervaring tot nu toe. Which was awesome.




Na het gezellige gekeuvel werden we verwacht bij de Deep Silver stand, want daar hadden we een interview én hands-on van Dead Island 2, Interview van Metro Redux en Escape Dead Island. Ook hier werden we geholpen door de zeer vriendelijke mensen en contactpersonen van Deep Silver.



Na deze schitterende afsluiter was het tijd om ons hotel op te zoeken, want de dag was al een tijdje bezig. Na in een brasserietje schnitzel met friet (what else) verorberd te hebben konden we voldaan de slaap aanvatten.

Day Two


Na een iets te licht ontbijt, het inpakken en klaarmaken van de zakken, waren we weer klaar voor een dagje gamescom. Na het ritje van tien minuten waren we aangekomen. Zelf wisten we niet wanneer de deuren openden, maar we namen aan dat ze om 9 uur wel al zouden open zijn. Eens aangekomen zagen we een ongelooflijke massa mensen. We waren blij dat er aangeduide gangen voorzien waren, want om jezelf door dat volk te wurmen zagen we niet zitten. We waren met enkelen die gebruik maakten van de gangen en we voelden dat de blikken van de menigte ons aanstaarden. Een beetje zoals wij vorig jaar deden. Nog een geluk dat het leger in staat van paraatheid was...




We gingen dan rechtsreeks naar het hokje van Warner Bros. want we hadden afspraken voor Mortal Kombat X, Lego: Batman 3 en Batman: Arkham Knight. Hierna scheidden onze wegen, want ik werd verwacht bij Sega voor Alien Isolation en Nico bij Focus Home voor een uiteenzetting van Sherlock Holmes.

Hierna vonden we elkaar weer en besloten we te eten, aangezien het dan toch al middag was. We konden ons grillworst met frietjes halen en konden dit opeten onder de mooie tentjes die buiten opgesteld stonden. Jammer was wel de regen, maar dat namen we er graag bij. Wat wel opviel is de relaxte houding van de mensen in het business-gedeelte. Er was geen gedrum, iedereen liep met een glimlach rond en wanneer we bij een tafel wilden aanschuiven - want ze waren allemaal bezet - besloot het gezelschap dat er al was om hun sigaretten te doven omdat wij aan het eten waren.

Na het middageten hadden we een afspraak om een demo van The Division bij te wonen, dus gingen we naar de Ubisoft persruimte. Hier ontmoetten we onze contactpersoon en hij vroeg of hij nog iets voor ons kon betekenen. We hadden het verzoek om eventueel ook Far Cry 4 nog eens te mogen zien enkele uren later, want dan was er nog een hiaat in ons schema. Hij ging zien wat hij kon doen. Na enige vertraging ging de demo van start.



Hierna hadden we afspraken bij Bandai Namco voor Dragon Ball: Xenoverse, Rise of the Incarnates en Project Cars. Ondertussen had onze Ubisoft-contactpersoon het voor elkaar gekregen dat we ook een kijkje konden nemen bij Far Cry 4. Aansluitend had ik een demo, Q&A én een hands-on van Lords of the Fallen. Ondertussen hadden we ook kunnen afspreken met twee van onze eigenste leden, namelijk mennik en mlotitan.



Met deze twee heren heb ik wat bijgepraat over onze en hun ervaringen. Echter was er geen overschot van tijd en moest ik me al haasten naar mijn volgende afspraak: Dying Light. Ondertussen was Nico naar Raven's Cry en Hellraid.
Eens opnieuw aangekomen bij de Warner Bros. stand, terwijl ik aan het inchecken was, zag ik een gamelegende voorbijwandelen. Ik trok mijn stoute schoenen aan, want deze kans krijg je geen twee keer. Ik vroeg Ed Boon of hij met mij op de foto wou en zoals gedacht had de bedenker van één van de populairste gamereeksen hier geen bezwaar tegen. Indien je niet weet wie Ed Boon is, stop dan met lezen, geef jezelf 100 zweepslagen en lees dan pas verder.



Hierna was het goed geweest. We konden met een voldaan hart huiswaarts keren, al denkende aan de hopen verslagen die we moeten schrijven om onze leden up-to-date te houden. Dit jaar was voor ons een zeer gevulde en een zeer geslaagde gamescom!

O ja, voor ik het vergeet, zo liepen er ook nog mensen rond ...











 

  • 1