Invizimals: The Lost Kingdom

Heb je geen VITA (of PSP), maar wil je toch genieten van de Invizimals reeks? Dan kan je met Invizimals: The Lost Kingdom de Invizimals ontdekken op je PS3. Maar voor je dat doet, lees eerst even deze review.



Voorwoord


Invizimals: The Alliance (VITA) en Invizimals: The Lost Kingdom (PS3) zijn twee games die hetzelfde verhaal vertellen, elk vanuit een andere ooghoek.  Allebei zijn het op zichzelf staande avonturen, elk met hun unieke gameplay.



Verhaal


De kwaadaardige Max Black is de wereld van de Invizimals binnengedrongen en wil de krachten van magische dieren misbruiken om stroom te voorzien in onze wereld...

Jij speelt als de jonge tiener Hiro en wordt de Invizimalwereld ingestuurd door volwassen wetenschappers om krachtige wezens te overtuigen je te helpen om Max Black te verslaan. Ook hier krijg je hetzelfde intro filmpje te zien als op de VITA versie. En net als de VITA versie, is het verhaal van de Invizimals niet veel soeps. En dat is enorm jammer voor de PS3 versie, want dat is het enige wat dit spel te bieden had.

In het verhaal kan je 16 verschillende Invizimals verzamelen. Alleen je vangt de wezens niet, maar je wordt er eentje. Door een magisch iets, kunnen Invizimals hun krachten overzetten naar de jonge tiener, gewoon omdat het kan. Bij de eerste acht wezens moet je eerst een gevecht aangaan om je waardigheid te bewijzen. Deze gevechten gaan niet door in een arena, maar worden aangestuurd door quick-time-events (zucht). Bij de laatste acht zijn deze quick-time-events niet meer nodig. Je was waardig genoeg, klaarblijkelijk.

Iedere Invizimal heeft zes moves die hij kan leren. Deze moves moet je aankopen met de verzamelde parels die je onderweg vindt. Je Invizimals hebben dus geen level en je hoeft ze dus ook niet te trainen.



Gameplay


Zo stroef als een roestige achterdeur
De besturing van je Invizimals is erg ondermaats, vooral bij de gevechten. Je kan twee moves uitvoeren, een lichte aanval en een zware aanval. De zware aanval kan je ook maar een paar keer uitvoeren voordat je moet rusten. De animaties en bewegingen lopen totaal niet vloeiend over in mekaar, waardoor alles er wat stroef uitziet en aanvoelt.

Vaste camera
De vaste camera werkt regelmatig tegen. Als je een bepaald stuk verkent, maar later moet terugkeren loop je recht op de camera af, en weet je dus ook niet waar je moet overspringen. Ook tijdens gevechten verspringt de camera regelmatig van oogpunt waardoor je vaak het noorden kwijt bent.




Graphics & Sound


Grafisch is het spel niet afgewerkt. De omgevingen voelen vaak eenvoudig en leeg aan. Bij een bepaald level was het bijvoorbeeld aan het regenen, toen ik in een gebouw stapte, was het nog steeds aan het regenen, seriously?
Maar het meest dramatische aan dit spel is het geluid, of het ontbreken ervan. Achtergrond muziek is er niet. Het enige wat je hoort zijn de geluiden van je Invizimal, de parels die je verzamelt of de vijanden die je verslaat.

Conclusie


Wil je toch genieten van de Invizimals? Koop dan de VITA versie. The Lost Kingdom is een verdomd saai spel op alle gebieden. Tien jaar geleden kon dit nog door de beugel voor een spel voor kinderen, maar in 2013 kan dit echt niet meer.

Pluspunten


  • Verdwalen is onmogelijk
  • Invizimals zien er cool uit
  • Werkt via remote play op je VITA


Minpunten


  • Vaste camerahoeken
  • Saaie gameplay
  • Saai geluid
  • Saai verhaal




Reviewer: xXiNiXx

Score

Verhaal
4/10
Gameplay
5/10
Grafisch
6/10
Geluid
3/10
Duur
6/10

Invizimals: The Lost Kingdom

Release
wo 30 okt, 2013
Genre
Avontuur
Platform
ps3
Uitgever
Sony Computer Entertainment
Ontwikkelaar
Magenta Software

Score

Verhaal
4/10
Gameplay
5/10
Grafisch
6/10
Geluid
3/10
Duur
6/10

Invizimals: The Lost Kingdom kopen?