The Little Acre

De laatste tijd komen er op onze geliefde console veel games van het ‘point and click’-genre terecht. Deze The Little Acre is hierop geen uitzondering. Onze mening over deze game lees je hier!

De geteste versie is de PS4 versie.[/b]

The Little Acre start, zoals je wel kan raden, op het platteland. We maken kennis met Aiden, een jongeman, die samen met zijn dochter en vader in een moderne hut woont. Zijn vader, Arthur, is een zelfverklaarde uitvinder, die op een dag spoorloos verdwijnt. Aidan ontvangt die dag een mysterieus pakketje. Heeft het iets te maken met één van zijn vaders uitvindingen?

Tijdens het verhaal zal je zowel Aidan als zijn dochter Lily besturen. Ze komen terecht via een portaal in een vreemde wereld, die hun afmetingen vervormd. Of zij hun (groot)vader terugvinden en terug kunnen keren naar hun eigen wereld, kom je te weten in hun duizelingwekkend avontuur.

Over de gameplay van een game van dit genre kunnen we zeer kort zijn. Het komt er vooral op aan om voortgang te boeken in het verhaal door het oplossen van de verschillende omgevingspuzzels. Meestal zijn de oplossingen vrij voor de hand liggend en ze worden niet moeilijker dan ‘dit voorwerp moet interageren met dat ander voorwerp’. Zelfs al weet je niet direct de oplossingen dan nog kan je de verschillende gevonden voorwerpen gewoon één voor één laten inwerken met de omgeving. Uiteindelijk bots je wel op de correcte oplossing.

De cartooneske stijl past uitstekend bij de kinderlijke stijl die de game uitstraalt. De getekende figuren met harde lijnen komen vooral tot hun recht tijdens de tussenfilmpjes. We moeten wel vermelden dat het in bepaalde omgevingen handig zou geweest zijn als er geen vast camerastandpunt was. Hierdoor zie je af en toe een voorwerp over het hoofd. Het geluid past uitstekend bij de grafische stijl. Ook het mooi Ierse accent van Lily is leuk om aan te horen.

Deze game staat te koop voor een kleine dertien euro, dus hier kom je moeilijk bedrogen uit. Deze game speel je even als tussendoortje, want na twee tot drie uur spelen zie je de eindgeneriek al passeren. Heb je echter geen enkele voeling met dit genre, laat het dan gerust passeren.

• Leuk voor even tussendoor

• Korte speelduur

7/10