[Gamescom 2016] Little Nightmares

[Gamescom 2016] Little Nightmares

Bandai Namco stelde twee nieuwe games voor op Gamescom dit jaar, een van die games was Little Nightmares. Wij hebben hem al even gespeeld, en dit zijn onze bevindingen.



Little Nightmares speelt zich af in "The MAW", een mystieke toren die sporadisch verschijnt op willekeurige plaatsen. In deze toren komen je nachtmerries tot leven. Eenmaal je gevangen zit in de toren kan je ook niet meer ontsnappen. Jij speelt als Six, een gevangene in de toren, die probeert te ontsnappen.

Het spel wordt ontwikkeld door Tarsier Studios, de makers van LittleBigPlanet voor de VITA. En dat merk je wel aan de gameplay van Little Nightmares. Six beweegt gelijkaardig als het poppetje van LittleBigPlanet. De setting is wel compleet anders, maar ondanks de donkere, grimmige sfeer is het toch speels.

De demo speelde zich af in het begin van het spel. Six zit vast in haar kamer en jij moet haar helpen ontsnappen. Je merkt al snel dat alles wat buiten proportie is, wat ook de bedoeling was van de makers. Ze wilden de speler het gevoel van kindertijd terug naar boven brengen, waar alles enorm groot lijkt. Eenmaal je uit de kamer ontsnapt, moet je doorheen de keuken zien te geraken, waar een dikke chef rondloopt. Je moet er voor zorgen dat hij jou niet ziet, anders draait hij jou in zijn soep.

Na de keuken kom je in de bereidingskamer terecht, waar je eerst in de koelkamer enkele hammen moet verzamelen om die erna in de vleesmolen te dumpen. Door aan de hendel van de vleesmolen te draaien, komt er een sliert worsten tevoorschijn. Met deze sliert kan jij dan naar een ventilatie buis schommelen om te ontsnappen. Via het ventilatiesysteem kom je terecht in een zee van schoenen, waar een vreemd beest in rondzwemt. Net voor het beest je aanvalt eindigt de demo.




Little Nightmares

Little Nightmares
Release
vr 28 apr, 2017
Genre
Avontuur
Platform
ps4
Uitgever
Bandai Namco
Ontwikkelaar
Tarsier Studios

Steun playstationclan.be