Criminal Girls 2: Party Favors

It's weeaboo time people. Criminal Girls 2: Party Favors is een JRPG van NIS met stoute meisjes. Ow yeah! Of deze nieuwe vita game je tijd waard is, dat kom je in deze review te weten.

Je personage ontwaakt op een mysterieuze plaatst en hoort plots een luide stem die je wil begeleiden. Al snel wordt het duidelijk dat jij en een aantal dames vastgehouden worden op een bizarre plek. Deze plek word de Hell Spire genoemd, een soort van limbo tussen de hel en aarde. Jij wordt aangeduid als program instructor die de andere dames met hun criminele achtergrond moet reformeren door ze door de Hell Spire te leiden. Of dit allemaal tot een goed eind komt dat moet je weer zelf ervaren wanneer je het spel speelt.

Criminals Girls 2 speelt als een zelda-like dungeon spel. Je baant je weg door verschillende zones gevuld met vijanden, loot en eindbazen, met wat verhaal in de vorm van tekstvakken ertussen.

Power girls

Elk van de zeven meisjes heeft haar eigen unieke krachten en zwakke punten die je naargelang je vordert in het spel kan upgraden per personage. Je hebt het normale opwaarderen, dat na de gevechten plaatsvindt wanneer je XP ontvangt,  maar er is ook een optie om met verdiende geldstukken de dames te boosten via aangekochte punishments. Dit boosten gebeurt weer in ware Japanse gekheid. De dames slaan op hun achterwerk of wrijven aan hun intieme delen... weird en creepy.

all about luck

Het vechtsysteem is totaal willekeurig, want je hebt geen controle over welke aanval je gaat uitvoeren. Dit wordt geheel random bepaald en kan frustrerend overkomen wanneer je beste "chick" haar sterkste aanval niet uitvoert wanneer jij dat wil. Hoewel dit principe wat verrassing met zich meebrengt, zorgde het er bij mij persoonlijk meer voor om het spel weg te leggen.

Grafisch is dit spel niet top maar ook niet verschrikkelijk. Het doet denken aan een NDS spel maar dan net iets scherper. De anime hentai stijl is degelijk uitgewerkt tot soms iets te gedetailleerd als het op bepaalde delen van de dames aankomt. Het geluid daarentegen is uiterst storend. Het Japanse gekweel van de dames wordt zeer irritant en de rare muziekjes maken sommige momenten extra ongepast.

Geen aanrader mensen!! Ik heb me verveeld, geërgerd en soms geschaamd met dit spel. Een spel hoort fun te zijn en dat was Criminal Girls 2: Party Favors voor mij totaal niet. Ik denk dat er veel gamers zullen zijn die zich helemaal niet geroepen vinden om dit spel aan te schaffen en ik geef hen vooral geen ongelijk. Kortom dit spel was een zonde van mijn tijd en moest je nog een PSVita hebben dan zou dit spel waarschijnlijk ook zonde zijn van jouw tijd. Spijtig genoeg was dit weer een grote stap achteruit in mijn queeste naar het weeaboodom en vrees ik ondertussen dat ik er nooit zal geraken.

• Geen

• grinden voor een beter level
  • Saai