Armikrog

Armikorg is een indie-spel dat in eerste instantie doet denken aan de bekende serie Wallace and Gromit. Deze van klei gemaakte figuren in Armikrog zijn een creatief resultaat van een kickstarter campagne. Maar of dit spel al die moeite waard was dat kom je in deze review te weten.

Je maakt deel uit van team bestaande uit drie astronauten die de ruimte in worden gestuurd om hun beschaving te redden met het vinden van een nieuwe planeet. Al snel komen twee astronauten om en ben jij de enige hoop voor je bevolking. Plots geeft je ruimtevoertuig een foutmelding, en je stort neer op een willekeurige planeet. Samen met je hondachtig schepsel beaky trek je erop uit. Al snel wordt duidelijk dat je voor een reden gecrasht bent op deze planeet. Om erachter te komen wat deze reden is en of je de bevolking van je planeet zal redden? Dat allemaal moet je zelf ervaren en ontdekken wanneer je het spel speelt.

De gameplay in dit spel is iets van een minimale toon. Met de linkerstick bestuur je een pijltje en met de X-button voer je een actie uit, that's it. Zelfs bewegen gebeurd allemaal met het pijltje. Op sommige plaatsen geraakt je personage niet, dus door op Beaky te klikken bestuur je hem. Beaky kan in kleine gangen gaan om zo een object terug te brengen waardoor je verder kan avanceren. tijdens je avontuur zal je voor veel puzzels staan, sommige uitdagend sommige heel voor de hand liggend. Kortom veel over de gameplay kan ik niet vertellen omdat er amper gameplay is buiten point&click.

De graphics zijn OK. Ze zijn niet van hoge makelij maar de charmante kleistijl doet zijn werk. De tussenfilmpjes hebben spijtig genoeg last van veel pixels wat de kwaliteit van het spel doet verminderen. De momenten wanneer Beaky door de gangen loopt zijn echter lelijk, want alles wordt wazig en zwart-wit. De stemmen zijn goed gedaan en lachwekkend. De geluidseffecten en muziek in het spel zijn wederom voldoende, maar de muziek is grotendeels afwezig tijdens het spelen.

Een kleine indie game die je meeneemt op een Wallace and Gromit-achtig avontuur in de ruimte waarin jij de hoofdrol speelt (sounds great right?). Een uniek spel waar duidelijk veel tijd en creativiteit is ingestoken maar kortom Armikrog mist de boot. De besturing van dit spel waren voor mij het grootste minpunt. Door de matige interactie ontstonden er veel saaie momenten. Puzzels waren soms onduidelijk wat enkel maar toevoegde aan de frustratie. De intro van het spel is van hoge kwaliteit maar daarna ging het enkel bergaf. Niet echt een aanrader.

• Goeie humor
  • Unieke stijl

• Saai