Inversus

Een game kleiner dan 70MB? Bestaat dat nog in deze tijden? Jup, en het heet Inversus.

Deze kleine game bestaat uit een Arcade modus (single player) en een Versus modus (online en offline) waar je met twee tot vier spelers kan spelen. Het concept is vrij eenvoudig, jij bent een zwart vierkant (of wit als je met twee speelt) en je moet alle vlakken op het speelveld wit (of zwart) maken. Dit doe je door een soort lazer af te vuren in vier verschillende richtingen met de vier facebuttons. Op je vierkant staan ook vijf cirkels, dit is je munitie, die na enkele seconden automatisch herlaadt. Ga dus niet als een Rambo vierkant in het wilde weg lazers afvuren, maar time je schoten zodat je niet zonder munitie zit. Je kan ook een shot opladen door je face button enkele tellen ingedrukt te houden en vervolgens los te laten, dan worden er 3 lazers afgevuurd, waardoor je 3 rijen kan omkeren. Sporadisch verschijnen er ook rode stippen die je kan oppikken. Dit zijn superlazers, die vlakken sneller omzetten.

In de Arcade modus verschijnen er ook vijanden die jouw witte vlakken terug zwart maken. Als zij jou aanraken, is het spel ook gedaan. Een echt einde aan een level is er niet, ook al krijg je alle vlakken wit. Wat bijna onmogelijk is, want hoe langer je een level speelt, hoe meer vijanden er verschijnen. In de Versus modus moet je mekaar verslaan. Eén speler is het zwarte vierkant en de andere is het witte vierkant. Als je met vier spelers speelt, zijn er twee spelers per team. Enig tactisch inzicht is vereist om het spel te winnen. Zowel in de Arcade als in de Versus modus zijn er verschillende levels, die je moet vrijspelen. In de Arcade modus zal je een bepaald aantal punten moeten behalen voor je het volgende level kan spelen. In de Versus modus moet je gewoon enkele matches per map spelen voor je de volgende kan spelen.

Er valt weinig te zeggen op grafisch en auditieve vlak van dit spel. Het ziet er eenvoudig uit. De geluidseffecten zijn goed evenals de soundtrack.

Inversus is een erg eenvoudig maar leuk spel dat je vrij snel kan oppikken. Of je nu alleen speelt of online met vreemden of vrienden, het spel blijft uitdagend. Echte minpunten zijn er niet, het spel doet wat het moet doen.

• Eenvoudige, leuke gameplay
  • Couch co-op

• Eigenlijk geen noemenswaardige minpunten voor dit type spel