MotoGP 17

MotoGP 17 is de nieuwe telg in de 'MotoGP'-reeks van Milestone. Vorig jaar had Milestone de gehele MotoGP game gemaakt rondom Valentino Rossi. Dit jaar is Milestone teruggegaan naar de basis en heeft men weer een algemene game omtrent de MotoGP gemaakt. Blijf je met deze game in het zadel of val je er in de eerste bocht al vanaf? Wat ons antwoord is op deze vraag lees je hieronder.

Met de gameplay zit het ook deze editie weer goed. Je motor reageert vlot en soepel. Alle toevoegingen die in de 'Valentino Rossi'-editie zaten, zoals het autorijden, zijn verdwenen, waardoor men zich alleen heeft geconcentreerd op het motorracegedeelte. Wat meteen opvalt is dat men bij Milestone, naast de traditionele varianten, ook nieuwe gamemodi heeft toegevoegd. De vroegere carrièremodus heeft nu de naam "Rider Career" gekregen.In deze modus begin je met de 'Red Bull MotoGP Rookies Cup'. Aan de hand van de klassering na de race verdien je XP. Met deze XP kun je contracten verdienen voor de klasse Moto3, Moto2 en, het ultieme doel, de MotoGP.

Nieuw is de 'Managerial Career'-modus. De naam zegt het al ... In plaats van alleen maar de coureur uit te hangen ben je daarnaast ook de manager. Nadat je jouw eigen personage hebt aangemaakt, krijg je een gering budget waarmee je jouw motor dient te kopen. Ook kan je een teamgenoot aanstellen. Het niveau van je teamgenoot is afhankelijk van het budget dat je hebt. Daarnaast dien je een sponsor te contracteren. Door middel van deze sponsor verdien je credits, waarmee je jouw teamgenoot en reparaties aan je motor betaalt, je motor kan upgraden en je managementstaf kan uitbreiden. Afhankelijk van je prestaties kunnen sponsors tijdens het seizoen kun eisen bijstellen. Denk daarbij aan de klassering die gehaald dient te worden voor de credits of te racen in de kleuren van de sponsor.

Ook heeft men in het online gedeelte een nieuwe modus toegevoegd. Het is nu mogelijk om met een vriend(in) een co-op seizoen te rijden.

Op grafisch gebied kunnen we verheugd zijn met het feit dat deze game draait op 60 fps. Ook met het geluid zit het helemaal goed. Men heeft de originele motorgeluiden gebruikt. Je hoort duidelijk het verschil of je met een Moto3 of met een MotoGP rondscheurt.

Milestone is met deze game teruggegaan naar de roots en door middel van de nieuwe toevoegingen is het geen onverdienstelijke game geworden. Vanwege de vele opties die je hebt qua instelling van onder andere de AI en motor is het een game geworden die zowel voor de 'casual gamer' als de hardcore racefanaat is.

• Motorracen in 60 fps
  • Originele motorgeluiden
  • Toevoeging nieuwe gamemodus