25211 keer gelezen

Topic: Final Fantasy XV

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ara

Re: Final Fantasy XV

Reactie #45 Gepost op: vr. 03 februari, 2017, 20:10
Tjonge, ik ben bij chapter 14 en bijna bij de eindboss, ik hou mijn hart vast want de boss die hem even voor gaat (zal zijn naam niet zeggen) is MEGA pittig!!! op sommige sites lees ik dat de moeilijkheidsgraad a la Dark Souls is.   :'(

Chapter 9 was tot nu toe de mooiste en het aangrijpendste hoofdstuk . Heb traantjes weggepinkt.  :$
 

Offline vdbeld

  • Level 2
  • **
  • psnvdbeld
  • Berichten: 134
  • XP: 2
  • Geslacht: Man

Re: Final Fantasy XV

Reactie #46 Gepost op: za. 04 februari, 2017, 18:32
Al gelukt?  :D
 

Offline qrobinez

Re: Final Fantasy XV

Reactie #47 Gepost op: ma. 06 februari, 2017, 13:41
Citaat van: ara op vr. 03 februari, 2017, 20:10

Tjonge, ik ben bij chapter 14 en bijna bij de eindboss, ik hou mijn hart vast want de boss die hem even voor gaat (zal zijn naam niet zeggen) is MEGA pittig!!! op sommige sites lees ik dat de moeilijkheidsgraad a la Dark Souls is.   :'(

Chapter 9 was tot nu toe de mooiste en het aangrijpendste hoofdstuk . Heb traantjes weggepinkt.  :$

ik ben bij chapter 12 nu. Chapter 9 was inderdaad echt mooi uitgewerkt.

inmiddels zo'n 35 uur erop zitten en nog geen moment zat van. Voor mij nog steeds GOTY 2016. Het verhaal is geweldig vormgegeven, alhoewel enigszins voorspelbaar is de hele reis van jongen tot koning geweldig om mee te mogen beleven. Het volgen van 4 jongens die op een roadtrip zijn en door de gebeurtenissen hun jeugdige onbevangenheid op deze reis overduidelijk kwijt raken en steeds serieuzer en volwassener worden is in het juiste tempo een trip om nooit te vergeten.

De lokaties zijn geweldig waar alles zich afspeelt. Zelfs na chapter 8 als de reis wat meer gestuurd wordt door de game blijf je het open wereld gevoel houden. Ik kan me voorstellen dat deze game 10 jaar in ontwikkeling is geweest, dat zie je er ook wel vanaf vind ik. Het vechten is geweldig, ik moet eerlijk bekennen dat ik het nu op hetzelfde niveau vindt als diablo. De mix tussen magic, de enhanced weapons en de strategische keuzes tijdens het gevecht maken eigenlijk elk gevecht tot een visueel en uitdagend spectakel.

De komende dagen de laatste drie hoofdstukken uitspelen, ik kan niet wachten om te zien hoe het verder gaat aflopen. Toch leuk om weer eens een game te vinden die verrast door kwaliteit en originaliteit in vormgeving.
 

Offline ara

Re: Final Fantasy XV

Reactie #48 Gepost op: ma. 06 februari, 2017, 13:51
Citaat van: vdbeld op za. 04 februari, 2017, 18:32

Al gelukt?  :D


Ja het is gelukt. Haha phoeha!!

Schouderklopje aan mezelf  :p
 

Offline Vinsanity

  • Redactie
  • Level 5
  • *
  • Lakers Nation stand up
  • psnvincent-Jannie
  • Berichten: 1.079
  • XP: 5
  • Geslacht: Man

Re: Final Fantasy XV

Reactie #49 Gepost op: vr. 10 februari, 2017, 19:31
Heeft iemand hier tips hoe ik het beste de ascension points kan inzetten?
 

Offline qrobinez

Re: Final Fantasy XV

Reactie #50 Gepost op: wo. 15 februari, 2017, 11:32
Citaat van: Vinsanity op vr. 10 februari, 2017, 19:31

Heeft iemand hier tips hoe ik het beste de ascension points kan inzetten?


dat hangt heel erg van je speelstijl af.

Ik zelf heb voornamelijk in combat dingen gezet (waar ik zelf veel voordeel aan had), maar ook vrij veel punten in de team tree, aangezien vooral de skills van Ignis nogal krachtig zijn (bijvoorbeeld de team up skill). Wat ook handig is, is om punten te investeren in MP cost reducing plus Warp Damage skills. (deze zijn essentieel in de end game).

Ik heb zelf de game vrijdag uitgespeeld, ik vind het denk ik de beste game die ik tot nu toe gespeeld heb in mijn game verzameling. Alles klopt eigenlijk wel:
- het verhaal is erg goed met de nodige twists en verrassingen
- de gameplay op vechtgebied is enorm goed uitgewerkt als je de mechanics onder controle hebt
- de magic elementen kunnen je een aardig voordeel geven (na analyse waar de tegenstanders bevattelijk voor zijn).
- de wapens en kettingen kunnen net dat beetje meer voordeel geven dat je nodig hebt.
- de daadwerkelijke afwisselingen in de gevechten zorgen voor frisse gevechten door de hele game heen
- grafisch enorm goed (op de pro)
- muziek mooi geintegreerd in de missies en open wereld
- Bosses zijn pittig maar nooit onhaalbaar (alhoewel een gevecht van 1,5 uur voor 2 bosses ook niet echt kort te noemen is :D)

Een extreem goede game op alle punten naar mijn mening. Ik kan me voorstellen dat als je moeite hebt met de fighting mechanics dat je ervaring wel wat anders wordt overigens, maar de game biedt voldoende tutorial en oefen mogelijkheden om daar heel handig in te worden. Ik kon in ieder geval met gemak tegenstanders aan die 10 tot 15 levels hoger waren.

1 kritiek puntje, er zit een hoofdstuk in wat mij nogal langdradig voorkwam, dit voelde echt als een tijdrekker aan, maar goed, in zo'n lange game heb je dat altijd wel. In het verhaal klopt het in ieder geval.

Hoe vindt je de game tot nu toe?

Laatst bewerkt op: wo. 15 februari, 2017, 11:44 door qrobinez 

Offline Vinsanity

  • Redactie
  • Level 5
  • *
  • Lakers Nation stand up
  • psnvincent-Jannie
  • Berichten: 1.079
  • XP: 5
  • Geslacht: Man

Re: Final Fantasy XV

Reactie #51 Gepost op: wo. 15 februari, 2017, 14:49
Ik had nog nooit een FF gespeeld 3en normaal ben ik niet zo van de rpg. Maar deze game pakt me op de een of andere manier. Misschien dat het komt omdat die redelijk "simpel" is voor de beginners. Met simpel bedoel ik dat het overzichtelijk is. Ik ben op dit moment aan het proberen om wat te levellen. Merk toch dat ik af en toe neig naar "run n gun" :D

Maar voor de rest is het een super game die naar mijn mening er niet slecht uitziet op een standaard PS4.
 

Offline VaSaMiAn

Re: Final Fantasy XV

Reactie #52 Gepost op: vr. 19 mei, 2017, 21:21
Ben zelf het aan overwegen om deze game aan te kopen. FINAL FANTASY XV Digital Premium Edition staat nu voor 57€ op de xbox store. Is dit zeker de moeite waard? Hou vooral van genre Skyrim, Witcher 3
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Final Fantasy XV

Reactie #53 Gepost op: vr. 19 mei, 2017, 22:41
Ik vind het de slechtste FF van allemaal, het RPG gehalte is maar pover en het is soms meer een action/adventure
sommige mensen zijn er blijkbaar gek van maar ik vond het persoonlijk niks, de term jrpg zelfs niet waardig
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Final Fantasy XV

Reactie #54 Gepost op: za. 20 mei, 2017, 22:06
Citaat van: VaSaMiAn op vr. 19 mei, 2017, 21:21

Ben zelf het aan overwegen om deze game aan te kopen. FINAL FANTASY XV Digital Premium Edition staat nu voor 57€ op de xbox store. Is dit zeker de moeite waard? Hou vooral van genre Skyrim, Witcher 3

als je van dat genre houdt dan is het wat mij betreft een top aankoop. 1 van de beste games die ik gespeeld heb op de ps4, ik vond hem leuker dan the witcher 3.
 

Offline VaSaMiAn

Re: Final Fantasy XV

Reactie #55 Gepost op: za. 20 mei, 2017, 22:13
Citaat van: qrobinez op za. 20 mei, 2017, 22:06

als je van dat genre houdt dan is het wat mij betreft een top aankoop. 1 van de beste games die ik gespeeld heb op de ps4, ik vond hem leuker dan the witcher 3.


Waarom vond je die leuker of Witcher 3?
 

Offline qrobinez

Re: Final Fantasy XV

Reactie #56 Gepost op: zo. 21 mei, 2017, 13:06
Citaat van: VaSaMiAn op za. 20 mei, 2017, 22:13

Waarom vond je die leuker of Witcher 3?

ik vond witcher 3 ook een topper, maar ik vond het verhaal van final fantasy leuker, het tempo lag veel hoger in final fantasy en bovenal, vanaf halverwege de game ging het open world karakter meer weg en is het 1 grote actievolle eindsprint naar het eind van het verhaal.

Maar er zijn genoeg reviews online (ook op youtube) die een heel aardig beeld geven van de games. Wel moet je enigzins rekening houden met de trend van het laatste jaar dat online reviews voornamelijk negatief zijn om nog enigzins op te vallen binnen het review genre en (het lijkt inmiddels wel verboden om online nog enigzins enthousiast te zijn over games op youtube). Maar er zijn ook nog genoeg forums waar je veel positieve user ervaringen kan teruglezen van gamers die voornamelijk gamen voor de fun en die negativiteit die je tegenwoordig leest kun je negeren dan.

Dus het is maar net wat je aanspreekt :)

De die hard final fantasy spelers vonden de game volgens mij niet echt goed als ik de reviews zo gelezen heb, maar de nieuwe lichting gamers waren de meeste toch wel behoorlijk enthousiast over deze game. Dat is overigens wel iets wat tegenwoordig online reviews of meningen over games compleet zinloos maakt. Kijk maar op metacritic, de 1-en en 10-en over dezelfde games vliegen je om de oren, daar kun je echt niet meer op afgaan als gamer.

Zelf denk ik dat als je de witcher leuk vind je final fantasy ook leuk vind. Maar het blijft persoonlijk, wat de ene aanspreekt hoeft niet iets voor een ander te zijn.
 

Offline VaSaMiAn

Re: Final Fantasy XV

Reactie #57 Gepost op: zo. 21 mei, 2017, 15:43
Citaat van: qrobinez op zo. 21 mei, 2017, 13:06

ik vond witcher 3 ook een topper, maar ik vond het verhaal van final fantasy leuker, het tempo lag veel hoger in final fantasy en bovenal, vanaf halverwege de game ging het open world karakter meer weg en is het 1 grote actievolle eindsprint naar het eind van het verhaal.

Maar er zijn genoeg reviews online (ook op youtube) die een heel aardig beeld geven van de games. Wel moet je enigzins rekening houden met de trend van het laatste jaar dat online reviews voornamelijk negatief zijn om nog enigzins op te vallen binnen het review genre en (het lijkt inmiddels wel verboden om online nog enigzins enthousiast te zijn over games op youtube). Maar er zijn ook nog genoeg forums waar je veel positieve user ervaringen kan teruglezen van gamers die voornamelijk gamen voor de fun en die negativiteit die je tegenwoordig leest kun je negeren dan.

Dus het is maar net wat je aanspreekt :)

De die hard final fantasy spelers vonden de game volgens mij niet echt goed als ik de reviews zo gelezen heb, maar de nieuwe lichting gamers waren de meeste toch wel behoorlijk enthousiast over deze game. Dat is overigens wel iets wat tegenwoordig online reviews of meningen over games compleet zinloos maakt. Kijk maar op metacritic, de 1-en en 10-en over dezelfde games vliegen je om de oren, daar kun je echt niet meer op afgaan als gamer.

Zelf denk ik dat als je de witcher leuk vind je final fantasy ook leuk vind. Maar het blijft persoonlijk, wat de ene aanspreekt hoeft niet iets voor een ander te zijn.


Bedankt, heb die aangekocht! Eerst effe 60GB binnen trekken.
 

Offline VaSaMiAn

Re: Final Fantasy XV

Reactie #58 Gepost op: ma. 22 mei, 2017, 21:09
Nog geen twee uren bezig en al 6 achievements vrijgespeeld. Ga straks eens jagen :)
Alle tips zijn uiteraard welkom :)
 

Offline VaSaMiAn

Re: Final Fantasy XV

Reactie #59 Gepost op: wo. 24 mei, 2017, 06:45
Wat mij wel stoort is de lange laadtijden.  Voor de rest is het tot nu toe een aangename game.