75509 keer gelezen

Topic: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline FarrolWhite

  • Level 2
  • **
  • Consciousness is the same as breathing.
  • psnFarrolWhite
  • Berichten: 158
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #105 Gepost op: do. 03 maart, 2016, 19:09
Vandaag wat begonnen met Mortal Kombat XL, man wat een spel  :o

Al wat van die klassic towers gedaan, die gaan nog goed. Maar eens je aan die living towers begint zijn er toch een aantal rage momentjes geweest, de combo's  zijn echt moeilijk om uit te voeren. Het spel Is toch veel moeilijker dan DOA wat ook moeilijk kan zijn. De fatalities en brutalities zijn echt grof gemaakt, wat je wel kan verwachten van de makers van MK  :p

De Co-op multiplayer is zeker leuk om te doen ook, zeker een aanrader.
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #106 Gepost op: vr. 03 juni, 2016, 14:43
net even the tommorow children beta gespeeld, man wa is da zeg, communism: the game  :p
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #107 Gepost op: ma. 04 juli, 2016, 15:03
net terug van vakantie en direct begonnen aan homefront. Deze is flink in prijs gedaald door de extreem slechte reviews, dus ik was benieuwd hoe waar deze reviews in de praktijk nu echt zijn nu er 5 updates zijn geweest sinds de release.

Homefront is een shooter die draait om het bevrijden van door korea bezette gebieden. Dit gebeurd in een open wereld die per sectie geopenbaard wordt tijdens het spelen (dus moet je vrij spelen). Plat gezegd, is het Far Cry 4 in een shooter jasje. Praktisch alles kwa gamemechanics is gelijk aan far cry 4, dus de missie opzet, het vrij maken van de gebieden, de schiet actie, het hobbelige rennen, de klim animaties, het zelf bouwen van je molotov cocktails of andere goodies. Of te wel, als je Far Cry 4 gespeeld hebt dan weet je direct hoe je de game dient te spelen.

Nu vond ik Far Cry 4 legendarisch goed, dus dan zou je verwachten dat ik dat van deze game ook vind. Maar dan kom je er in de praktijk toch achter dat de reviews best goede kritische punten aangehaald hebben die het speelplezier behoorlijk beinvloeden. Hieronder de meest benoemde kritische punten uit reviews en mijn mening hier over.

Kritische punten uit reviews:
- De framerate maakt het spel onspeelbaar

Mijn mening:
nu na update 5 schrik je je de eerste twee uur behoorlijk rot aangezien de framerate in het eerste gebied erg laag ligt (in gebied 2 waar ik nu zit is het al een stuk beter om de 1 of andere reden). De framerate ligt in gebied 1 naar mijn gevoel rond de 20 frames per seconde, gebied 2 ligt rond de 25 frames per seconde kwa gevoel. Wat veel te laag is voor een snelle shooter waar je continu onder vuur ligt. Het eerste uur had ik dan ook behoorlijk last van misselijkheid doordat het scherm bepaald niet soepel loopt.


- Het is te lastig om de tegenstanders te raken door de framerate

Mijn mening:
dat ligt niet echt aan de framerate, de initiële wapens zijn gewoon niet echt effectief tegen tegenstanders omdat je de bijbehorende attachments en materials nog niet hebt. Dus in het begin gaan tegenstanders nauwelijks dood waardoor je de indruk krijgt dat je ze niet raakt. Later in de game (dus na een aantal contracten vervuld te hebben), heb je een scope op je assault wapen gezet en een foregrip, en dingen als kneepads en body armor die je stats flink verhogen en het zeer eenvoudig wordt om tegenstanders neer te schieten


- De graphics lijken op PS2 graphics.

Mijn mening:
ONZIN! het ziet er niet zo goed uit als battlefront of COD, het is vergelijkbaar met fallout 4.


- De save games duren 5 seconde en komen continu voor

Mijn mening:
Dat was in de eerste versie zo, in update 5 duur een save een halve seconde en komt alleen voor bij het begin van een missie of als er een belangrijk punt komt of bij het aanpassen van je gear. In de praktijk is dit geen issue meer.


- De game is te eentonig en te herhalend

Mijn mening:
dat klopt wel, maar dat had je kunnen weten, aangezien het de far cry 4 opzet volgt. Dus je moet inderdaad steeds 1 van de 5 types compounds bevrijden om zo een gebied vrij te spelen, de hoofdmissie structuur is wel uniek overigens en wisselend, maar de verplichting om gebieden vrij te spelen door steeds dezelfde type opdrachten te vervullen is er inderdaad. Zelf vind ik dat geen probleem, het is leuk om te doen.


- De game had in deze staat niet op de markt uitgebracht mogen worden

Mijn mening:
ben ik het wel mee eens, nu na update 5 begint het een beetje te lopen, maar je krijgt wel de indruk dat de game veel beter had gelopen als er nog een half jaar aan besteed zou zijn.


Mijn algemene indruk over deze game:
Bij het opstarten krijg je best een schok over hoe de game speelt kwa framerate en hoe het schiet. Na het vrijspelen van het initiële gebied begint het spel beter te lopen en krijg je meer mogelijkheden voor de gameplay. Het eerste gebied is meer een tutorial.

Het is doodzonde dat de kwaliteit niet direct wat hoger was, het is nu acceptabel (niet perfect) en goed speelbaar. De game is groot en levert een hoop uitdaging, zeker als je far cry 4 leuk vindt en shooters leuk vindt dan is dit een geweldige game om te spelen. Hij is overigens niet makkelijk, in bezette gebieden moet je vrij tactisch je rond bewegen en afwegen wanneer je wel en niet schiet want als je gun blazing rond gaat rennen heb je binnen no time een enorme Koreaanse overmacht tegenover je staan en ben je geheid dood.

Al met al met de lage prijs nu van 35 euro (en de updates die er inmiddels zijn) vind ik het een goede aanschaf en zal deze zeker nog behoorlijk lange tijd spelen.

Laatst bewerkt op: ma. 04 juli, 2016, 15:04 door qrobinez 

Offline ara

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #108 Gepost op: di. 05 juli, 2016, 08:56
Top verslag qrobinez,
ik heb even met u meegekeken via shareplay.  Zou het kunnen dat die framerate dingetjes toen haperde?


Ik heb LEGO StarWars uitgespeeld. Eigenlijk wel een kort verhaallijn want ik heb in totaal denk ik iets van een 8uur over gedaan.
Zelf ben ik een grote fan van de StarWars films, en was het heerlijk om er nu eens zelf in te mogen spelen. Ook al komen er grappige en -niks met de film te maken- missies in voor.  :p
Gelukkig kan je ieder hoofdstuk overdoen om alle goodies te gaan zoeken wat het spelplezier weer verhoogd.
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #109 Gepost op: di. 05 juli, 2016, 09:26


Natuurlijk gemaakt net na de release...
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #110 Gepost op: di. 05 juli, 2016, 09:39
Ben nu bezig met The Banner Saga 2, een leuk verhaal en atypische gameplay (normaal morgen review) en The Technomancer, vind ik wel een toffe game, jammer genoeg is de diamant niet gepolijst genoeg, maar ja, zo zijn er meer games dan echt afgewerkte
 

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #111 Gepost op: do. 21 juli, 2016, 09:24
gisteren Mirrors Edge Catalyst gekocht in de week deal. Ik wilde de game al een tijdje hebben maar na de vrij negatieve recencies leek me de full online prijs toch wat aan de hoge kant. Dus besloot ik te wachten op de prijsdaling die meestal binnen drie maanden na release plaatsvindt.

Ik heb de originele mirrors edge op de ps3 helemaal plat gespeeld, dus ik was benieuwd naar de ervaring op de ps4. Ik heb hem nu een aantal uur gespeeld en begrijp eerlijk gezegd maar heel weinig van de kritiek in de recensies die je online vindt. Op praktisch alle vlakken vind ik de game verbeterd namelijk.

Het freerunnen loopt soepel en is intuitief, het vecht systeem is enorm verbeterd ten opzichte van de ps3 versie en is makkelijk te leren en uit te voeren. Als negatief punt lees je in recensies dat je niet meer kan schieten, dat vind ik 1 van de beste verbeteringen in het spel aangezien dit belachelijk slecht uitgewerkt was in de ps3 versie. Het is een freerun game, geen shooter, dus dat je via een vechtsysteem verder kan komen past gewoon heel goed bij de game, zeker gezien de verbeteringen die hierin doorgevoerd zijn.

Het veranderen van de lineaire opzet naar een open wereld waarin je zelf bepaald welke missies je doet, de freerun parcouren met online tijd registratie, de mogelijkheid om zelf missies te maken en die te delen met anderen, of juist missies doen die anderen gemaakt hebben. Het werkt allemaal goed.

De pace tot nu toe is lekker, van heftige actiestukken kwa running tot puzzelachtige tower klim opdrachten die je op je gemak kan uitzoeken. Daaraan gekoppeld de geweldige muziek die bij mirrors edge hoort maakt het weer tot een top ervaring van de bovenste plank.

Ik kan me dus ook absoluut niet vinden in de meeste online recensies die je kunt vinden, wat overigens een trend lijkt te worden het laatste jaar, veel van de recensies praten elkaar na waarbij ik me soms afvraag of mensen die game überhaupt wel gespeeld hebben. Je mag blijkbaar niet meer positief over een game zijn (waarbij sommige conclusies echt soms te zot voor woorden zijn, zoals het niet kunnen schieten in een freerunning game) en de waarde van online recensies begint voor mij in ieder geval behoorlijk discutabel te worden. Ik ben nog steeds van mening dat je games moet laten beoordelen door mensen die het genre leuk vinden en objectief kunnen zijn. De recensies hier op playstationclan zijn dat gelukkig wel, maar die hebben uiteraard niet alle games gereviewed.

mijn mening: halen als je van freerunning games houdt waar de nadruk op platform gameplay ligt, absoluut niet halen als je veel actie wil met shootouts, dan kun je beter een shooter kopen :D
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #112 Gepost op: do. 21 juli, 2016, 10:06
Bedankt voor het complimentje qui ;-)

Had de game nog een tientje minder geweest had ik nog getwijfeld. Ik heb de game op ps3 geprobeerd, maar kon me niet blijven boeien. EA heeft trouwens zijn PR gedeelte in België volledig opgeschort voor onbekende redenen, daarmee dat we geen review hadden.

OT: ik speel nu eindelijk Uncharted 4, The last of us stream ik. Grappig is het feit dat de games qua gameplay en hoofdpersonage wel grote gelijkenissen hebben. Vooral het shoot en covergedeelte is identiek. Ook speel ik nog The Technomancer verder, wat geen perfecte, maar wel een vermakelijke game is.
 

Offline kleine_vernimme

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #113 Gepost op: wo. 10 augustus, 2016, 12:19
Hey iedereen,

ik dacht ik ga hier ook eens wat neerpennen aangezien ik de laatste tijd veel meer game dan vroeger. Wat toch vooral komt door deze site en door de mensen die ook lid zijn van de clan. Dus bedankt daarvoor (niet sarcastisch :-))

Ben momenteel de Witcher 3 (zonder DLC) aan het spelen. Er zit ongeveer 50 uur in - wat voor mij echt enorm lang is - en vindt het een super spel. Wat voor mij verrassend is aangezien het een RPG is en ik niet echt fan ben van het genre. Zit nu bijna aan het einde van de main story en dan ga ik het ook even voor bekeken houden omdat ik nog spellen heb waar ik moet aan beginnen.

Heb uiteindelijk The Division ook maar gehaald aangezien Overwatch minder wordt gespeeld door de clan en The Division weer wat in de lift zit. En er is niks zo leuk zls wat on line knallen en zeveren met leden van de Clan.

Verder liggen nog God Of war 3 Remastered te wachten (nooit gespeeld op PS3), moet ik dringend Bloodborne uitspelen en ook nog beginnen aan Dark Souls 3. Dus nog genoeg te gamen.

Tenslotte wacht ik de ervaringen af van No Man's Sky om te zien of het wat voor mij is. Qua nieuwe releases wacht ik op Bioshock The Collection (Staan in mijn top 10 van beste games ooit) en op Mafia 3. Ik blijf ook in twijfel voor F1 2016 want heb nog geen enkele racer op PS4.

Je ziet dus dat er me drukke tijden wachten maar daar gaan we niet om zeuren :-)

Tot de volgende
Kevin
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #114 Gepost op: wo. 10 augustus, 2016, 12:31
als je op zoek bent naar een racer mss wachten op assetto corsa, komt een weekje na F1
is redelijk sim maar zal meer variatie bevatten de F1 imo

bloodborne is voorlopig mijn beste next-gen ervaring
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline Crapweazel

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #115 Gepost op: wo. 10 augustus, 2016, 13:47
Ik moet Diknmuis bijtreden dat bloodborne en DS3 mij tot nu toe het meest hebben kunnen entertainen. Overwatch volgt wel op plek 2 (al 110u in gestoken). Kheb de division ook in huis gehaald tijdens de release. Achteraf gezien was het een knap spel maar de endgame was echt ondermaats (persoonlijke mening). Ik zag wel dat er veel mensen terug aant spelen waren (the division) maar ik ga er toch niet terug aan beginnen. Ik voel me al genoeg bekocht door bungie (destiny) om nog geld te blijven pompen in ondermaatse dlc's.

Momenteel speel ik dus : overwatch, batman:arkham knight (20€ in summersale wooo) , no man's sky (vanaf vnvd), bloodborne , dark souls 3 en the witcher 3: blood and wine.

buyers remorse: battleborne, marvel ultimate alliance pakket (zucht....)
 
"Touched by Jesus, not pressing charges..."

Offline stoph

  • Level 2
  • **
  • psnStoph_m
  • Berichten: 93
  • XP: 0
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #116 Gepost op: di. 13 september, 2016, 13:13
DS3 ongetwijfeld goty voor mij!  :)  zelden zoveel voldoening uit een game gehaald als deze.

ben nu trug begonnne met the witcher 3 maar om de een of andere reden ben ik toch niet te overtuigen.. veel te trage storyline imo en veel te veel dialogen. als ik een uurke of 2 speel zit ik precies al aan één uur door dialogen te worstelen... soit ben benieuwd hoever het mij gaat kunnen meeslepen, zit nu ergens op lvl 15 en heb dieje whoreson junior een kopke kleiner gemaakt ;) (what's in a name)

uncharted en wolfenstein ga ik deze week aan beginnen en tegen dan is de release er van bf1 en nog een paar nieuwe (veelbelovende) games waar ik wel effe zoet mee ga zitten in 2016/17


 

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #117 Gepost op: ma. 10 oktober, 2016, 14:08
begonnen met Mafia 3,

Na het meesterlijke mafia 2 kon ik niet wachten om te beginnen aan mafia 3. Heb nu een tijd gespeeld en vind het een geweldige game maar wel met wat kanttekeningen.

Allereerst mis ik de humor die in mafia 2 de boventoon voerde, die is compleet afwezig in mafia 3 die veel grauwer en harder is dan mafia 2.
Verder is het verhaal niet echt het mafia verhaal die je zou verwachten. Eigenlijk is het simpelweg gezegd: Rambo versus de mafia. Overigens wel een ijzersterk verhaal natuurlijk.

* tekst selecteren voor het verhaal
[spoiler]
Of te wel een special forces vietnam veteraan komt na de oorlog thuis en helpt zijn familie met het wegwerken van een rekening bij de mafia door het samen uitvoeren van een overval. Na die overval worden ze belazerd en vermoord de mafia zijn hele familie en overleeft de hoofdrol speler dat ternauwernood. Die gaat vervolgens op een verschrikkelijke snoeiharde manier wraak nemen om dat mafia van onderuit compleet uit te roeien, dat is waar de complete game over gaat.
[/spoiler]

Grafisch valt de game enigzins tegen, vooral in daglicht. Maar dat ben je in de praktijk snel vergeten door de fenomenale sfeer die in de game weer wordt neergezet, zowel kwa muziek als omgevingen en conversaties. De graphics van de personen zijn wel van een enorm hoog niveau, inclusief facial animations.

De missies zijn leuk om uit te voeren en passen perfect in het verhaal, wel merk je na een aantal uur dat de missies een beetje hetzelfde zijn kwa opzet, maar ze zijn leuk om te doen en de uren vliegen voorbij tijdens het spelen wat een goed teken is.

Mijn conclusie tot nu toe:
het haalt niet het niveau van mafia 2, maar is absoluut een genot om te spelen voor de mafia serie fan.
Ik vind het een geweldige game dus  :)
Laatst bewerkt op: ma. 10 oktober, 2016, 14:10 door qrobinez 

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #118 Gepost op: di. 06 december, 2016, 14:31
Vrijdag Mortal Kombat XL gehaald. Mijn eerste Mortal Kombat in 16 jaar geloof ik. Maar goed, zeer nice spel. Alles lekker lomp, zoals het hoort. Alleen jammer dat ik bijna alle fatalities voor mezelf gespoild heb door op YouTube te kijken. Maar gelukkig kan dat de pret niet drukken.

Iemand die The Last Guardian al heeft gespeeld en hem de moeite waard vindt? De game krijgt negens en zesjes, maar dat lijkt vooral te liggen aan hoe erg je het vindt dat sommige gameplay-elementen zijn verouderd. Iemand die dat kan bevestigen?
 

Offline Luizje

  • Level 2
  • **
  • psnLuizje050
  • Berichten: 136
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #119 Gepost op: wo. 07 december, 2016, 09:03
Ik speel vooral Alienation. Sinds de release is het spel enorm verbeterd met o.a. local coop functionaliteit.
Hardcore mode geeft mij een beetje dat diablo 3 gevoel, waarbij ik elk level op het puntje van mijn van stoel zit in spanning om niet dood te gaan en te hopen op goede gear drops. De levels blijven ook uitdagend omdat deze mee schalen met je level en daarnaast qua moeilijkheid instelbaar zijn. Als er meer mensen zijn die deze game nog spelen hoor ik graag, dan ga ik misschien een event plannen..