11074 keer gelezen

Topic: Star Wars Battlefront

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ilufyou

  • Level 3
  • ***
  • psnilufyou
  • Berichten: 308
  • XP: 6
  • Geslacht: Man

Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)

Reactie #30 Gepost op: ma. 16 november, 2015, 22:51
Blijkbaar zijn het vooral supremacy en walker assault die indrukwekkend zijn terwijl de andere modes meer gezien worden als filler. Met die gratis dlc komt dat dus neer op 5 maps. Zoveel twijfels want die walker assault in de beta was echt wel goed  :@.
De singleplayer survival is dan wel weer blijkbaar een pak beter dan verwacht.

Ben wel benieuwd of er veel grote maps worden toegevoegd met de season pass. 16 maps is wel niet niets. :s.
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)

Reactie #31 Gepost op: di. 17 november, 2015, 10:02
Citaat

Er zouden vier uitbreidingen deel uitmaken van de Season Pass, waarbij dan ook vier nieuwe modi zullen worden toegevoegd aan de game, evenals vier nieuwe heroes en villains en 16 nieuwe multiplayer maps. Ook heeft men het over 20 nieuwe stuks aan galactische technologie, zoals wapens, voertuigen en Star Cards, die worden toegevoegd.    4gamers

16 nieuwe maps blijkbaar, maar ja hoeveel voor welke modi is natuurlijk niet geweten
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)

Reactie #32 Gepost op: di. 17 november, 2015, 11:00
Citaat van: diknmuis op di. 17 november, 2015, 10:02

16 nieuwe maps blijkbaar, maar ja hoeveel voor welke modi is natuurlijk niet geweten

er zijn bij de release 12 mappen beschikbaar, 2 extra mappen komt er in de eerste week van december sowieso bij op een nieuwe planeet.

de season pass geeft 4 pakketten van 4 maps plus nieuwe game modes.

Dus totaal kom je dan op 14+16 = 30 maps in een jaar tijd.

Er staat een hele leuke review op de pu site: http://www.pu.nl/artikelen/review/star-wars-battlefront-review/
Laatst bewerkt op: di. 17 november, 2015, 16:46 door qrobinez 

Offline qrobinez

Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)

Reactie #33 Gepost op: do. 19 november, 2015, 01:29
zo, de eerste 1,5 uur zitten erop. Game vind ik echt geweldig tot nu toe, grafisch zonder twijfel de allerbeste titel op de ps4, er is simpelweg geen mooiere game te vinden. De omgevingen zijn zo goed als foto realistisch (voor zover dat kan op star wars planeten).

De gameplay is super soepel op 60fps, het is super arcade kwa gameplay, het voelt nu nog een stuk simpeler aan als in de beta vind ik. Ik denk dat iedereen deze shooter zo oppakt en kan spelen zonder er veel voor te oefenen. Het doet me denken aan de arcade gameplay van quake en unreal. Erg leuk dus en eigenlijk best verfrissend als je al die semi realistische shooters met bulletdrop en zo de afgelopen jaren gespeeld hebt, dit is vele malen simpeler.

Online loopt het als een zonnetje, geen enkel probleem gedetecteerd.

Eerste indruk is dus super!
 

Offline qrobinez

Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)

Reactie #34 Gepost op: do. 19 november, 2015, 10:16
ok, nu wat meer tijd om wat meer indrukken te geven.

Als je de game start krijg je eerst een tutorial die je de basis uitlegt, de gameplay is in basis heel simpel wat een enorm pluspunt is als je shooters als call of duty of battlefield te moeilijk vindt. Het grote verschil ligt hier in het feit dat er geen bulletdrop is (lasers gaan immers rechtdoor), geen spawn wachttijden zijn en vooral dat er geen score / kill streaks perks zijn die je krijgt als je goed bent in cod en battlefield waardoor goede spelers eigenlijk altijd de grootste voordelen hebben. Dat hebben ze in deze game opgelost door te kiezen voor powerups die overal verspreid liggen over de map, dus iedereen heeft binnen no time de mogelijkheid om een sentry, implode bom of droids te kunnen krijgen, zelfs als je helemaal niemand kunt raken.

Er zijn 12 maps initieel beschikbaar verdeeld over 4 planeten. De meeste maps vindt je in Blaster mode (Team Deathmatch), hierin zijn 9 maps te vinden. Ga je naar supremecy (soort van chain link mode) of walker assault (tegenhouden van walkers, of juist het bereiken van de enemy base) dan vindt je er nog eens 4. Grafisch gezien lijkt het alsof je op een Playstation 5 speelt, dat klinkt een beetje apart, maar de lat wordt ineens zo extreem hoog gelegd dat er absoluut geen 1 beschikbare andere ps4 game ook maar in de buurt komt op dit moment. Je ziet de grafische engine in volle performance bezig als je bijvoorbeeld op de planeet endor in het donker naar de rebel base loopt en in de volle regen alle lichteffecten weerspiegeld ziet in het water. Het eerste uur blijf je met open mond zitten te staren naar wat er allemaal in detail aanwezig is, of het nu de druppels zijn die vallen in de sneeuwgrotten tot de kronkelende bekabeling in de rebel basissen, alles is tot in de perfectie weergegeven en het voelt aan alsof je zelf rondloopt op de echte star wars sets waarin de films zijn opgenomen.

Daarnaast is een speciale vermelding waard voor de Fighter Squadron mode, hierin bestuur je een vliegtuig en dien je cargo vliegtuigen neer te schieten die uiteraard verdedigd worden door talloze andere xwings en andere type vliegtuigen. Het mooie hiervan is dat er zowel AI vliegtuigen zijn als door spelers bestuurde vliegtuigen. Vooraf leek me dit een beetje moeilijk speelbare gamemode, maar de praktijk is anders, het vliegt enorm eenvoudig en je hebt locking mechanismes aan boord om de andere met je lasers of rakketten om zeep te helpen. Als je zelf gelocked wordt door een tegenstander heb je via de pijltjes toetsen manouvres tot je beschikking om zelf ook weer weg te komen. Het speelt als een mes door een pakje boter en het voelt als een complete extra game waarin je heerlijke dogfights kan doen. De gameplay ervaring was vele malen beter dan ik me vooraf voorgesteld had.

Ook is er een single player gedeelte waarin je tegen bots waves kunt doen, maar ook is er een zeer uitgebreide tutorial sectie die je alle ins en outs leert die je weer kunt gebruiken in de multiplayer mode. Zo is er bijvoorbeeld een trainingsmissie hoe je in een tiefighter met een kabel een walker neer kan halen, of hoe je op een soort vliegende motorfiets door de bossen op Endor van A naar B moet komen. Alle truuken worden je geleerd op die manier.

Ook zijn er de nodige survival missies waarin je waves van vijanden dient te verslaan. Daarnaast zijn er in diezelfde maps 'verborgen' items te vinden die je weer sterren opleveren voor je trophy hunt. Leuk detail is dat je alles zowel solo als in coop kan doen. Zelfs battlen tegen je friend kan, in dat geval leid je allebei een eigen team en dien je in een kill confirmed achtige settings ervoor te zorgen dat jou eigen team wint.

Uiteraard heeft ook battlefront een ranking systeem, je verdient met je resultaten in de multiplayer de nodige punten, deze worden omgezet naar ingame credits waarmee je allerlei items kan kopen, zoals nieuwe wapens, star cards (die toegang geven tot bijvoorbeeld granaten of een jet pack), of zelfs nieuwe pakjes voor je troopers en rebels, je kunt zowel als mannelijke en vrouwelijke karakters spelen in de game.

voorzichtige eerste conclusie:
als je een shooter ervaring verwacht zoals Call of Duty of battlefield, dan ga je deze game niet leuk vinden, dit is Arcade shooting op en top waarin iedereen (van jong tot oud) al vrij snel goed mee kan komen. Hier hoef je niet te denken om bulletdrops, aim down side of andere dingen. Het is spawnen en gaan. Mij doet het denken aan de heerlijke old skool gameplay van Quake en Unreal Tournament, simpel op te pakken dus.

Zoek je een shooter waarin je zelf ook eens goed mee kan komen en vind je games als Call of Duty en Battlefield te moeilijk, dan is dit de shooter die je moet hebben!

Grafisch gezien is het de mooist uitziende shooter van dit moment, er is voldoende te doen, en zeker als je star wars fan bent (en dat zijn er best veel), dan is dit een must have (eigenlijk voor iedereen wel om gewoon eens te zien waar de playstation 4 op dit moment toe in staat is).

Laatst bewerkt op: do. 19 november, 2015, 10:30 door qrobinez 

Offline Crapweazel

Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)

Reactie #35 Gepost op: do. 19 november, 2015, 13:08
Hoi,

Ik heb een eventje aangemaakt voor mensen die zin hebben vnvd samen battlefront te spelen.
 
"Touched by Jesus, not pressing charges..."

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)

Reactie #36 Gepost op: vr. 20 november, 2015, 19:09
kheb het mij toch aangeschaft om het wachten op R6S wat te verzachten
installing,... moest er iemand vanavond nog co-op willen doen, ge weet me te vinden hé
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)

Reactie #37 Gepost op: ma. 23 november, 2015, 10:01
Citaat van: diknmuis op vr. 20 november, 2015, 19:09

kheb het mij toch aangeschaft om het wachten op R6S wat te verzachten
installing,... moest er iemand vanavond nog co-op willen doen, ge weet me te vinden hé

had deze niet gezien, als je online bent geef maar een gil, dan kun je gewoon meedoen :)

ik heb dit weekend het hele weekend battlefront gespeeld, ben nu rank 21 en heb al zo'n 35 procent van de trophies gehaald. 1 ding is me wel opgevallen, boven de rank 14 krijg je toch wel een behoorlijk voordeel doordat je toegang hebt tot de jump pack Card. Hierdoor kun je op plekken komen waar 'beginnende lagere rank' spelers niet kunnen komen. Ook het opwaarderen van je hogere rank star cards naar gouden star cards (kortere cooldown tijd) levert nogal wat voordelen op. Dit maakt het eigenlijk dat je als beginnende speler het behoorlijk lastig gaat krijgen in battlefront tegen spelers die hogere ranks hebben.

De trophies tot nu toe zijn vrij eenvoudig te halen, let goed op de trainings missies, sommige van die trainings missies hebben ook trophies, zoals bijvoorbeeld die bike race op endor, die moet je een keer doen zonder ook maar iets te raken. Op zich niet heel moeilijk, maar het is dus de moeite waard om de trophy lijst eens goed te bekijken.

Helaas zijn er ook trophies glitched, zoals de blast trophy waarbij je de meeste kills in de kamer moet hebben tijdens een potje blast, die wordt helaas niet toegekend bij heel veel gamers. Andere trophies zijn behoorlijk lastig, bijvoorbeeld de 10 kills met het vliegtuig in fighter squadron is een lastige, de tijd is hier namelijk je vijand, ik ben zelf nog maar tot 9 gekomen. De truuk hierbij is om alleen maar met je vliegtuig achter spelers aan te gaan (dus niet achter AI tiefighters). Als je er dan 1 gelocked hebt doe dan je snelheid naar 0 terug en begin dan met schieten, de snelheid van je vliegtuig bepaald namelijk je accuracy en hoe lager die is hoe meer damage je doet.

Als je snel wilt levelen is er een truuk, kijk links in het multiplayer menu onderin je scherm naar de drie toegewezen challenges, dit zijn simpele challenges die je tussen de 1500 en 5500 XP opleveren bij het halen van die challenges. Op die manier kun je simpel heel veel extra XP halen waardoor je sneller ranked.

Als laatste tip, is er een hele belangrijke min of meer verborgen feature, namelijk: Traits!
Trait kaarten kun je herkennen aan de zwarte kleur, je mag 1 van deze kaarten altijd actief hebben en ze geven je grote voordelen tijdens het spelen. Afhankelijk van je level kun je een bepaalde trait kiezen. Een trait heeft 3 fases, de eerste geeft je een beperkt voordeel, als je dit goed doet ga je automatisch naar fase 2, en dan naar fase 3, doe je het weer wat minder dan ga je 1 fase terug, dus van 3 naar 2.
Er zijn hele leuke trait kaarten te gebruiken, bijvoorbeeld de bounty trait die je pickups kansen geeft bij een kill en je scorecards reset bij elke kill, of je kiest de scout die je onzichtbaar op de kaart laat zijn, of de survivalist die je health sneller hersteld en zo zijn er meer. Vergeet deze passive kaarten dus niet te kopen en te activeren zodra je het juiste level hebt, ze geven grote voordelen!

zie een uitleg hier:


Laatst bewerkt op: ma. 23 november, 2015, 16:18 door qrobinez 

Offline qrobinez

Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)

Reactie #38 Gepost op: do. 26 november, 2015, 14:35
er worden steeds meer easter eggs ontdekt in battlefront, ik had er zelf ook al een paar van ontdekt tijdens het spelen, maar hier zijn er een heleboel achter elkaar :)

 

Offline Rastaflex

Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)

Reactie #39 Gepost op: zo. 03 januari, 2016, 20:16
Hey,
Zijn er nog mensen die af en toe star wars spelen en die ik eventueel kan toevoegen voor coöp of multiplayer?
Greetings
 

Offline Vinsanity

  • Redactie
  • Level 5
  • *
  • Lakers Nation stand up
  • psnvincent-Jannie
  • Berichten: 1.079
  • XP: 5
  • Geslacht: Man

Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)

Reactie #40 Gepost op: zo. 03 januari, 2016, 20:43
Citaat van: Rastaflex op zo. 03 januari, 2016, 20:16

Hey,
Zijn er nog mensen die af en toe star wars spelen en die ik eventueel kan toevoegen voor coöp of multiplayer?
Greetings


Ik heb hem toevallig sinds vorige week. Ik zal je een vriendschapsverzoek op PSN sturen.

Zijn er nog meer die deze game spelen?
 

Offline qrobinez

Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)

Reactie #41 Gepost op: zo. 03 januari, 2016, 21:37
ja ik speel ook veel battlefront, voeg mij ook maar toe :)
 

Offline Rastaflex

Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)

Reactie #42 Gepost op: zo. 03 januari, 2016, 22:31
Toegevoegd...zien wel wanneer we eens kunnen knallen.
 

Offline Crapweazel

Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)

Reactie #43 Gepost op: ma. 04 januari, 2016, 14:19
Citaat van: Vinsanity op zo. 03 januari, 2016, 20:43

Ik heb hem toevallig sinds vorige week. Ik zal je een vriendschapsverzoek op PSN sturen.

Zijn er nog meer die deze game spelen?


Ja hoor, voeg me maar toe, psn: crapweazel
 
"Touched by Jesus, not pressing charges..."

Offline FarrolWhite

  • Level 2
  • **
  • Consciousness is the same as breathing.
  • psnFarrolWhite
  • Berichten: 158
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)

Reactie #44 Gepost op: ma. 04 januari, 2016, 15:58
Mag me gerust ook toevoegen, speel SW zelden door gebrek aan medespelers