3738 keer gelezen

Topic: iemand ervaring met Playseat Challenge en/of thrustmaster 300rs?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline O-Kru_joris

Hellow,

In de week is er iemand op bezoek geweest en had juist zo'n T80 stuur gekocht, natuurlijk direct appartement wat anders moeten inrichte om toch een goeie houding te kunnen krijgen tijdens een dagje 'project cars'.

Eerste indruk van die T80, is al beter dan de gewone controller. Dit kon ik zien door men time trails te verbreken die ik verdien had gedaan met enkel de controller.
Met het stuur won ik toch bijna een volle seconde en kon ook beter dosere met het gaspedaal.

Maar ja nu is dat stuur weg dus heb ik enkel men controller nog.... waarbij de funfactor met het stuur toch dubbel zo leuk was....

Nu heb ik effe aant opzoeken geweest voor eventueel direct alles degelijk te kopen... maar in een appartementje en zo'n stoel , dat gaat gewoon niet....
Dus kwam ik dit tegen http://www.playseatstore.nl/playseatr-challenge-2168.html

Ook ben ik mss van plan om die 300rs er aan te koppelen dan, omdat je dan toch die paar extras bijhebt.

Dus wat zijn je ervaring met die stuur?? en wat met de playseat?? heeft iemand dit type???
thx

De laagste prijs die ik kan vinden voor de stoel is 200€ en  het stuur 317€
 

Offline qrobinez

Re: iemand ervaring met Playseat Challenge en/of thrustmaster 300rs?

Reactie #1 Gepost op: di. 02 juni, 2015, 16:33
als je weinig ruimte hebt (heb ik ook), dan is een wheelstand pro een veel betere oplossing, deze kun je simpel opklappen en wegzetten. De stoel heb je zelf in dat geval. Ik zelf heb voor deze gekozen:

http://www.wheelstandpro.nl/nl/aanbiedingen/104-package-deal-thrustmaster-t300rs-wheel-stand-pro-5907734782293.html

Je kunt voor elk stuur zo'n wheelstand pro los kopen overigens, dus als je ergens een goedkoop stuur kan vinden, dan is dat zeker een optie. Bekijk de site maar eens.

Kwalitatief is de 'stand' waarop het stuur en pedalen gemonteerd worden van enorm goede kwaliteit. Volgens mij kun je ze ook via bol bestellen als je dat liever hebt. Het is naar mijn mening de perfecte oplossing voor de ruimte bewuste racer :D
 

Offline Teun de Dreun

Re: iemand ervaring met Playseat Challenge en/of thrustmaster 300rs?

Reactie #2 Gepost op: di. 02 juni, 2015, 16:36
He dat is best een tof idee, enkel zo een stand.  Je zou die ook kunnen combineren met een race stoel van de sloop.  Genoeg semi/getunde civics op de sloop met stoeltjes erin voor paar tientjes,
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: iemand ervaring met Playseat Challenge en/of thrustmaster 300rs?

Reactie #3 Gepost op: di. 02 juni, 2015, 18:39
@ O-Kru_joris
in uw geval zou ik ook gaan voor het gene qrobinez aanhaalt, zelf heb ik geen ervaring met de t300 maar ik heb een t500 rs waar ik heel tevreden over ben
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline AristaBE

  • Level 2
  • **
  • psnAristaBE
  • Berichten: 118
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: iemand ervaring met Playseat Challenge en/of thrustmaster 300rs?

Reactie #4 Gepost op: di. 02 juni, 2015, 20:16
Hey ,

Hier ook zelfde setup. 
Wheel stand pro en deT300RS . Ook hier iemand die er mega tevreden van is zowel van de stand (zeer robuust, zwaar en stevig) als het stuur.


Grt
 

Offline O-Kru_joris

Re: iemand ervaring met Playseat Challenge en/of thrustmaster 300rs?

Reactie #5 Gepost op: zo. 21 juni, 2015, 12:35
heb in promotie bundel de playseat challenge  en 300rs gekocht, sebiet ineensteken en testen :D
 

Offline ilufyou

  • Level 3
  • ***
  • psnilufyou
  • Berichten: 308
  • XP: 6
  • Geslacht: Man

Re: iemand ervaring met Playseat Challenge en/of thrustmaster 300rs?

Reactie #6 Gepost op: ma. 06 juli, 2015, 23:02
Ben zelf ook aan het kijken om de t300rs te kopen samen met de wheel stand pro. Heb wel al enkele klachten gehoord dat mensen soms met hun knie haperen aan de wheel stand pro of dat de middelste pilaar in de weg zit bij het remmen. Hebben jullie hier last van?
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: iemand ervaring met Playseat Challenge en/of thrustmaster 300rs?

Reactie #7 Gepost op: di. 07 juli, 2015, 09:58
ik heb geen ervaring met een wheel stand pro, heb een playseat en daar ben ik zeer tevreden van
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: iemand ervaring met Playseat Challenge en/of thrustmaster 300rs?

Reactie #8 Gepost op: di. 07 juli, 2015, 11:17
Citaat van: ilufyou op ma. 06 juli, 2015, 23:02

Ben zelf ook aan het kijken om de t300rs te kopen samen met de wheel stand pro. Heb wel al enkele klachten gehoord dat mensen soms met hun knie haperen aan de wheel stand pro of dat de middelste pilaar in de weg zit bij het remmen. Hebben jullie hier last van?

ik heb de t300rs met de wheelstand pro, ik herken niets van die klachten. De pedals zitten ruim aan weerszijden van de middelste pilaar. Ik zie niet in hoe je daar tegen aan komt om eerlijk te zijn.

 

Offline ilufyou

  • Level 3
  • ***
  • psnilufyou
  • Berichten: 308
  • XP: 6
  • Geslacht: Man

Re: iemand ervaring met Playseat Challenge en/of thrustmaster 300rs?

Reactie #9 Gepost op: zo. 26 juli, 2015, 12:12
Citaat van: qrobinez op di. 07 juli, 2015, 11:17

ik heb de t300rs met de wheelstand pro, ik herken niets van die klachten. De pedals zitten ruim aan weerszijden van de middelste pilaar. Ik zie niet in hoe je daar tegen aan komt om eerlijk te zijn.


Heb gewoon al enkele klachten gehoord omdat veel mensen remmen met hun rechtervoet of als je een pedalenset hebt met 3 pedalen dat sommige mensen last hebben om de middelste pedaal in te duwen.
 

Offline qrobinez

Re: iemand ervaring met Playseat Challenge en/of thrustmaster 300rs?

Reactie #10 Gepost op: zo. 26 juli, 2015, 12:35
Citaat van: ilufyou op zo. 26 juli, 2015, 12:12

Heb gewoon al enkele klachten gehoord omdat veel mensen remmen met hun rechtervoet of als je een pedalenset hebt met 3 pedalen dat sommige mensen last hebben om de middelste pedaal in te duwen.

ok,

als je inderdaad remt met je rechtervoet dan zijn alle stands met een stang in het midden inderdaad ongeschikt, dan zul je over moeten naar een compleet ander type seat waarbij het stuur aan een bovenconstructie zit. Die zijn overigens ook flink duurder.

De ts300 komt trouwens niet met 3 pedalen, die zul je dan apart moeten aanschaffen
 

Offline ilufyou

  • Level 3
  • ***
  • psnilufyou
  • Berichten: 308
  • XP: 6
  • Geslacht: Man

Re: iemand ervaring met Playseat Challenge en/of thrustmaster 300rs?

Reactie #11 Gepost op: ma. 27 juli, 2015, 11:32
Citaat van: qrobinez op zo. 26 juli, 2015, 12:35

ok,

als je inderdaad remt met je rechtervoet dan zijn alle stands met een stang in het midden inderdaad ongeschikt, dan zul je over moeten naar een compleet ander type seat waarbij het stuur aan een bovenconstructie zit. Die zijn overigens ook flink duurder.

De ts300 komt trouwens niet met 3 pedalen, die zul je dan apart moeten aanschaffen


Ok alvast bedankt voor alle info ;).
 

Offline Goofke

  • Level 2
  • **
  • psnGoofke
  • Berichten: 188
  • XP: 4
  • Geslacht: Man

Re: iemand ervaring met Playseat Challenge en/of thrustmaster 300rs?

Reactie #12 Gepost op: ma. 27 juli, 2015, 12:15
Citaat van: qrobinez op zo. 26 juli, 2015, 12:35

ok,

als je inderdaad remt met je rechtervoet dan zijn alle stands met een stang in het midden inderdaad ongeschikt, dan zul je over moeten naar een compleet ander type seat waarbij het stuur aan een bovenconstructie zit. Die zijn overigens ook flink duurder.

De ts300 komt trouwens niet met 3 pedalen, die zul je dan apart moeten aanschaffen


Mss een domme opmerking naar Je remt toch altijd met je rechter voet?
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: iemand ervaring met Playseat Challenge en/of thrustmaster 300rs?

Reactie #13 Gepost op: ma. 27 juli, 2015, 12:49
Citaat van: Goofke op ma. 27 juli, 2015, 12:15

Mss een domme opmerking naar Je remt toch altijd met je rechter voet?

nee ik rem meestal links, zelfs irl en met de vrachtwagen
ik ben dus ook copiloot in de rally, wij rijden met een turbo wagen en er wordt heel veel links geremd en ondertss op het gas blijven, zo vang je ook turbo lag op
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline Goofke

  • Level 2
  • **
  • psnGoofke
  • Berichten: 188
  • XP: 4
  • Geslacht: Man

Re: iemand ervaring met Playseat Challenge en/of thrustmaster 300rs?

Reactie #14 Gepost op: ma. 27 juli, 2015, 18:32
hazo ben zelf auto mechanikker dus bij deze weer iets bijgeleerd ;)
dacht dat je daar een dump-valv voor kon gebruiken ...