5012 keer gelezen

Topic: Nat Type 1 Belgacom

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mathieu_a

  • Level 3
  • ***
  • psnmathieu_a
  • Berichten: 401
  • XP: 9
  • Geslacht: Man

Nat Type 1 Belgacom

Gepost op: zo. 29 maart, 2015, 15:02
Dit is een manier om je nat type op 1 te krijgen bij Belgacom/Proximus. Dit werkt voor zowel kabel als draadloos internet. Deze manier is mij vertelt geweest door een van de personen van Belgacom ( nu Proximus zelf).  Maar je doet dit op eigen risico, als er iets mis gaat mag je mij steeds contacteren, maar ik ben niet aansprakelijk gesteld als er iets mis gaat.

Eerst en vooral moet je een e-service account aanmaken bij belgacom. Dit account kan je aanmaken via je klantnummer op een belgacomfactuur.

Eens je dit hebt ga je naar de site van belgacom en log je in op mijn e-service.
Dan zou je op mijn overzicht moeten terecht komen.
Bovenaan zie je allemaal tab paginas, normaal gezien staat er op de 2de "mijn producten" en daar klik je op.
 


Je klikt op de link waar mijn pijl staat. Kan goed zijn dat daar iets anders staat. Maar er moet iets staan zoals fb123456.
 


Dit venster moet normaal gezien verschijnen met nog andere informatie ernaast.
Je klikt op het wachtwoord wijzigen en geeft een wachtwoord in dat je zeker en vast niet vergeet. Beste noteer je dit.
Dan klik je op bewaren. Het kan zijn dat je internet even wegvalt, maar dit is normaal. Kan ook zijn dat je eens je modem zal moeten herstarten.

Wanneer je dit gedaan hebt ga je naar je ps3/ps4 (werkt voor beide op dezelfde manier)
Ga je naar instellingen -> netwerk -> internetverbinding instellen  -> keuze tussen wi-fi gebruiken of een netwerkkabel gebruiken (mag alle 2) -> aangepast -> PPPoE ->
Dan geef je in bij PPPoE-gebruikers-ID
Je fb123456@SKYNET
En bij wachtwoord het wachtwoord dat je hebt gewijzigd.
Dns-instellingen automatisch
Mtu -> automatisch
Proxyserver -> niet gebruiken
En dan internetverbinding testen


 

   Dit is wat ik kreeg ;)

Indien er vragen zijn mag je gerust een berichtje sturen ;)
Laatst bewerkt op: zo. 29 maart, 2015, 15:13 door mathieu_a 
Hallo :)
  • 1